Відшкодування шкоди при ДТП - випадок із судової практики

Відшкодування шкоди при ДТП - випадок із судової практики
Відшкодування шкоди при ДТП - випадок із судової практики
Ми пропонуємо
Онлайн консультант 24/7
Аналіз та підготовка документів
Онлайн чат з консультантом
Безпечна та зручна оплата

В Україні щодня трапляються ДТП. І далеко не завжди водії, що потрапили в аварію, здатні добровільно досягти між собою консенсусу про те, хто з них буде компенсувати матеріальні збитки та в яких розмірах. Якщо полюбовно вирішити проблему не вдається, доводиться звертатися в судові інстанції, які, на превеликий жаль всіх адекватних людей, нерідко неправильно вирішують спори, пов'язані з аваріями на дорогах.

Наприклад, в Приморський райсуд Одеси був поданий позов від громадянина В., який вимагав від громадянина Я. і одне комерційне підприємство компенсації за моральний і матеріальний збиток, обумовлений ДТП. Він обгрунтовував своє звернення наступним. У жовтні 2001 в керований ним легковий автомобіль «ДЕУ» врізалося транспортний засіб ВАЗ. Його водієм був громадянин Я. При цьому офіційним власником автомобіля ВАЗ є одеське підприємство.

Потерпілий в аварії В. вимагав стягнути з Ю. і фактичного власника ВАЗ 9600 гривень матеріальної шкоди та 6000 (з обох відповідачів) морального. Юрист підприємства висловив заперечення проти позову, мотивуючи їх тим, що автомобіль їх компанії був за кілька днів до ДТП орендований іншою організацією. Тобто, фактично, на момент аварії ВАЗ не належав підприємству, вказаному в якості відповідача. З цієї причини воно не несе ніякої відповідальності за дорожньо-транспортна пригода.

Водій Я. своєї провини не заперечував. Але з положеннями позову погодився лише частково, вважаючи, що позивач завищив реальну суму компенсації за моральну та матеріальну шкоду. Суд постановив стягнути:

  • 1100 гривень моральної і 4800 матеріального збитку з громадянина Я. на користь позивача;
  • 750 гривень моральної та 4320 матеріальної компенсації з підприємства.

Чому представники Феміди взяли саме таке рішення? У зв'язку з тим, що на момент аварії транспортний засіб ВАЗ належало одеському підприємству, яке пред'явило суду угоду про оренду цієї машини, датоване 29 вересня 2001 г. При цьому було з'ясовано, що передача ТЗ іншій компанії здійснювалася без дотримання вимог, викладених в Правилах держобліку і реєстрації автомобілів від 1998 року.

Зазначені Правила чітко говорять, що транспортний засіб, що передається у володіння іншій юридичній особі, має в обов'язковому порядку пройти процедуру перереєстрації. При цьому право на експлуатацію такого автомобіля необхідно підтверджувати спеціальним талоном, який видають місцеві відділи Державтоінспекції.

Так як компанія-орендар не зареєструвала ВАЗ на себе, суд вирішив, що процес передачі ТЗ в тимчасову експлуатацію був проведений неналежним чином. У зв'язку з цим його фактичний власник несе відповідальність за пошкодження, які були заподіяні автомобілю позивача.

Але і водій Я., як працівник компанії-орендаря, не зміг довести суду, що він на законних підставах володіє автомобілем ВАЗ. А значить, він також несе відповідальність за ДТП відповідно до спецпостановленіем Пленуму Верховного суду від 1992 року. Іншими словами, суд встановив, що громадянин Ю. з вини своєї компанії неправомірно експлуатував автомобіль ВАЗ.

Після розгляду справи в Апеляційній судової інстанції рішення суду нижчої інстанції було скасовано. Позов потерпілого В. до водія Я. залишився без задоволення. Мотивація суду представлена нижче:

  • Транспортний засіб ВАЗ на момент аварії за угодою про оренду було передано іншому підприємству, співробітником якого і був Я.
  • Суд першої інстанції, виносячи постанову про стягнення частини суми в рахунок компенсації моральної та матеріальної шкоди на користь позивача з підприємства, порахував , що останнє було власником автомобіля ВАЗ. Але це невірно.
  • На момент аварії ВАЗ був переданий компанії-орендаря. За кермом машини знаходився її працівник. Саме він і заподіяв збиток громадянину В., порушивши ПДР. Отже, відповідальність за аварію несе компанія-орендар.

Описаний судовий випадок продемонстрував неправильність застосування нормативно-правових актів судом першої інстанції, не дивлячись на наявність документів Пленуму Верховного суду і стандартність ситуації, що виникла.

Зробіть перший крок до вирішення проблеми -

проконсультуйтесь у фахівця зараз.

Задати питання

Як ми працюємо
Поставте
питання
1

Ваше запитання отримають всі консультанти В2В

Встановіть свою
ціну
2

Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації

Оплатіть
3

Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк

Отримайте
консультацію
4

В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В

ДТП
Суд тричі повертає адмінсправу ДТП - не можу отримати компенсацію від страхової
Рік назад було скоєне ДТП (порушення правил), поліція склала протокол та схему, в якій не вказала точку зіткнення транспортних засобів, матеріали передались до суду, суд повертав матеріали тричі, потім відкрив провадження 8 місяців розглядав і знову передав на доопрацювання в поліцію Постанова в ...
14.02.2020 10:35 1900
Відповів
Галина Токмач
Бухгалтерський облік
Яка документація повинна оформлятися на СТО по ремонту автотранспорту? Яка форма договору?
Потрібна допомога в питанні, з якими бланками може працювати СТО? Ситуація в наступному. Клієнту видається наряд-замовлення прямо з 1С з переліком виконаних робіт і сумою. Проте, цей бланк уже по факту зробленої роботи. Що робити у випадку, якщо ми приїжджаємо до клієнта і забираємо авто або де...
17.02.2020 11:29 11867
Відповів
Артем Сергєєв
Договірні відносини
Риски при продаже автомобиля по доверенности
Ситауция такая, люди якобы купили у меня автомобиль , расчитались полностью и я им дал расписку на эту сумму написанную от руки , автомобиль забрали. Мы договорились через пару дней встретиться и переоформить его нового хозяина. Но они уже несколлько дней придумывают всякие отгроворки что у них н...
02.03.2020 14:50 1763
Відповів
Ірина і Владислав Леонови
Адміністративне право
Якщо замовником виявився суддя: надання послуг з огляду та оцінки автомобіля
Я працював офіційно на той момент на ФОП,  на станції по ремонту автомобілів, приїхав новий клієнт. Я це зафіксував документі прийому-огляду нового клієнта,але всі домовленості з приводу ремонту та покраски автомобіля були озвучені в усній формі, співробітники були свідками.Я беру передоплат...
08.03.2020 11:22 1653
Відповів
Ілля Хромець
Наші відгуки

Дякую, ваша відповідь допомогла.

Альона , 15.07.2020 16:51

Консультант очень быстро выходит на связь и так же быстро отвечает. Отдельное спасибо, за ответы ...

Миряна , 15.11.2019 21:38

Марина відповіла на запитання розгорнуто та врахувала усі деталі мого кейсу. Дякую!

Stanislav , 03.05.2024 12:24

Костянтин професійно та чітко відповів на всі мої питання, рекомендую

Юля , 12.04.2022 14:15

Чудовий спеціаліст! Тетяна відповіла на всі питання з посиланням на нормативно- правові документи...

Анастасия , 01.04.2022 10:09

Дуже вичерпна і шквидка консуультація. Дякую!

Лана , 08.03.2022 15:29

Дякую Вам за детальну консультацію!

Віктор , 12.07.2022 22:28

Дякую за вичерпну та швидку консультацію

Лукашевич Інна , 12.07.2022 13:20

Дуже дякую.

Ірина , 11.11.2022 13:59

Дякую за вичерпну інформацію.

Сергій , 24.10.2022 20:05
Наші переваги
Дипломовані спеціалісти
Працюємо цілодобово
Персональний кабінет
Конфіденційність
88 321

Вирiшених питань

Задати питання

Часті запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram