Як забрати авто із штрафмайданчика, якщо я не визнаю порушення і буду оскаржувати

Інспектор з паркування. управління безпеки міста Львівської міської ради евакуював моє авто на штрафмайданчик за порушення п. 15.9 "ґ" ПДР (паркування ближче ніж 10 м. до перехрестя).
Однак я був припаркований аж за 24м. до перехрестя.
Відповідно жодних правил я не порушував.
Планую судитись для відшкодування всіх витрат, що поніс через незаконне вилучення автомобіля.
Однак я б хотів забрати автомобіль із штрафмайданчика.
Але інформаційна лінія УБМ каже, що якщо я визнаю і сплачу штраф - можу забрати авто, якщо не визнаю - то забрати може лише власник, однак авто оформлено на іншу людину що наступні декілька місяців закордоном. Виходить я декілька місяців буду без машини якщо вирішую оскаржувати.
 
Прохання до вас повідомити - чи вірно вони трактують, і яким чином мені забрати автомобіль вже з штрафмайданчика а не після суду?
А також які мають бути мої подальші дії через незаконно накладене адміністративне порушення та вилучення авто.
Дякую
16.08.2021 15:02 1827

Консультация исполнителя

Игорь Дайнеко
Адвокат Чернігів
На портале: 4 года
458 отзывов (456 +) (2 -)
Консультации: 1735
Топ 3 специализации:
  • Адміністративне право
  • Військове право
  • Цивільне право

Відповідно до п. 12. Порядку тимчасового затримання інспекторами з паркування транспортних засобів та їх зберігання затвердженого Постановою КМУ від 14 листопада 2018 р. № 990  Повернення тимчасово затриманого транспортного засобу, який зберігається на спеціальному майданчику чи стоянці, відбувається невідкладно за зверненням відповідальної особи, зазначеної в частині першій статті 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, або особи, яка керувала транспортним засобом на момент учинення правопорушення.

ЦК України відповідно.

Відповідно до ст. 1173 ЦК України шкода, завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, дією чи бездіяльністю органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується державою, Автономною Республікою Крим або органом місцевого самоврядування незалежно від вини цих органів.

Статтею 1174 ЦК України передбачено, що шкода, завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю посадової або службової особи органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування при здійсненні нею своїх повноважень, відшкодовується державою, Автономною Республікою Крим або органом місцевого самоврядування незалежно від вини цієї особи.

Законом визначено, що обов`язок відшкодувати завдану потерпілому шкоду покладається не на посадову особу, незаконним рішенням, дією чи бездіяльністю якої завдано шкоду, а на державу Україна.

Таким чином, з урахуванням положень ст.ст. 1173, 1174 ЦК України, обов`язок відшкодування шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю посадової або службової особи органу державної влади виникає саме у держави, а не в органу державної влади, посадовою чи службовою особою якого є особа, чиїми незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю завдано шкоди.

Варто зазначити, що згідно ст. 170 ч. 1 ЦК України держава набуває і здійснює цивільні права та обов`язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 27.11.2019 р. у справі № 242/4741/16-ц зазначила, що належним відповідачем у справах про відшкодування шкоди, завданої органом державної влади, їх посадовою або службовою особою, є держава як учасник цивільних відносин, як правило, в особі органу, якого відповідач зазначає порушником своїх прав.

    В свою чергу, Конституційним судом України у рішенні від 01.03.2001 року у справі №1-36\2001 (справа про відшкодування шкоди, завданої державою) зазначено, що відшкодування шкоди (матеріальної чи моральної), завданої незаконними рішеннями діями, чи бездіяльністю органів державної влади, їх посадовими і службовими особами при здійсненні ними своїх повноважень покладаються саме на державу, а не на відповідні органи державної влади.

Таким чином, відшкодування завданої матеріальної шкоди, що складається з витрат, пов`язаних з тимчасовим затриманням транспортного засобу регулюється нормами ЦК України і належним відповідачем у таких справах є Держава Україна в особі Державної казначейської служби України.

Тому при поданні позову залучіть у якості співвідповідача державу Україну в особі Державної казначейської служби України, до якої буде вимога про відшкодування шкоди.  

Підсумую. Відповідно до Порядку затвердженого КМУ ви як особа яка керувала ТЗ в момент вчинення правопорушення маєте право забрати ТЗ з майданчика, але після сплати штрафу та витрат на евакуацію та зберігання ТЗ, потім ви маєте право звернутись позовом до суду в межах строку оскарження постанови про притягнення до відповідальності за порушення п.  15.9 "ґ" ПДР залучивши окрім інспектора державу Україну в особі ДКС України, та окрім скасування постанови вимагати відшкодування витрат понесених у зв`язку з протиправним затриманням ТЗ.

Якщо потрібна допомога зі складання та подання позову до суду звертайтесь на пошту law.help@ukr.net

Бажаю успіху.   

Якщо подобається, тисни кнопку