Уточнення по моєму питанню

Є кілька уточнень .

Я на даний момент замінюю паспорт на id карту (внаслідок ушкодження , під дощ попав . Залишки паспорта в мене на руках (замінюю по бажанню) . Ясно, що номер і серія паспорту зміниться чи мож використати закордонний чи Дію? Чи це повпливає на вироблення документів про постійний догляд в МСЕК чи ЛКК?

І ще я Офіційно працевлаштований можливо я помиляюсь але десь таке чув що хто офіційно працевлаштований не може здійснювати постійний догляд (і в соцзабез йти через пів року щоб не було ніяких доходів) . Мені потрібно терміново звільнятися чи ні ???

26.04.2023 16:09 521

Консультация исполнителя

Ірина і Владислав Леонови
Адвокат
На портале: 5 лет
250 отзывов (249 +) (1 -)
Консультации: 807
Топ 3 специализации:
  • Сімейне право
  • Військове право
  • Цивільне право

Доброго дня!


Щодо паспорта – все залежить від статусу вашого діючого паспорту. Якщо його вже здано та триває процедура обміну, то звісно використовувати дані цього паспорту неможна, оскільки він вважається нечинним. Якщо заміна тільки планується і пошкоджений паспорт у Вас на руках, то його можна використати при наявності на ньому чіткого відображення номеру та серії.

Зазвичай на МСЕК надається копія паспорту. Крім цього, Ви можете використати паспорт для виїзду за кордон (закордонний), оскільки він є документом, що посвідчує особу.
У статті 13 Закону України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус” вказано на те, що документи, які посвідчують особу, залежно від їх функціонального призначення поділяються на два види: документи, що посвідчують особу й підтверджують громадянство України та документи, що посвідчують особу й підтверджують її спеціальний статус.
Документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, зокрема, це - паспорт громадянина України (у формі книжечки чи id карта) та паспорт громадянина України для виїзду за кордон.


Отже, Ви можете використати для пред’явлення у медичному закладі закордонний паспорт. Надалі, якщо під час оформлення висновку МСЕК чи постійного догляду у соцзахисті, у Вас вже буде в наявності новий паспорт, то Ви можете надати копію для долучення до особової справи.

Щодо працевлаштування – у цьому питанні враховується не сам факт працевлаштування, а Ваш дохід. Тобто, для здійснення догляду та отримання компенсації за догляд не вимагається бути непрацевлаштованим, а потрібно мати відповідний дохід, який не перевищує встановлені ліміти.
Розмір компенсації обчислюється як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, установленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.


Тобто, якщо дохід вище за певну суму ( з розрахунку не більше ніж 2589 грн. на кожного члена сім'ї), то соцзахист відмовить видавати довідку про отримання компенсації. В цьому випадку вже необхідно буде звільнитися та через певний час звертатися за оформленням постійного догляду.

Крім цього, є ще один варіант фіксації догляду, у разі якщо дохід перевищує встановлені ліміти. Це отримання акту встановлення факту здійснення постійного догляду. Але, це не гарантує Вам стовідсоткового отримання відстрочки, оскільки зазвичай ці акти надають для виїзду за кордон. 

Тобто, практика з цього питання неоднозначна - є клиєнти, які отримали цей акт та на підставі нього отримали відстрочку у військоматі, а є ті, кому відмовили у складанні акту, посилаючись на те, що цей акт тільки для виїзду за кордон. Отже все залежить від позиції органу місцевого самоврядування та військкомату. Але спробувати звернутися за актом можна. 

Для отримання акту треба звернутись із заявою про видачу "акту встановлення факту здійснення догляду" до органу місцевого самоврядування за місцем проживання - виконкому міської або сільської ради (акт повинні видати протягом 5 днів).

До заяви додаються:

- копії паспорта та ідентифікаційного коду особи, яка здійснює догляд та особи, за якою здійснюється догляд;

– копії документів, які підтверджують факт спільного проживання (за потреби);

– копія довідки МСЕК про групу інвалідності (за наявності);

– копії висновку лікарсько – консультативної комісії про потребу у сторонньому догляді.

Всі копії документів подаються з пред’явленням їх оригіналів.

Якщо у Вас є додаткові або уточнюючі питання, можете написати на ел.пошту pravoizachita@gmail.com

Будемо вдячні за відгук щодо отриманої консультації.

Успіхів Вам!

Якщо подобається, тисни кнопку