Чи можна отримати 2 групу інвалідності при отриманні 2 вищої освіти

Добрий день. Мене звуть Надія, мені 29 років. У мене 3 група інвалідності(пожиттєве). Коли навчалася в університеті, то була 2 група.

Зараз хочу отримати другу вищу освіту і з`явилося питання, чи дають наново 2 групу інвалідності на період навчання? Якщо так, то що для цього потрібно зробити?

Також цікавить, чи можуть пожиттєву 3 групу змінити на другу при погіршенні стану здоров`я? Які дії в цьому випадку?

13.05.2023 18:00 3033

Консультация исполнителя

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
На портале: 3 года
168 отзывов (167 +) (1 -)
Консультации: 905

Вітаю!

Вступ до вищих навчальних закладів осіб з інвалідністю здійснюється на конкурсній основі в рамках встановлених квот.

Для деяких категорій осіб з інвалідністю передбачена можливість прийняття до ВНЗ на спеціальних умовах (ст. 22 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»).

ВСТАНОВЛЕННЯ ІНВАЛІДНОСТІ:

Нормативна база

Підставою для встановлення ІІ групи інвалідності , зумовлені захворюванням, травмою або вродженою вадою, що призводять до значного обмеження життєдіяльності особи, при збереженій здатності до самообслуговування та не спричиняють потреби в постійному сторонньому нагляді, догляді або допомозі.

  КРИТЕРІЯМИ встановлення ІІ групи  інвалідності є ступінь втрати здоров'я, що спричиняє обмеження у вираженому II ступені однієї чи декількох категорій життєдіяльності особи:

  • обмеження самообслуговування II ступеня - здатність до самообслуговування з використанням допоміжних засобів і/або за допомогою інших осіб;
  • обмеження здатності до самостійного пересування II ступеня - здатність до самостійного пересування з використанням допоміжних засобів і/або за допомогою інших осіб;
  • обмеження здатності до навчання II ступеня - нездатність до навчання або здатність до навчання тільки у спеціальних навчальних закладах або за спеціальними програмами вдома;
  • обмеження здатності до трудової діяльності II ступеня - нездатність до провадження окремих видів трудової діяльності чи здатність до трудової діяльності у спеціально створених умовах з використанням допоміжних засобів і/або спеціально обладнаного робочого місця, за допомогою інших осіб;
  • обмеження здатності до орієнтації II ступеня - здатність до орієнтації в часі і просторі за допомогою інших осіб;
  • обмеження здатності до спілкування II ступеня - здатність до спілкування з використанням допоміжних засобів і/або за допомогою інших осіб;
  • обмеження здатності контролювати свою поведінку II ступеня - здатність частково чи повністю контролювати свою поведінку тільки за допомогою сторонніх осіб.

До ІІ групи інвалідності  можуть належати також особи, які мають дві хвороби або більше, що призводять до інвалідності, наслідки травми або вроджені вади та їх комбінації, які в сукупності спричиняють значне обмеження життєдіяльності особи та її працездатності.

ІІ група інвалідності  встановляється учням, студентам вищих навчальних закладів I-IV рівня акредитації денної форми навчання, що вперше здобувають відповідний освітньо-кваліфікаційний рівень освіти, у разі наявності в них ознак інвалідності на період їх навчання. Після закінчення навчального закладу видається довідка про придатність їх до роботи у результаті набуття професії.

До критерії встановлення II групи інвалідності належать значні обмеження:

  • самообслуговування (людина не може обходитися без допоміжних засобів або допомоги інших осіб),
  • самостійного пересування;
  • здібності до навчання, роботи, орієнтації або до спілкування;
  • здатності частково чи повністю контролювати свою поведінку.

ІІ ГРУПА ІНВАЛІДНОСТІ ВСТАНОВЛЮЄТЬСЯ ПРИ ТАКИХ ЗАХВОРЮВАННЯХ:

3.3.1. Цироз печінки з гепатоспленомегалією і портальною гіпертензією III ступеня при неефективності реабілітаційних заходів.

3.3.2. Відсутність однієї легені і хронічна легенева недостатність II ступеня внаслідок патологічних змін другої легені.

3.3.3. Стійкий повний птоз на обох очах після всіх видів відновного лікування та необоротні зміни органа зору з гостротою зору з переносною корекцією 0,05 - 0,08 або концентричним звуженням поля зору до 20° від точки фіксації на обидва ока або на око, що краще бачить.

3.3.4. Параліч нижньої кінцівки, виражений верхній або нижній парапарез, виражений геміпарез.

3.3.5. Виражений верхній або нижній парапарез, виражений геміпарез.

3.3.6. Значні дефекти черепа (60 см2 і більше), які не заміщені аутокісткою.

3.3.7. Екзартикуляція верхньої кінцівки в плечовому суглобі, екзартикуляція стегна.

3.3.8. Коротка кукса стегна при неможливості протезування.

3.3.9. Кукса обох гомілок.

3.3.10. Хибна кукса нижньої кінцівки або обох стоп на рівні суглоба Шопара при відсутності можливості реабілітації і протезування.

3.3.11. Анкілоз або різко виражена контрактура кульшового суглоба з помірним порушенням функції другого кульшового суглоба (ПФС II).

3.3.12. Калова (сечова) нориця, неприродний задній прохід при неефективності або наявності протипоказань до оперативного втручання.

3.3.13. Кукса стегна при помірному порушенні рухових чи статичних функцій іншої нижньої кінцівки (деформуючий артроз кульшового суглоба I - II ступенів, неправильно зрослий злам стегнової кістки зі скривленням осі, вкорочення кінцівки на 2 - 3 см, фіброзний анкілоз колінного суглоба, помірна контрактура колінного суглоба, помірна контрактура скокового суглоба, порушення функції суглоба II ступеня).

3.3.14. Кукса верхньої або нижньої кінцівки, поєднана або з глухотою на обидва вуха, або відсутністю зору на одне око, або помірною афазією.

3.3.15. Параліч або виражений парез однієї кінцівки, поєднаний або з глухотою на обидва вуха, або відсутністю зору на одне око, або помірною афазією, або помірними розладами функції тазових органів.

3.3.16. Після трансплантації внутрішніх органів при сприятливому перебігу після 5 років спостереження.

3.3.17. Стан після ендопротезування двох суглобів (кульшових, колінних) у різних поєднаннях.

3.3.18. Інвалідність внаслідок психічного захворювання, яка триває більше десяти років.

Організаційні заходи щодо

супроводу вступу та адаптації до навчання студентів із інвалідністю

З метою забезпечення рівного доступу вступників до вступу до університету та подальшого забезпечення інклюзії студентів із інвалідністю у навчальний процес у визначеній послідовності здійснюються організаційні заходи щодо супроводу вступу та адаптації до навчання студентів із інвалідністю:

1. Перед подачею документів до відбіркової комісії вступники, які мають інвалідність, повинні звернутися до Науково-практичного медико-реабілітаційного центру за довідкою-висновком щодо можливості навчання в університеті на обраній спеціальності за певною формою навчання. При собі вступник повинен мати:

  • довідку МСЕК або висновок ЛКК (оригінал та копію);
  • індивідуальну програму реабілітації (ІПР) інваліда;
  • виписку з амбулаторної карти;
  • аудіограму (для вступників із порушенням слуху).

2. Довідка-висновок заповнюється за результатами співбесід із такими фахівцями, які здійснюють певні дії:

2.1. Лікар:

  • аналізує фізичний стан вступника;
  • консультує щодо спроможності навчання у ВНЗ;
  • на основі результатів обстеження стану здоров’я, наданих медичних документів та керуючись Переліком медичних протипоказань до вступу абітурієнтів у ВНЗ України I-IV акредитації дає дозвіл на навчання в Університеті «Україна».

2.2. Психолог:

  • проводить індивідуальну консультацію зі вступником для визначення ступеня сформованості професійної орієнтації, вмотивованості та усвідомленості вибору професії, допомагає визначитись із майбутньою професією і визначає відповідність її вимог психофізіологічним особливостям вступника;
  • проводить комплексне тестування вступника, що включає в себе три діагностичні методики (скорочений варіант MMPI «Міні-мульт», методики ТОБОЛ, методики діагностики соціально-психологічної адаптації Роджерса і Даймонда) на визначення особистісних рис та властивостей поведінки, за результатами якого формується психологічна характеристика вступника;
  • застосовує профорієнтаційну методику ДДО;
  • у разі необхідності проводить додаткове дослідження когнітивної та афективної сфери особистості вступника за методиками Дж. Равена «Прогресивні матриці Равена» і визначення рівня агресії Баса-Даркі;
  • на основі співбесіди та результатів тестування вступника надає рекомендації щодо майбутньої спеціальності, можливості навчання в Університеті «Україна».

2.3. Соціальний працівник:

  • спільно зі вступником заповнює «Соціальний портрет вступника», з’ясовує соціальні особливості вступника та його сім‘ї і визначає обсяг потрібної допомоги, надає рекомендації щодо соціального супроводу.

3. У разі подання документів на спеціальності інститутів комп‘ютерних технологій та інженерно-технологічного вступникам із інвалідністю необхідно пройти співбесіду із завідувачем кафедри чи його заступником (за графіком проведення співбесід зазначених інститутів та факультету) щодо специфіки та особливостей процесу навчання на даній спеціальності.

4. Після отримання довідки-висновку та ознайомлення з поточними можливостями університету щодо організації супроводу навчання вступник звертається до відбіркової комісії відповідного інституту, факультету чи коледжу.

5. Прийом документів для вступу до університету від вступників із інвалідністю здійснюється відбірковими комісіями інститутів, факультету чи коледжу згідно з Правилами прийому вступників до Університету "Україна" та Коледжу "Освіта".

6. До відбіркової комісії вступники особисто подають заяву про вступ до університету і необхідні документи.

7. За умови проходження психологічного тестування та отримання рекомендації на навчання вступника для інвалідів І чи ІІ групи та дітей-інвалідів віком до 18 років призначається дата проходження вступного предметного тестування, яке проводиться Приймальною комісією університету.

8. Після зарахування студент, який потребує психологічного, медико-реабілітаційного, фізкультурно-спортивного чи соціального супроводу навчання, має звернутися до Науково-практичного медико-реабілітаційного центру.

За результатами обстеження фізичного стану студенти-першокурсники розподіляються за спортивними групами залежно від групи інвалідності та нозології, отримують рекомендації щодо фізичної реабілітації й медичного супроводу. У разі необхідності студенти направляються на консультацію (тренінги) до психолога Науково-практичного медико-реабілітаційного центру. Разом із відділом виховної роботи студенту надається потрібна соціальна допомога.

9. Науково-практичний медико-реабілітаційний центр на початку навчального року проводить на кожній кафедрі зустрічі-семінари для викладачів інтегрованих груп, у яких планується навчання студентів із інвалідністю, для ознайомлення зі специфікою нового контингенту, обговорення та впровадження необхідних елементів супроводу в навчальний процес.

10. Вступники, які виявили слабкі знання під час вступного тестування та яким необхідна додаткова підготовка для вступу та навчання, отримують рекомендацію на курси доуніверситетської підготовки з можливістю вступу в наступному році або до Центру соціально-трудової реабілітації інвалідів із перспективою подальшого продовження навчання.

ПРИ ОТРИМАННІ ДРУГОЇ ГРУПИ ІНВАЛІДНОСТІ В ПЕРІОД НАВЧАННЯ,  ВИ ПОВИННІ НАДАТИ В УНІВЕРСИТЕТ ДОВІДКУ-ВИСНОВОК ЩОДО МОЖЛИВОСТІ ПОДАЛЬШОГО  НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТІ. 

Якщо подобається, тисни кнопку