Право на відстрочку по статті 23

Доброго дня. Прошу допомогти розібратись. Батько інвалід 2 групи з 2012року (онко). В склад сім`ї входить: -мати 62 роки ( не пенсіонер і не інвалід); сестра ( мати одиначка дитина 13 років); син ( я військовозобов`язаний).

Довідку ЛКК на постійний догляд можемо оформити. Мати може докупити стаж для пенсії або розлучення. Сестра за кордоном, має прихисток, та мати одиначка. 

Як правильно мені оформити відстрочку, працюю офіційно. 

10.02.2024 12:17 637

Консультация исполнителя

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
На портале: 3 года
168 отзывов (167 +) (1 -)
Консультации: 905

Вітаю!

ПІДСТАВИ ДЛЯ ПРАВА НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ НАВЕДЕНІ В СТАТТІ 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ О МОБІЛІЗАЦІЇ, А САМЕ ОСОБИ:

зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи за умови, що такі особи з інвалідністю не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати;

опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

1.

які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи ;
«, у тому числі на пільгових умовах, та дострокової пенсії, , у тому числі діти з інвалідністю, а також особи, які мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника відповідно до закону;
У ВАШОМУ ВИПАДКУ ТРЕБА МАТИ ДОКУМЕНТИ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ, ЩО ПОВНОЛІТНЯ ДОНЬКА МЕШКАЄ ЗА КОРДОНОМ. 
ВИ ПОВИННІ ДОВЕСТИ, ЩО ВИ ЄДИНА ПРАЦЕЗДАТНА ОСОБА В СІМ'Ї, КОТРА МОЖЕ УТРИМУВАТИ ОСОБУ ІНВАЛІДА ( у розрахунок потрібно брати тільки родичів першої лінії споріднення по відношенню до інваліда).
ТОМУ, ПЕРЕД ТИМ ЯК ЗВЕРТАТИСЯ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬКОМАТ) ІЗ ЗАЯВОЮ ПРО НАДАННЯ ВАМ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ, ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА НАЯВНІСТЬ УМОВ ПРО ЯКІ Я ВКАЗАВ.
Встановлення факту перебування особи на утриманні має юридичне значення для отримання відстрочки від мобілізації.
Факт перебування фізичної особи на утриманні, заінтересована особа має вирішити у декілька способів: по-перше, особа має право звернутися до органів та організацій за отриманням Довідки про підтвердження факту перебування особи на утриманні; по-друге, подати заяву до суду про встановлення факту, що має юридичне значення, в порядку окремого провадження.
У разі, якщо встановлення юридичного факту пов'язане з вирішенням спору про право, заінтересована особа має звернутися до суду в порядку позовного провадження (абзац 3 пункту 3 постанови Пленуму Верховного суду України від 31.03.1995 № 5 “Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення”, ст.ст. 315-318 ЦПК України). Наприклад, встановлення права на пенсію військовослужбовця у зв’язку із знаходженням на утриманні.
Предметом доказування є:
  • мета встановлення факту знаходження особи на утриманні.
  • відсутність можливості встановити факт знаходження особи на утриманні через відповідні організації, органи місцевого самоврядування (в позасудовому порядку);
  • наявність заробітної плати, стипендії, пенсії у заявника і її співвідношення з доходами особи, якій надається допомога;
  • непрацездатність заявника.
Приблизний перелік необхідних доказів
  1. докази, які підтверджують факт перебування заявника на утриманні особи(документи, акти, листи ділового і особистого характеру, які містять відомості про перебування заявника на утриманні);
  2. докази, які встановлюють, що надані заявнику матеріальні засоби є основним ї постійним джерелом його існування (корінці поштових переказів, листи та інші документи, які свідчать про одержання заявником грошей або іншої допомоги від годувальника);
  3. довідка житлово-експлуатаційної організації або сільської Ради про те, що заявник звертався до них за одержанням документа про перебування на утриманні померлого, але йому у цьому відмовлено (через відсутність відомостей про утримання або на тій підставі, що заявник не був на утриманні);
  4. документи, які свідчать про те, що заявник є членом сім’ї померлого (копія свідоцтва про шлюб, народження, усиновлення та ін.);
  5. документи, які встановлюють, що заявник був неповнолітньою або непрацездатною персоною, не був членом сім’ї спадкодавця, але перебував на утриманні спадкодавця не менш як п’ять років та одержував від спадкодавця матеріальну допомогу, що була для нього єдиним джерелом засобів для існування(копія свідоцтва про народження, довідка про інвалідність, інші письмові докази), якщо встановлення факту перебування на утриманні необхідне для оформлення права на спадщину;
  6. копія свідоцтва про смерть годувальника чи повідомлення військкомату;
  7. покази свідків ( ЦПК України);
Заява (з додатками) подається у примірниках в залежності від кількості учасників провадження.
 Доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (доказами можуть бути : пояснення сторін, третіх осіб та їхніх представників, письмові докази, речові докази, покази свідків, висновки експерта).
ххххххххх

ВАШІЙ МАМІ НЕ ТРЕБА ЗВІЛЬНЯТИСЯ, РОЗЛУЧАТИСЯ АБО ДОКУПАТИ СТРАХОВИЙ СТАЖ.

НЕПРАЦЕЗДАТНІ ГРОМАДЯНИ -  особи, які досягли встановленого Законом "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" віку, що дає право на призначення пенсії за віком, у тому числі на пільгових умовах, та дострокової пенсії, або особи з інвалідністю, у тому числі діти з інвалідністю, а також особи, які мають право на пенсію у зв'язку з втратою годувальника відповідно до Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

(ВР України, Закон "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 N 1058-IV)

 — встановлений законодавством вік, по настанні якого, людина може претендувати на виплату — пенсії за віком.

В Україні встановлений єдиний мінімальний вік для виходу на пенсію для жінок та чоловіків – 60 років.

Страховий стаж -  то окрема справа.

ххххххххх

ЯКЩО БУДЕ РІШЕННЯ МСЕК ПРО ПОСТІЙНИЙ  ДОГЛЯД :

Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
Стаття 23 "Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації"
- пункт "зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;"

Постійний догляд отримується в закладах соціального захисту.

ПОСТІЙНИЙ ДОГЛЯД - ЦЕ СОЦІАЛЬНА ПОСЛУГА.

Соціальні послуги – дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім’ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг. Порядок організації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України (Закон України "Про соціальні послуги" (далі - Закон).

Хто може бути надавачем соціальних послуг:

Надавав соціальних послуг - юридичні та фізичні особи, фізичні особи - підприємці, включені до розділу "Надавачі соціальних послуг" Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.

Фізичні особи,які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім’ї, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права і обов’язки та є:

  1. особами з інвалідністю I групи;
  2. дітьми з інвалідністю;
  3. громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями;
  4. невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися;
  5. дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги. Перелік тяжких захворювань, розладів, травм, станів, що дають право на одержання державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, надання такій дитині соціальних послуг затверджено

хххххххххх

ВАЖЛИВО:

В першому читанні прийнятий законопроєкт 1049, котрий передбачає 
- які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи за умови, що такі особи з інвалідністю не мають інших працездатних осіб, зобов'язаних відповідно до закону їх утримувати;
Для певних категорій відстрочку надаватимуть з новими умовами. 
- члени сім'ї першого ступеню споріднення (не більше одного) особи з інвалідністю II групи, зайняті постійним доглядом за нею, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий постійний догляд, що підтверджується в порядку, встановленому КМУ.
АЛЕ ЗАКОН ЩЕ НЕ ПРИЙНЯТИЙ. ТАКОЖ КМУ НЕ РОЗРОБЛЕНИЙ ПОРЯДОК ПІДТВЕРДЖЕННЯ ЗДІЙСНЕННЯ ПОСТІЙНОГО ДОГЛЯДУ.
2.
РЕКОМЕНДАЦІЯ - СПРОБУЙТЕ ЗАРАЗ ТЕРМІНОВО ВИЇХАТИ ЗА КОРДОН. 
ПРАВИЛА перетинання державного кордону громадянами України
2-1.
Перетин державного кордону може здійснюватися:
особи, які мають одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи і супроводжують одного із таких батьків для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв'язки, інвалідність, а також документів, що підтверджують спільне проживання (їх задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) збігається із задекларованим або зареєстрованим місцем проживання (перебування) їх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або здійснення догляду за своїми батьками чи батьками дружини (чоловіка), що підтверджується актом встановлення факту здійснення догляду за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд. Акт встановлення факту здійснення догляду складається на підставі звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа з інвалідністю I чи II групи є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п'яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;
ЯКЩО, У ВАС ОДНАКОВЕ МІСЦЕ РЕЄСТРАЦІЇ, ТО ВАМ ДЛЯ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ НЕ ПОТРІБНА ДОВІДКА ЛКК.
АЛЕ БАЖАНО!!! ОТРИМАТИ ДОВІДКУ ЛКК ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ПОСТІЙНОГО ДОГЛЯДУ  
ДОЗВІЛ ВІЙСЬКОМАТУ НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ НЕ ПОТРІБЕН.
АЛЕ, Є ОСЬ ТАКЕ НЕОФІЦІЙНЕ РОЗПОРЯДЖЕННЯ:
ТАКОЖ, ПЛАНУЄТЬСЯ В ЗАКОНОДАВСТВІ ПРО МОБІЛІЗАЦІЮ ВНЕСТИ НОРМУ, ЩО ПРИ ПЕРЕТИНІ КОРДОНУ ЧОЛОВІКИ БУДУТЬ ЗОБОВ'ЯЗАНІ НАДАТИ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИЙ ДОКУМЕНТ З ВІДМІТКОЮ ПРО НАДАННЯ ВІДСТРОЧКИ. 
ЗАРАЗ, В РАЗІ ВІДМОВИ В ПЕРЕТИНІ КОРДОНУ,  ВАМ НЕОБХІДНО ТАКЕ РІШЕННЯ ОСКАРЖУВАТИ. 
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про прикордонний контроль
Стаття 3. Правовi засади здiйснення прикордонного контролю
1. Пiд час прикордонного контролю посадовi та службовi особи Державної прикордонної служби України здiйснюють свої повноваження в межах, передбачених Конституцiєю України, цим Законом, Законом України "Про Державну прикордонну службу України", iншими актами законодавства України, а також мiжнародними договорами України.
Якщо мiжнародним договором, згоду на обов'язковiсть якого надано Верховною Радою України, встановлено iншi правила, нiж тi, що встановленi цим Законом, то застосовуються правила мiжнародного договору.
Стаття 14. Порядок вiдмови у перетинаннi державного кордону iноземцям, особам без громадянства та громадянам України
1. Iноземцю або особi без громадянства, якi не вiдповiдають однiй чи кiльком умовам перетинання державного кордону на в'їзд в Україну або на виїзд з України, зазначеним у частинах першiй, третiй статтi 8 цього Закону, а також громадянину України, якому вiдмовлено у пропуску через державний кордон при виїздi з України у зв'язку з вiдсутнiстю документiв, необхiдних для в'їзду до держави прямування, транзиту, в передбачених законодавством випадках або у зв'язку з наявнiстю однiєї з пiдстав для тимчасового обмеження його у правi виїзду за кордон, визначених статтею 6 Закону України "Про порядок виїзду з України i в'їзду в Україну громадян України", вiдмовляється у перетинаннi державного кордону лише за обґрунтованим рiшенням уповноваженої службової особи пiдроздiлу охорони державного кордону iз зазначенням причин вiдмови. Уповноважена службова особа пiдроздiлу охорони державного кордону про прийняте рiшення доповiдає начальнику органу охорони державного кордону. Таке рiшення набирає чинностi невiдкладно. Рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону оформляється у двох примiрниках. Один примiрник рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону видається особi, яка пiдтверджує своїм пiдписом на кожному примiрнику факт отримання такого рiшення. У разi вiдмови особи пiдписати рiшення про це складається акт.
2. Форма рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону встановлюється спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону.
3. Особа, якiй вiдмовлено у перетинаннi державного кордону, має право оскаржити вiдповiдне рiшення згiдно iз Законом України "Про звернення громадян" або до суду. Оскарження зазначеного рiшення не зупиняє його дiї. Оскаржене рiшення може бути скасовано чи змiнено начальником органу охорони державного кордону або скасовано та визнано нечинним судом.
ВАМ НЕОБХІДНО ОТРИМАТИ РІШЕННЯ ПРО ВІДМОВУ У ПЕРЕТИНАННІ ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ.
ОСКАРЖИТИ МОЖНА ЯК В АДМІНІСТРАТИВНОМУ ТАК І В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ.
Якщо подобається, тисни кнопку