Доброго дня!
В продовження мого питання, маю ще запитання
Якщо основний КВЕД підприємства: 52.29 (Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту), то чи відносимось ми до
підприємства, установи та організації, які здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, підприємства, установи та організації, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та/або вантажів, перевізники міського електричного транспорту? Щоб підпадати під два критерії, а не три. Квед 49,41 в нас є. але він не основний.
КВЕД 52.29 визначає організацію перевезень, а не здійснення перевезення ( в товаро- транспортних накладних перевізником вказується наше підприємство і розрахунок від клієнта в повному обсязі отримуємо ми. Хоча виступаємо посередником між клієнтом та прямим перевізником) На балансі підприємства вантажного транспорту немає. Є договри оренди, але вони не є нотаріально завірені.
І ще запитання, скільки раз підприємство може подавати себе на визнання критично важливим, якщо буде відмова?
Добрий день!
1) Якщо основний КВЕД підприємства: 52.29 (Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту), то чи відносимось ми до підприємства, установи та організації, які здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, підприємства, установи та організації, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та/або вантажів, перевізники міського електричного транспорту? Щоб підпадати під два критерії, а не три. Квед 49,41 в нас є. але він не основний. - законодавство не містить вимоги, що КВЕД 49.41 повинен бути основним.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" послуга з перевезення пасажирів чи вантажів - це перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату.
Статтею 50 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що договір про перевезення вантажу автомобільним транспортом укладається відповідно до цивільного законодавства між замовником та виконавцем у письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо).
Істотними умовами договору є:
найменування та місцезнаходження сторін;
найменування та кількість вантажу, його пакування;
місце та час навантаження і розвантаження;
інші умови, узгоджені сторонами.
Згідно статті 909 Цивільного кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами).
Враховуючи зазначене, навіть якщо КВЕД 49.41 зареєстрований як додатковий, за умови надання послуг з перевезення вантажів ваше підприємство буде вважатися таким, що здійснює перевезення вантажів та може бути визначене критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, якщо відповідає двом або більше критеріям, зазначеним у пункті 2 Критеріїв та порядку, затверджених постановою Кабміну № 76.
Відповідно до пункту 5 Критеріїв та порядку, затверджених постановою Кабміну № 76, з метою визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період такі підприємство, установа, організація у разі відповідності критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, звертається до центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, органу державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України (за сферою управління чи галуззю національної економіки), або до обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, (військової адміністрації у разі її утворення), на території юрисдикції яких вони розташовані. До звернення додаються копії підтвердних документів, а також інформація про подання підприємством, установою, організацією в установленому законодавством порядку податкової звітності за останній календарний квартал, що підтверджується:
копією податкової декларації з відмітками (штампами) контролюючого органу, який отримав податкову декларацію, із зазначенням дати її отримання; або
квитанцією про прийняття податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв’язку; або
квитанцією контролюючого органу, на який покладено функції щодо перевірки та прийняття пакета звітних документів платників податків; або
поштовим повідомленням з відміткою про вручення контролюючому органу у разі надсилання податкової декларації поштою.
Отже, вашому підприємству потрібно підготувати необхідні документи, що підтверджують його відповідність двом або більше встановленим критеріям (наприклад: статутні документи, виписки/витяги з ЄДР, договори перевезення, ТТН, фінансові звіти, виробничі плани тощо) та подання в установленому законодавством порядку податкової звітності за останній календарний квартал.
Як вже було зазначено раніше у листі мають бути чітко вказані критерії, яким відповідає підприємство, до нього додаються копії підтверджуючих документів, інформація про подання підприємством в установленому законодавством порядку податкової звітності за останній календарний квартал, а також обов’язково повинна бути зазначена фраза «просимо визначити критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період»). Відповідний пакет документів надсилається на електронну адресу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури miu@mtu.gov.ua.
2) І ще запитання, скільки раз підприємство може подавати себе на визнання критично важливим, якщо буде відмова? - чинне законодавство не містить жодних обмежень та заборони подати новий пакет документів у разі прийняття Міністерством рішення про невідповідність підприємства критеріям, зазначеним у пункті 2 Критеріїв та порядку, затверджених постановою Кабміну № 76. При цьому, таке рішення повинне містити інформацію про відмову у визначенні підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період з обґрунтуванням невідповідності критеріям.
Додатково зазначу, що наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури від 24.04.2023 № 303 такоож затверджені Критерії визначення підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для національної економіки у галузях транспорту, поштового зв’язку, будівництва та енергоефективності в особливий період.
Ці критерії відрізняються від тих, які зазначені у пункті 2 Критеріїв та порядку, затверджених постановою Кабміну № 76. На жаль, мені невідомо чи враховують їх при прийнятті рішення про визначення підприємтсва критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Звертаю увагу, що ваше підприємство може подати в Міністерство запит на інформацію щодо визначення перевізника критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (https://mtu.gov.ua/content/dostup-do-publichnoi-in...).
Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через пряме питання на сайті або пишіть на пошту - gallina.tokmach.82@gmail.com
Буду вдячна за ваш відгук, всього найкращого!