Замена временных водительских прав и 3 штрафа

Пришло время менять временные права, в мрео оказалось что есть 3 штрафа (по факту 1 штраф и 2 эвакуации за парковку, но эвакуации были при том что есть належний користувач). Можно ли как-то перенести штраф на належного користувача?

25.11.2024 00:33 71

Консультация исполнителя

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
На портале: 3 года
169 отзывов (168 +) (1 -)
Консультации: 908

Вітаю!

ЯКЩО У ВАС ОФІЦІЙНО ПРИЗНАЧЕНИЙ "НАЛЕЖНИЙ КОРИСТУВАЧ", ТО ШТРАФИ ЗА ПОРУШЕННЯ ПДД (ЗАФІКСОВАНІ АВТОМАТИЧНО АБО В РЕЖИМІ ФОТО-ВІДЕО) ПОВИННІ БУЛИ ОФОРМЛЮВАТИ НА ЙОГО ІМ'Я. 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 жовтня 2022 р. № 1145

"Порядок внесення відомостей про належного користувача транспортного засобу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів"

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2022-%D0%BF#Text

4) належний користувач - фізична особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить, а також керівник юридичної особи (особа, яка виконує повноваження керівника юридичної особи) або працівник, визначений керівником юридичної особи, яка є власником транспортного засобу, які в разі внесення щодо них відомостей до Реєстру несуть відповідно до статті 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення відповідальність за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису).

ЯКЩО, ШТРАФ ЗА ПАРКОВКУ БУВ ОФОРМЛЕНИЙ НА ВАС, А НЕ НА НАЛЕЖНОГО КОРИСТУВАЧА - ЦЕ НЕОБХІДНО ОСКАРЖУВАТИ. 

В Україні працює система автоматичної фото- і відеофіксації порушень правил дорожнього руху.

Дана система самостійно фіксує правопорушення та надсилає відповідну інформацію до центру обробки даних автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху Департаменту патрульної поліції. Проте для розгляду справ про адміністративні правопорушення та формування адміністративної постанови все ж таки потрібне втручання поліцейських.

Cистемою фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі (далі система) є мережа технічних засобів (приладів контролю), які забезпечують в автоматичному режимі фотозйомку або відеозапис подій, що містять ознаки адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розпізнавання номерних знаків  транспортних засобів та передачу інформації про зафіксовані події телекомунікаційними мережами до автоматизованої системи обробки даних МВС.

ЗА ДОПОМОГОЮ СИСТЕМИ ФІКСУЮТЬСЯ НАСТУПНІ ПОРУШЕННЯ:

  • перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів; проїзд на заборонний сигнал світлофора;
  • порушення правил зупинки і стоянки;
  • порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів;
  • порушення встановленої для транспортних засобів заборони виїзду на смугу зустрічного руху;
  • порушення правил руху через залізничний переїзд;
  • порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками.

Департамент патрульної поліції Національної поліції України є уповноваженим органом для накладення адміністративних стягнень у справах про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі.

Після фіксації порушення інформація надійде до центру обробки даних автоматичної фіксації порушень. Уповноважена особа шляхом опрацювання інформаційних файлів та метаданих до них з автоматичною фіксацією подій з ознаками адміністративного правопорушення розглядає можливість для винесення постанови про накладення адміністративного стягнення за зафіксоване правопорушення в автоматичному режимі.

В своїй роботі уповноважений поліцейський може використовувати наступні ресурси:

  • Єдиний державний реєстр транспортних засобів;
  • інформаційно-телекомунікаційну систему Державної прикордонної служби України;
  • Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань тощо.

Використання даних ресурсів необхідне для встановлення фізичної особи або керівника юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб (або відомості про належного користувача  транспортного засобу), або особу, яка ввезла на територію України транспортний засіб, зареєстрований за її межами.

Після оцінки доказів уповноважена особа за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному й об’єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю виносить постанову про накладення адміністративного стягнення за зафіксоване правопорушення в автоматичному режимі (без складання протоколу про адміністративне правопорушення).

Дана постанова друкується з використанням засобів Системи та протягом трьох днів із дня її винесення та передається національному оператору поштового зв’язку для доставлення за адресою місця реєстрації (проживання) фізичної особи (місцезнаходження юридичної особи) рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Згідно статті 122 КУпАП, суб’єктом вищезазначених правопорушень є особа, яка керувала транспортним засобом у момент вчинення правопорушення.

Втім, відповідно до ст. 14-1 КУпАП до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху у разі їх фіксації працюючими в автоматичному режимі спеціальними технічними засобами, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобами фото- і кінозйомки, відеозапису притягаються власники (співвласники) ТЗ. 

Якщо є обставини, які свідчать про вчинення порушення, іншою особою, власник транспортного засобу може протягом десяти днів з дня вручення йому постанови повідомити про ці обставини (наприклад, транспортний засіб знаходився у володінні чи користуванні іншої особи, вибув з його володіння внаслідок протиправних дій інших осіб тощо) орган або посадову особу, що прийняла постанову про накладення адміністративного стягнення. На період з’ясування та перевірки виконання постанови зупиняється до моменту встановлення особи, яка вчинила зафіксоване правопорушення.

Постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі може бути оскаржено до вищестоящого органу (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд.

В ст. 289 КУпАП зазначено, що скаргу на постанову по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, потрібно подати протягом десяти днів з дня набрання постановою законної сили.

В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

Ви маєте право оскаржити постанову про порушення ПДР у місцевий департамент МВС або ж прямо до суду.

Орган (посадова особа) при розгляді скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність і обгрунтованість винесеної постанови і приймає одне з таких рішень:

  • залишає постанову без зміни, а скаргу без задоволення;
  • скасовує постанову і надсилає справу на новий розгляд;
  • скасовує постанову і закриває справу;
  • змінює захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Скасування постанови із закриттям справи про адміністративне правопорушення тягне за собою повернення стягнених грошових сум, оплатно вилучених і конфіскованих предметів, а також скасування інших обмежень, зв’язаних з цією постановою. У разі неможливості повернення предмета повертається його вартість.

У ВАШОМУ ВИПАДКУ Я РЕКОМЕНДУЮ ЗРАЗУ ЗВЕРТАТИСЯ ДО СУДУ.

Якщо подобається, тисни кнопку