Донарахування суми оплати за користування гарячої води після поломки лічильника.

При проведенні ремонту на кухні 08.2019р. , було випадково пошкоджено лічильник гарячої води та пломбу на ньому. В той жедень звернулися до Теплоенерго. Написали пояснюючу, оплатили штраф за самовільне пошкодження пломби, замінили лічильник, через два дні провели зняття показань та опломбування нового лічильника. В 09 місяці провели нарахування комунальних платежів і по лічильнику гарячої води (той що був замінений) зробили перерахунок. Не по показникам, а по нормам на кількість проживаючих з моменту останньої плановї перевірки лічильника, що була в 2018 році. В результаті перерахували період більше ніж на півтори роки і сумою майже 5000грн. Чи можливо оскаржити цю суму? Заборгованості по платежам не було, всі квитанції про оплату за попередні періоди були.

19.09.2019 17:12 5369

Консультация исполнителя

Ірина і Владислав Леонови
Адвокат
На портале: 5 лет
250 отзывов (249 +) (1 -)
Консультации: 807
Топ 3 специализации:
  • Сімейне право
  • Військове право
  • Цивільне право

Доброго дня!


Ваше питання, зокрема, регулюється наступними законодавчими та нормативними актами: Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»,  Законом України «Про житлово-комунальні послуги», Правилами  надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, Положенням про порядок установки, повірки, перевірки цілісності пломб індивідуальних засобів обліку гарячої води в квартирах багатоповерхових житлових будинків, прийняття засобів обліку в експлуатацію, взяття їх на абонентський облік.


Відповідно до зазначеного Положення споживач зобов’язаний відповідати за цілісність та збереження засобів обліку, пломб і деталей пломбування, встановлених представниками постачальної установи та виробником засобів обліку.


Споживач зобов’язаний негайно,  але не пізніше 24 годин, повідомляти постачальника у разі виявлення зовнішнього пошкодження лічильника, зриву пломби або його несправності в роботі.


Якщо Споживач з необережності зірвав пломбу на лічильнику потрібно негайно, але не пізніше 24 годин, передзвонити постачальнику і повідомити про це. Цей момент було вами дотримано. Працівники підприємства прибувши за вказаною адресою перевіряють: чи не було крім зірваних пломб інших пошкоджень, або механічних втручань у роботу лічильника. Якщо крім зірваної пломби все гаразд, то складається акт на переопломбування. За такого випадку ніяких штрафних санкцій підприємство не застосовує. У зв,язку з цим питання - чи складався акт у вашому випадку? Чи були зафіксовані останні показники після вашого повідомлення?


Що стосується нарахувань. Вам нарахували суму з моменту останньої перевірки, при цьому не врахували, наскільки зрозуміло, останні показники, які були на момент пошкодження. Але, ця дія постачальника неправомірна, оскільки це стосується тільки випадків, коли було приховано зірвання пломб, що при обстеженні фіксується працівниками підприємства, а також у разі виявлення інших механічних пошкоджень чи втручань у роботу лічильника, у разі зриву пломби із вентилів та/або заглушок гарячого водопостачання з вини Споживача, самочинні дії зйому засобів обліку, виявлення магнітів на засобах обліку, пошкодження магнітних пломб, тільки тоді плата за послуги нараховується згідно з нормами споживання за кількістю осіб, зареєстрованих у квартирі з моменту останнього контролю та відшкодовується вартість пломб та виконаних робіт.


Таким чином має місце порушення з боку постачальника та як наслідок неправомірна сума.


Вам для початку потрібно звернутися із письмовою заявою до  Теплоенерго. Обов’язково письмово! На вашому екземплярі заяви необхідно, щоб поставили відмітку про отримання, щоб в подальшому вона "не загубилась". У заяві просить повідомити про обставини справи та підстави для нарахуваня, а також розрахунок нарахувань. Просить перерахувати суму. Якщо заява Ваша не буде задоволена або взагалі не розглянута, то в цьому випадку Ви маєте право звернутися до суду. 

Якщо подобається, тисни кнопку