У меня такая ситуация: более 10 лет назад мы подключили индивидуальное автономное отопление в квартире. Поставили счетчики горячей и холодной воды. Кран горячей воды сразу перекрыли ( не опломбировали, а просто перекрыли), поскольку воду подогревает газовый котел и соответственно счетчиком горячей воды не пользовались и не пользуемся по сей день. Показатель на счетчике горячей воды за 10 лет не поменялся соответственно, как был 8 кубов, так и сейчас на нем 8 к. НО строк поверки счетчика горячей воды давно истёк. Мы его не поверяли, поскольку не пользуемся. Теперь за февраль 2021 года пришёл счёт с теплокомуненерго по горячей воде и нам насчитали сумму за февраль 2021г. по общей норме потребления населения умноженная на количество проживающих в квартире. Это составило почти 1500 тис.грн. Хочу заметить, что на протяжении этих лет в платежках всегда приходили нули и мы ни разу не платили за подогрев горячей воды, поскольку ею не пользуемся.
Скажите, пожалуйста - насколько правомерно насчитывать мне за потребление горячей воды, если я ею по факту не пользуюсь? Понимаю, что счетчик горячей воды не прошел поверку в определенные строки, но разве это обстоятельство даёт право для начисления платы за несуществующую услугу? Какие у меня шансы отстоять свою правоту, если дело дойдет до суда? Спасибо огромное за ответ!
Стосовно вашого питання можемо повідомити наступне
Відповідно до Закону «Про житлово-комунальні послуги», укладення договору про надання житлово-комунальних послуг є обов`язком споживача. Відсутність такого договору сама по собі не може бути підставою для звільнення від оплати послуг у повному обсязі.
Для звільнення від оплати за житлово-комунальні послуги споживач повинен не лише не мати відповідного договору та фактично ними не користуватися, а й відмовитись від їх отримання в установленому порядку.
Якщо споживач не має наміру користуватись гарячою водою, необхідно офіційно відмовитись від послуг гарячого водопостачання.
Для цього необхідно написати заяву до відповідної установи та повідомити про бажання повністю відмовитись від надання послуг з гарячого водопостачання. В іншому випадку, споживач буде оплачувати послугу гарячого водопостачання за нормами, навіть якщо фактично гарячою водою він не користується.
Отже, якщо Ви офіційно не відмовлялися від послуг гарячої води та не користувалися водою, то передавати показники все одно потрібно.
У комунальній установі немає відомостей про те, користуєтеся ви послугою централізованого гарячого водопостачання чи ні. Отже, єдиний спосіб уникнути нарахувань – вчасно передавати показники, що не змінилися з минулого періоду, тобто як було 8 куб, так і передавати щомісяця необхідно реальні показники - 8 куб. Якщо показники взагалі не передавати, то нарахування будуть відбуватися автоматично на основі середніх показників попередніх періодів.
Що стосується повірки:
Всі відносини між водоканалами та споживачем регулюються Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність»; інформація про терміни повірки, міжповірочні інтервали тощо розписаний у статі 17. Суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно, з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів, подавати лічильники на періодичну повірку.
Як наслідок водоканал за законом не має права обслуговувати лічильники, у яких закінчився термін повірки.
Повірку лічильника потрібно здійснювати залежно від його міжповірочного інтервалу. Зазвичай він становить 3-4 роки.
Законодавство у сфері житлово-комунальних послуг не передбачає відповідальності споживача за прострочення проведення повірки засобів вимірювальної техніки. Обов’язок контролювати міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж, покладається на виконавця послуг.
Отже, Ви маєте право, після проведення повірки, звернутися до комунального підприємства з вимогою добровільно провести перерахунок, оскільки комунальне підприємство не має права зобов’язувати особу платити по нормам, якщо в неї в житлі встановлений справний лічильник, що підтверджується повіркою. А водоканал за період, коли використовувався неповірений лічильник, має провести перерахунок здійснених нарахувань із нарахування по нормам на нарахування за показниками лічильника, виходячи з об’ємів фактично використаної води.
Якщо водоканал відмовиться це зробити, то варто звертатися до суду за захистом своїх прав.
Також звертаємо увагу на те, що у разі стягнення заборгованості в судовому порядку, застосовується строк позовної давності, який складає три роки. Отже стягнення боргу за 10 років неправомірно та ця вимога не буде задоволена судом, якщо справа дійде до суду.
Якщо у Вас є додаткові питання - звертайтесь.
Успіхів Вам!
З повагою, адвокати Леонови
Огромное спасибо за консультацию. Надеюсь поможет мне решить мои проблемы.