Послуги з управлiння та утримання будинку для власникiв нежитлових примiщень

Доброго дня.В будинку де створено ОСББ icнують нежитловi примiщення обслуговування яких займаэться власник.Яким чином врегулювати питання по оплатi внескiв на управлiння будинком та прибудинковою територiэю з власником нежитлових примiщень,якщо частину обов`язкiв ОСББ виконуэ.


Дякую.

16.01.2020 20:12 1690

Консультация исполнителя

Алена Музыка
Адвокат
На портале: 5 лет
16 отзывов (15 +) (1 -)
Консультации: 59

Доброго дня!


Статтею 15 ЗУ "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що співвласник зобов`язаний, зокрема, виконувати обов`язки, передбачені статутом об`єднання; виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їхніх повноважень; не допускати порушення законних прав та інтересів інших співвласників; своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі.


Вказаним Законом не передбачено підстави звільнення співвласника від виконання передбаченими цими законами обов`язків по сплаті внесків.


Якщо розглядати судову практику на сьогодні, то у Єдиному реєстрі судових рішень є рішення за результатом розгляду спорів між власниками нежитлових приміщень, зокрема офісів та магазинів, які самостійно за власний рахунок утримують двірника, якому виплачують винагороду щомісячно; несуть витрати з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепловодопостачання, водовідведення і зливання каналізації згідно договору з ТОВ «Інфоксводоканал», утримують та ремонтують фасад будинку навколо свого приміщення, самостійно прибирають прилеглу до свого приміщення територію без участі ОСББ, однак суди все одно стягують з них встановлений на загальних зборах розмір внеску на утримання будинку та прибудинкової території.


Для наглядності перейдіть за посиланнями, що надаю нижче.


http://reyestr.court.gov.ua/Review/83143493


http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/19684946


Таким чином, не передбачено ЗУ «Про ОСББ» зменшення розміру внеску у зв’язку із самостійним виконанням робіт по утриманню житлових чи нежитлових приміщень співвласником.


Однак, якщо Вам знадобиться існує ПОРЯДОК проведення розрахунків із співвласниками багатоквартирного будинку, які мають заборгованість перед об’єднанням співвласників такого багатоквартирного будинку, у разі виконання ними робіт, необхідних для утримання спільного майна співвласників (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №711, чинність з 13.09.2018 року). Цей Порядок визначає, що можливе :


списання (зменшення розміру) заборгованості співвласника на суму, що дорівнює вартості виконаних ним робіт, здійснюється правлінням об’єднання відповідно до покладених на нього загальними зборами повноважень.


правління об’єднання за заявою співвласника, який має заборгованість із сплати внесків та платежів, або за власною ініціативою укладає за згодою такого співвласника з ним договір про виконання робіт на суму, що не перевищує суму заборгованості. Договір підписується головою правління об’єднання та співвласником, який має заборгованість із сплати внесків та платежів. У договорі зазначаються вид, обсяг робіт, їх вартість і строки виконання, а також умови придбання необхідних для виконання робіт матеріалів і обладнання (у разі потреби). Кожній стороні договору надається по одному примірнику договору.


після завершення робіт складається акт виконаних робіт за визначеною правлінням об’єднання формою, який підписується головою правління об’єднання та співвласником, який забезпечив виконання відповідних робіт. В акті виконаних робіт зазначається вид робіт, їх обсяг і вартість. Акт виконаних робіт складається у двох примірниках. Кожній стороні договору надається по одному примірнику акта.


вартість виконаних робіт у повному обсязі зараховується у рахунок списання (зменшення розміру) заборгованості із сплати внесків та платежів співвласника.


- про зарахування вартості робіт у рахунок списання (зменшення розміру) заборгованості із сплати внесків та платежів співвласника голова правління об’єднання видає співвласнику довідку за формою, визначеною правлінням об’єднання. У довідці зазначається: дата складення довідки; прізвище, ім’я, по батькові, адреса співвласника, якому видано зазначену довідку; реквізити договору та акта виконаних робіт; інформація про зарахування вартості виконаних робіт у рахунок списання (зменшення розміру) заборгованості із сплати внесків та платежів із зазначенням дати такого списання (зменшення розміру заборгованості); прізвище, ім’я, по батькові голови правління об’єднання. Довідка підписується головою правління об’єднання, підпис якого завіряється печаткою (у разі наявності).


Якщо у Вас будуть додаткові питання, можете звернутись до мене з коментарем до цієї консультації, я Вам відповім.


З повагою,


Адвокат Музика А.І.


 


 


 

Якщо подобається, тисни кнопку