Доброго дня!
Якщо військовозобов`язаний має право на відстрочку одразу по двом пунктам ст.23 (п.2 ч.1 та п.1 ч.3), то як правильно оформлювати заяву на відстрочку? Вписувати в одну заяву дві підстави або подавати дві заяви, або обрати щось одне?
Друге питання, документи подавати строго по поставові 560? Нотаріально засвідченні паспорт, код, військовий квіток, договір про освіту не потрібні? Чи краще зробити?)
Третє питання, подавати таки особисто в ТЦК? Чи краще таки поштою листом з описом та повідомленням?
Добрий день.
1. Якщо військовозобов`язаний має право на відстрочку одразу по двом пунктам ст.23 (п.2 ч.1 та п.1 ч.3), то як правильно оформлювати заяву на відстрочку? Вписувати в одну заяву дві підстави або подавати дві заяви, або обрати щось одне?
Постановою КМУ №560 ( див. за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%BF#n230) та статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" не передбачено заборону отримувати відстрочку за декількома підстав. Проте, на практиці ТЦК та СП оформлюють відстрочку тільки з однієї підстави та просять вказати одну в заяві ( в формі заяви також вказується одна підстава). За новими правилами які набули чинності з 18.05, видається довідка про отримання відстрочки (форма 6 Постанови 560) в результаті розгляду заяви на відстрочку комісією, в якій вказується лише одна підстава. Також вносяться відомості в Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, після чого в військово-обліковому документі відображається лише 1 підстава за якою надана відстрочка ( Ви зможете згенерувати електронний ВОД в Резерв+ та побачити).
А тому, Вам краще обрати одну підставу та подавати заяву
2. Друге питання, документи подавати строго по поставові 560? Нотаріально засвідченні паспорт, код, військовий квіток, договір про освіту не потрібні? Чи краще зробити?)
Головне подати документи які містяться в Додатку 5 Постанови №560, якщо у Вас є бажання надати наприклад копію договору з ВНЗ, або витяг з наказу про зарахування, то будь ласка, можете подавати та їх приймуть. Головне аби була довідка з ЄДЕБО, все інше по бажанню. Але, на мій особистий погляд, якщо Додаток 5 не містить обов'язок подавати такі документи, то навіщо це робити? =)
3. Третє питання, подавати таки особисто в ТЦК? Чи краще таки поштою листом з описом та повідомленням?
За п. 58 Постанови КМУ №560, заява на відстрочку подається особисто на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу, та має бути зареєстрована. При цьому, в п. 58 не зазначено за особистою присутністю, або не встановлено заборони подання поштою чи можливість для ТЦК відмовитися від розгляду заяви якщо вона подана поштою. Отже, надіслати Укрпоштою заяву з документами теж можна, вони її мають зареєструвати. Відмовити у розгляді заяви або у наданні відстрочки за підставою надіслання заяви з документами поштою ТЦК та СП не має право. Про результати розгляду заяви Вас мають повідомити або телефоном чи електронною поштою, або надіслати листа поштою. Після чого Ви маєте з'явитися до ТЦК та СП за отриманням довідки про відстрочку. В тих повідомленнях що я бачила вони просто пишуть " Відповідь на Вашу заяву готова, можете отримати її в приймальні" і далі йдуть часи роботи приймальні. Яка саме відповідь не зазначають та в Резерв+ не одразу відображається інформація про надану відстрочку. Ви вже дізнаєтеся про надану відстрочку безпосередньо в ТЦК та СП.
У разі виникнення додаткових питань або уточнень, звертайтеся marina.bekalo@gmail.com
+380966005361 Вайбер/Телеграм
З повагою,
Адвокат Бекало Марина