Повернення в Україну після 20 років життя в іншій країні

Доброго дня!

У 2000 р. поїхав на ПМЖ в Білорусь. У Білорусі стою на обліку в Консульстві України, маю ВНП. Хочу повернутися до України та жити і працювати в Чернігові. У зв`язку з цим такі питання:

-Які документи привезти з РБ, крім паспорта?

-Куди звертатися в Чернігові і які документи надати?

-В Україні немає своєї нерухомості. Чи є якісь обмеження при реєстрації? Чи є взагалі інститут «прописки»?

-потрібно отримувати біометричний паспорт? Мій звичайний паперовий закордонний паспорт, виданий в Посольстві України в РБ в 2014 р. Чи є поняття «внутрішнього» паспорта?

Дякуємо!

23.07.2019 12:08 2704

Консультация исполнителя

Нормативно-правове обґрунтування


Відповідно до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та
документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний
статус» кожен громадянин України, який досяг 14-тирічного віку, зобов’язаний отримати
паспорт громадянина України.
Згідно зі Постановою КМУ № 302 від 25.03.2015 року «Про затвердження зразка бланка,
технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення
державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України» подання документів
для оформлення паспорта здійснюється лише до територіального підрозділу ДМС у разі
повернення на проживання в Україну особи, яка постійно проживала за кордоном.
Особа, яка досягла 14-річного віку та місце проживання якої не зареєстровано, для
оформлення паспорта вперше подає документи до територіального підрозділу ДМС,
уповноваженого суб’єкта за місцем фактичного проживання в Україні.
Заявник для оформлення паспорта подає такі документи:
1) паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживали
за кордоном, після повернення їх в установленому порядку на проживання в Україну та для осіб,
які набули громадянство України за кордоном);
2) документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал
документа про звільнення від його сплати. Оригінал документа про звільнення від сплати
адміністративного збору повертається заявнику, а до заяви-анкети додається його копія,
засвідчена працівником територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта шляхом
проставлення відмітки “Згідно з оригіналом” та підпису із зазначенням його посади, прізвища,
ініціалів та дати.
За оформлення паспорта справляється адміністративний збір у порядку та розмірах,
установлених законодавством. Адміністративний збір справляється у разі оформлення замість
втраченого або викраденого, обміну паспорта зразка 1994 року.
Відповідно до Постановаи КМУ № 770 від 02.11.2016 року «Деякі питання надання
адміністративних послуг у сфері міграції» оформлення паспорта громадянина України (у формі
картки), крім оформлення паспорта громадянина України вперше, з дня оформлення заяви-
анкети у строк не пізніше ніж через 20 робочих днів – 126 гривень, не пізніше ніж через 10
робочих днів – 252 гривень.
Постанова КМУ № 207 від 02.03.2016 року «Про затвердження Правил реєстрації місця
проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного
демографічного реєстру» зазначає, що громадянин України, а також іноземець чи особа без
громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30
календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця
проживання зареєструвати своє місце проживання.
Документи для здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування
особи подаються до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних
послуг).
Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:
1) заяву встановленої форми;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;
3) квитанцію про сплату адміністративного збору;
4) документи, що підтверджують:
право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму
(піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на
вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим
приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші
документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи
здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї (зазначені
документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за
адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного
представника/представників);


право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі
соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на
обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та
соціального захисту особи за формою згідно з  додатком 9 , копія посвідчення про взяття на облік
бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на
обліку у цих установах або закладах);
5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю
на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
Згідно із Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в
Україні» за реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання сплачується
адміністративний збір:
- у разі звернення особи протягом встановленого цим Законом строку - у розмірі 0,0085
розміру мінімальної заробітної плати (35 грн 47 коп);
- у разі звернення особи з порушенням встановленого цим Законом строку - у розмірі
0,0255 розміру мінімальної заробітної плати (106 грн 41 коп).


Висновок


Таким чином, для постійного проживання на території України необхідно отримати
паспорт громадянина України та зареєструвати своє місце проживання відповідно до
вищевикладених норм нормативно-правових актів.
1) Які документи привезти з РБ, крім паспорта?
- Окрім паспорту громадянина України для виїзду за кордон (закордонний паспорт)
ніяких документів з РБ не потрібно.
2) Куди звертатися в Чернігові і які документи надати?
- Для отримання паспорту звертатися із вищезазначеними документами до
територіального підрозділу ДМС України в м. Чернігові в залежності від місця
майбутнього проживання (Деснянський район - м. Чернігів, вул. Шевченка, 26,
Новозаводський район - м. Чернігів, вул. Старобілоуська, 4-а).
- Для реєстрації місця проживання необхідно звернутись до Центру надання
адміністративних послуг, який знаходиться за адресою: м. Чернігів, вул.
Рокоссовського 20-А.
3) Чи є якісь обмеження при реєстрації ?
- Обмежень в межах території України при реєстрації місця проживання немає,
окрім самого обов’язку громадянина мати місце проживання на території України.
4) Чи є взагалі інститут «прописки»?
- На сьогоднішній день немає поняття «прописки», а є поняття «місце проживання»
- тобто "прописку" треба мати, її просто замінили на «місце проживання».
5) Потрібно отримувати біометричний паспорт? Мій звичайний паперовий
закордонний паспорт, виданий в Посольстві України в РБ в 2014 р. Чи є поняття
«внутрішнього» паспорта?
- Так, потрібно отримати паспорт громадянина України (зараз видається тільки
біометричний паспорт (ID-картка) – це і є так званий внутрішній паспорт громадянина України). ДЛя його отримання треба мати місце проживання.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram