Добрий день.
Чи в праві я відмовити покупцеві в поверненні коштів за товар належної якості на підставі того що була зірвана бірка, але принесена окремо від товару?
Доброго дня!
Згідно з частиною 1 статті 9 Закону України “Про захист прав споживачів” споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Отже, обміну або поверненню підлягає тільки новий товар, який не має слідів використання, з ярликом (виробничою етикеткою, біркою), в цилій оригінальній упаковці.
Таким чином, Ви маєте право відмовити в поверненні товару покупцю, тому що у випадку зриву бірки покупцем порушена вимога щодо невикористання товару, а також щодо збереження його товарного вигляду, пломб, ярликів.
Разом з тим, у вищевказаному законодавчому переліку умов повернення немає чіткої вказівки, що пломба/ярлик на момент повернення товару мають бути закріплені на товарі, а зазначено, що вони мають бути збережені. Тобто, якщо бірка зберегла свій первинний вигляд і продавець має можливість закріпити бірку без пошкодження товару, це можна тлумачити як дотримання вимоги її збереження, що може стати підставою для звернення покупцем до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або до суду.
З повагою,
адвокат Альона Степанишина