Борг за газ

30 жовтня 2020р. зняли газовий лічильник на перевірку. До сьогодні не повернули, мотивуючи тим, що ми маємо борг по газу за 2015 рік. Звідки борг, не пояснюють. Кажуть, у них нема такої інформації. Щоб прояснити ситуацію, просять принести всі квітанції з 2015 року, яких у мене вже нема. Борг зростає кожен місяць. Порадьте, що робити.

15.03.2021 12:39 1734

Консультация исполнителя

Игорь Дайнеко
Адвокат Чернігів
На портале: 4 года
458 отзывов (456 +) (2 -)
Консультации: 1736
Топ 3 специализации:
  • Адміністративне право
  • Військове право
  • Цивільне право

Звертаю вашу увагу, що відповідно що законодавство в свері комунальних послуг не передбачая застосування спеціальної позовної давності до вимог у сфері ЖК-послуг. Тому до комунальних боргів застосовують загальний строк позовної давності, який становить 3 роки (ст. 257 ЦКУ). Враховуючи що облік заборгованості це обов`язок постачальника, то строк необхідно рахувати з дати прострочення платежу за комунальні послги. Якщо борг виник 2015 році то строк давності по ньому вже пройшов і стягнути його примусов мало шансів. Тому такі дії постачальника скоріше за все способом примусити сплатити борг (якщо він є) добровільно оскільки він розуміє що в судовому порядку скоріше за все програє. 

Також необхідно звернути увагу що чинен законодавство не дає таких повноважень постачальнику (маю на увазі відмова в поверненні приладу обліку у звязку з наявністю боргу). 

Тому щодо лічильника звертайтесь зписьмовою вимогою до постачальника про поверення та встановлення приладу обліку. Якщо відмовлять або взагалі не відреагують пишіть скаргу голові Національної комісії, що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 
та описуйте обставини справи.  

Щодо самого боргу. 

Відповідно до статті 13 Закону України «Про ринок природного газу», Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496 зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за № 1382/27827, та Типового договору постачання природного газу побутовим споживачам, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 №2500, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 року за № 1386/27831: 

Побутовий споживач має право, зокрема, на:

отримання інформації про загальні умови постачання (у тому числі ціни), права та обов’язки постачальника та споживача, зазначення актів законодавства, якими регулюються відносини між постачальником і споживачем, наявні способи досудового вирішення спорів з постачальником;

безоплатне отримання інформації про обсяги та інші показники власного споживання природного газу;

проведення звіряння розрахунків з підписанням відповідного акта;

у чіткий та прозорий спосіб безоплатно отримувати всю інформацію стосовно його прав та послуг, що надаються постачальником, та інформацію про ціну природного газу, порядок оплати за спожитий природний газ, а також іншу інформацію, що має надаватись постачальником відповідно до чинного законодавства;

вимагати від постачальника пояснень щодо отриманих рахунків і у випадку незгоди з порядком розрахунків або розрахованою сумою вимагати проведення звірки розрахункових даних та/або оскаржувати їх в установленому договором постачання порядку;

оскаржувати будь-які несанкціоновані, неправомірні чи інші дії постачальника, що порушують права споживача, та брати участь у розгляді цих скарг на умовах, визначених чинними нормативно-правовими актами та договором постачання.

В свою чергу постачальник природного газу побутовим споживачам зобовязаний:

надавати побутовим споживачам інформацію, передбачену Законом України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення», зокрема щодо ціни природного газу, порядку плати за спожитий природний газ, прав та обов`язків побутового споживача, дані про фактичні нарахування (обсяг та вартість) за послуги з газопостачання та інші відомості згідно з вимогами та умовами цих Правил, як вказано в договорі постачання природного газу побутовим споживачам. Жодні додаткові витрати за надання інформації побутовим споживачем не оплачуються;

розглядати в установленому порядку претензії побутового споживача щодо нарахувань за спожитий природний газ з урахуванням вимог пункту 9 розділу VI цих Правил і за наявності відповідних підстав задовольняти його вимоги.

Таким чином, ви не повинні шукати квитанції про сплату/ нарахування боргу за 2015 рік, а інформацію про нарахування боргу та/або сплату в межа спожитого вами газу повинен надати постачальник природного газу відповідно до вимог нормативних актів зазначених вище. 

Вам необхідно з вернтуись до вашого постачальника газу з вимогою проведення детальної звірки взаєморозрахунків з підписаням відповідного акту та вимагати в постачальника надання документального підтвердження розрахунку заборгованості з зазначення нарахування суми за послги та їх оплати в відповідному періоді.

У випадку відмови знувуж скарга до комісії з описом обставин.

Бажаю успіху. 

З повагою адвокат Дайнеко Ігор

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram