В нашій країні досить поширена практика у разі виникнення заборгованості у контрагента, одразу подавати на нього до суду, не виясняючи усіх обставин справи, причин таких дій та пошуку взаємовигідних компромісних рішень. Втім, такі позови доволі часто призводять до затяжних судових тяжб, котрі до того ж з великою ймовірністю не приводять до бажаного результату у вигляді отриманих коштів.
Втім, існує альтернативні варіантів вирішення таких спорів.
Ось мої поради:
- Одразу вірно визначити мету. Інколи сторона з самого початку обирає невірну стратегію – «покарати» іншу сторону, довести іншій стороні свої можливості та сили тощо. Однак така стратегія, як правило призводить до зайвих витрат, довгих спорів та до результату у вигляді стягнутих коштів не призводить. Якщо Ви дійсно бажаєте стягнути кошти, у Вас повинна бути лише одна мета - як можна швидше стягнути кошти у контрагента.
- Діяти якомога швидко та максимально оперативно направляти контрагенту обґрунтовану претензію (вимогу). В деяких випадках від оперативності дій залежить вірогідність позитивного результату. Наприклад, якщо кількість коштів (товару) у контрагента значно менша від кількості вимог кредиторів.
- Застосовувати нестандартні методи. Наприклад, якщо Ви маєте справу з великою мережою магазинів, направлення претензії автоматично ставить під загрозу Вашу подальшу співпрацю. В такому випадку претензію можна замінити на лист. В якому перш за все подякувати контрагенту за тривалу та успішну співпрацю, а потім попрохати вирішити «наявне питання», навіть не називаючи наявну ситуацію «проблемою» або «спором».
- Діяти відштовхуючись від інтересів іншої сторони. Наприклад, якщо Ви покупець і Вам не поставили товар, вкажіть в претензії загальну вартість товару, придбаного у контрагента за весь час роботи. Таким чином, Ви акцентуєте увагу на Ваше значення як покупця для контрагента.
- Вести діалог з контрагентом. Якщо у Вас є певні непорозуміння з клієнтом щодо спірного питання, доцільно призначити зустріч для проведення переговорів. Після закінчення переговорів, обов’язково зафіксуйте результати перемовин у протоколі переговорів та підпишіть його у контрагента;
- Нагадуйте про себе. Якщо контрагент, не виходить на зв`язок, періодично дзвоніть та пишіть йому. Інколи необхідно створити для контрагента «ефект незворотності» та дати йому зрозуміти, що краще з Вами вирішити наявну спірну ситуацію, чим постійно відповідати на Ваші дзвінки, читати претензії та листи, а й не забаром отримати позов до суду)
- Йдіть на компроміс, шукаєте «точки дотику». Краще поступитися 10 чи 15 відсотками заборгованості, чим після року судових тяжб дізнатись, що у контрагента відсутнє майно і рішення суду виконати не має можливості.
Втім звісно бувають ситуацію в яких компромісне вирішення спору з контрагентом не можливе зважаючи на особу боржника. В такому випадку необхідно як можна швидше звертатися до суду, з метою подальшого примусового виконання рішення суду.
В даній статті проаналізовано основні аспекти даної теми. Звертаю Вашу увагу, що кожна ситуація є індивідуальною і відповідно вимагає індивідуального підходу і аналізу.
З повагою,
Адвокат Акімов Валерій,
Тел. 097-59-03-625,
Ел. Почта: [email protected]