Ознайомившись з вашим запитанням, повідомляю наступне:
- В старій редакції відповідно до ст. 24 Закону про ОСББ (у редакції до 1 липня 2015 року) після передачі на баланс об’єднанню будинку попередній власник зобов’язаний був брати участь в організації та фінансуванні першого після такої передачі на баланс капремонту будинку відповідно до законодавства
Але станом на сьогодні норми про обов’язкову участь колишнього балансоутримувача в капремонті скасовані. Тобто формально колишній балансоутримувач у зв’язку зі створенням ОСББ і списанням будинку з балансу проводити капремонт не повинен.
- Якщо мова йде про державний житловий фонд, то ЖЕК зобов’язаний провести капітальний ремонт. А саме ч.7 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» передбачено, що колишні власники (їх правонаступники), які володіли багатоквартирними будинками до моменту приватизації, зобов’язані брати участь у фінансуванні їх ремонту та сприяти організації його проведення.
- Щодо документації яку балансоутримувач повинен передати ОСББ. Ст. 6 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» також передбачено, що колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
Отже, управитель передає об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку:
- наявну технічну документацію на такий будинок;
- інформацію про виконані роботи з технічного обслуговування і ремонту конструктивних елементів багатоквартирного будинку та інженерних систем протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;
- інформацію про виникнення аварійних ситуацій і технічних несправностей у розрізі конструктивних елементів та інженерних систем за строк дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;
- дані бухгалтерського обліку доходів та витрат на утримання багатоквартирного будинку протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;
- майно.
Приймання-передача технічної документації на будинок підтверджується відповідним актом.
Якщо виникли питання, пишіть на електронну адресу [email protected]
З повагою, Дончак Дмитро.