Що робити, якщо місцева влада не надає дозвіл на оформлення земельної ділянки

Розглянуто питання, як протидіяти органам місцевої влади, якщо вони саботують положення Земельного кодексу і не надають земельні ділянки в користування.

21.10.2019 15:54 1883

Консультация исполнителя

Дмитро Дончак
Адвокат Київ
На портале: 5 лет
816 отзывов (815 +) (1 -)
Консультации: 2091
Топ 3 специализации:
  • Діяльність фізичної особи підприємця
  • Військове право
  • Кредити банків

         Земельним кодексом України передбачена можливість передачі земельних ділянок громадянам для безоплатної приватизації та надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.


         На перший погляд, нічого важкого тут немає. Одержати безоплатно у власність земельну ділянку можна у відповідності до ст. 118 ЗК України для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів. Для цього необхідно подати такі документи:



  • клопотання до місцевої ради, в якому зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри;

  • графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.


         Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, тобто в оренду, регламентовано статтею 123 ЗК. Потрібно також подати клопотання, в якому зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення, та додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки.


Далі для обох випадків алгоритм дій однаковий:


         Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.


         На практиці ж досить часто стається так, що орган місцевої влади, з якихось причин не бажаючи надавати дозвіл, але при цьому не маючи підстав для відмови, вдається до хитрощів і «провалює» голосування по даному питанні. Депутати начебто і голосують, але кількості голосів не вистачає для прийняття питання. Таким чином, питання виноситься на наступну сесію, потім ще наступну, і так до нескінченності.


Що ж робити, подавати до суду чи йти домовлятися з місцевими чиновниками?


Вихід є, і він прописаний в тих же статтях 118 та 123.


         У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання відповідний орган  не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою.


Тобто, алгоритм дій такий:



  • подаємо клопотання з необхідними додатками;

  • чекаємо місяць на отримання дозволу;

  • після цього маємо цілий місяць для того, щоб знайти землевпорядну організацію, заключити з нею договір на виготовлення проекту землеустрою;

  • повідомляємо місцеву владу про початок роботи над проектом, приклавши до заяви копію договору з землевпорядною організацією;

  • подаємо готовий проект на затвердження до органу місцевої влади, який повинен був надати дозвіл на розробку проекту.


 


         Однак, розробка проекту без відповідного дозволу не знімає з органу місцевої влади обов’язку все ж-таки надати цей дозвіл. Тобто, чекаючи на розроблення проекту, можна паралельно подати до суду на бездіяльність суб’єкта владних повноважень.


         В той же час необхідно зазначити, що такі дії краще робити разом з досвідченим юристом, щоб не витратити марно свій час і кошти на проект.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram