В 1991році моєму батькові надали земельну ділянку для ведення фермерського господарства і видали Державний Акт на право користування землею. В 1994році батько помер і землю перереєстрували на матір, а в Акті зробили виправлення, засвідчене підписом і печаттю головного інженера-землевпорядника. Мій брат, який тоді був головою Ф/Г, не замінив вчасно Державний Акт на документ нового зразка. Зараз державний реєстратор не дає дозволу на присвоєння земельній ділянці кадастрового номеру, тому що ми маємо документ старого зразка. Рекомендують черз суд отримати дозвіл на користування землею. ЯкДопоможіть грамотно написати позовну заяву.
Відповідно до пункту 10 Розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр» документи, якими було посвідчено право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, видані до набрання чинності цим Законом, є дійсними.
Відповідно до п. 2, земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.
У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).
Згідно ст. 24 Закону, державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки або уповноваженої ними особи.
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:
заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;
оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;
документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви:
перевіряє відповідність документів вимогам законодавства;
за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
Таким чином, Вам необхідно:
- замовити виготовлення технічної документації із землеустрою;
- звернутись до державного реєстратора за місцезнаходженням земельної ділянки із відповідною заявою та технічною документацією із землеустрою для державної реєстрації земельної ділянки (при якій присвоюється кадастровий номер).
І лише у випадку, якщо державним реєстратором буде надано ПИСЬМОВУ відмову у державній реєстрації земельної ділянки виникнуть підстави для звернення до суду із відповідним позовом.
Якщо у Вас виникне необхідність скласти таку заяву, в подальшому позов або виникнуть додаткові запитання по данній справі прошу звертатись за електронною адресою: [email protected].