Чи можливе відшкодування збитків від телефонного шахрайства

Доброго дня!
Моє питання, мабуть, доволі незвичне. Більшість телефонних афер пов`язані з виготовленням „клонів“ SIM-карток з попередньою оплатою послуг, але у мене було контрактне обслуговування, яке таку можливість начебто виключає.
У квітні цього року через зняття кредитного ліміту на телефонному рахунку я став жертвою кіберзлочинця, який через таємне втручання у мій телефон (фактично перехоплення керування) дзвінками до Північної Африки за 3 дні завдав мені збитків на 5400 грн. (міг би і більше, якби я вчасно не помітив стан рахунку і не заблокував міжнародні розмови). Коли я обговорював це питання зі співпрацівниками Vodafone, вони не вірили, що така технічна можливість існує, а перевірка IT-фахівцями нібито показала, що ніякого втручання у них не було. Але злочинець пізніше неодноразово намагався завантажити у мій неактивний телефон троянську програму Triada.GT, причому це могло статися у будь-який час дня і ночі, що вже вказує на те, що він користується мережею стільникового зв`язку, наче своєю власністю. Щодо самого факту втручання у мене є лише два непрямих докази, коли він припустився помилок, використавши мій номер для реєстрації. По-перше, 12 квітня він зареєструвався у Telegram, а тамтешня апаратура, на відміну від Vodafone, спромоглася встановити його модель телефону, назву додатку (не „рідного“) і місцезнаходження у Грузії (те, що я за 18 років дії контракту не залишав Україну, у Vodafone заперечити не зможуть). По-друге — вочевидь спокусившися наданими після початку війни пільгами для українців, він зареєструвався у британському фінансово-технічному сервісі Revolut і мав зухвалість (чи дурість), надавши СВОЇ персональні дані та фотографію, оформити у них платіжну картку, на яку, ймовірно, перевів чималі кошти (і втратив їх після розриву контакту з моїм телефоном, інакше його настирливість пояснити важко). Справа в тому, що усі операції з такою карткою супроводжуються надсиланням SMS з кодом безпеки, а через якісь особливості сервісу ці SMS надходили не лише йому, а й мені, завдяки чому я на ранній стадії переконався у сторонньому втручанні до мого телефону. Власне, питання таке: чи можу я на основі таких „козирів“ якимось чином добитися відшкодування своїх коштів у оператора мобільного зв`язку (скажимо, на підставі професійної недбалості) або притягти до відповідальності самого шахрая? За самим фактом шахрайства порушено кримінальну справу, але те, що її передано дільничому за місцем проживання, мені якось не додає надії.
Заздалегідь дякую,
Руслан
29.08.2022 19:27 Ответили 0
Якщо подобається, тисни кнопку
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram