Взаємодія з ТЦК

Доброго дня. В ТЦК в процесі проходження мед комісії лікар направив до обласної лікарні на обстеження. Там провели обстеження і склали відповідний акт. За результатами обстеження згідно з 402 наказом мін оборони від 2008 року, чоловік підлягає списанню з військового обліку за статтею 31а.
Але коли лікарю в ТЦК принесли цей акт, він сказав, що в обласному військоматі таке не приймуть і запросив ще амбулаторну карту.
Питання: чи має законне право лікар ТЦК після надання йому акту обстеження вимагати ще амбулаторну карту? Що ще вони можуть затребувати, якщо їи не підійде амбулаторна карта і чи є якісь критерії ,яким має відповідати амбулаторна карта, щоб ТЦК прийняв Акт обстеження? І як себе поводити в спілкуванні з працівниками ТЦК, щоб відстояти свою позицію і права, які методи діють на практиці? Фото акту надішлю на ел. пошту, тому що файл не підкріплюється.

30.08.2022 19:42 1072

Консультация исполнителя

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
На портале: 3 года
166 отзывов (165 +) (1 -)
Консультации: 903

Вітаю!

 ТЦКСП(ВІЙСЬКОМАТ) МАЄ ПРАВО ОТРИМАТИ ВАШУ АМБУЛАТОРНУ КАРТУ. ТАКОЖ ВІЙСЬКОМАТ МАЄ ПРАВО ЗАПРОСИТИ ІНФОРМАЦІЮ ВІДНОСНО ВАС З УСІХ ДИСПАНСЕРІВ.

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

14.08.2008 № 402

Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08#Text

I. Основи організації військово-лікарської експертизи

2.1. Для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).

II. Медичний огляд

3. Медичний огляд військовозобов'язаних у мирний час та під час мобілізації, на особливий період

3.5. До початку огляду військовий комісаріат на всіх військовозобов'язаних отримує дані із психоневрологічних, протитуберкульозних, шкірно-венеричних диспансерів, наркологічних закладів (на тих, що перебувають на обліку у вказаних диспансерах, закладах, - витяг з історії хвороби), на осіб, що визнані інвалідами, - дані з органів соціального забезпечення, також медичну картку амбулаторного хворого (облікова форма МОЗ України № 025) з поліклінік та медико-санітарних частин за місцем проживання, роботи або навчання.

Зазначені документи з відомостями із вищевказаних диспансерів (закладів), а на офіцерів і прапорщиків (мічманів) запасу також особові справи військовий комісаріат до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.

3.8.

Постанови ВЛК військових комісаріатів оформлюються довідкою ВЛК (додаток 4 до Положення) у двох примірниках, яка не підлягає затвердженню штатною ВЛК і дійсна протягом шести місяців з дня медичного огляду. Копія довідки видається на руки особі, яка пройшла медичний огляд.

Після закінчення медичного обстеження під час мобілізації ВЛК виносить щодо військовозобов’язаного одну із таких постанов:

"Придатний до військової служби";

"Тимчасово непридатний до військової служби (вказати дату повторного огляду)";

"Непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку".

3.11. У разі коли лікарям ВЛК військового комісаріату важко остаточно визначити стан здоров'я військовозобов'язаного, він направляється на амбулаторне або стаціонарне обстеження у лікувально-профілактичний заклад МОЗ України з подальшим оглядом ВЛК військового комісаріату. Якщо обстеження проводилось у військовому лікувальному закладі, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

ЯКЩО  ВИ НЕ ЗГОДНІ З РІШЕННЯМ ВЛК, ВИ МОЖЕТЕ ЦЕ ОСКАРЖИТИ,

Коли особа вже має постанову (свідоцтво про хворобу, протокол засідання, довідку) військово-лікарської комісії за результатами проведеного медичного огляду, з яким вона з певних причин не погоджується, необхідно визначитися із процедурою можливого оскарження.

Процедура оскарження може бути досудовою та судовою.

Досудова процедура оскарження

Досудова процедура оскарження полягає у зверненні особи із заявою до військово-лікарської комісії (ВЛК) вищого рівня.

Тому перше, що необхідно зробити — звернути увагу на те, якою саме ВЛК було прийнято постанову, яку особа має намір оскаржити.

Далі, глава 2 Положення допоможе зрозуміти, де в системі військово-лікарських комісій знаходиться комісія, яка видала постанову, що буде оскаржуватися, яка комісія є вищою над нею в цій ієрархії та які варіанти оскарження передбачено самим Положенням.

Так, наприклад, пункт 2.4.10. Положення передбачає, що постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.

Тобто в цьому випадку є вибір, куди можна звернутися для оскарження.

А от постанови Центральної військово-лікарської комісії (ЦВЛК) можуть бути оскаржені лише в судовому порядку (пункт 2.3.5. Положення).

У заяві до ВЛК вищого рівня або ЦВЛК необхідно описати ситуацію, що склалася, вказати, з чим саме ви не погоджуєтесь та якими документами це підтверджується (у випадку їх наявності). Відповідно до такої заяви необхідно буде долучити постанову, що оскаржується та за можливості інші медичні документи.

Обираючи відразу судову процедуру важливо пам’ятати, що суди звертають увагу на те, чи застосовувалася позивачем досудова процедура оскарження.

У своїх рішеннях вони часто наголошують на тому, що у разі наявності сумніву щодо правильності висновку ВЛК про придатність до військової служби, у позивача є право звернутись до ЦВЛК для перегляду відповідного висновку.

Тому варто все ж таки використовувати способи досудового врегулювання спору, якщо вони передбачені.

Судова процедура оскарження

Судова процедура оскарження полягає у зверненні особою із позовом до адміністративного суду.

Який суд обрати

Позов може бути поданий до суду за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) особи-позивача або до суду за місцеперебуванням відповідача.

Строки для звернення до суду

Позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.

Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб’єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб’єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.

Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб’єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб’єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.

Таким чином, необхідно звертати увагу на вказані вище строки при зверненні до суду, з урахуванням того, чи використовувалася досудова процедура врегулювання спору.

Варто звернути увагу, що:

  1. Відповідно до п.9. ч.1 ст.19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, у спорах щодо оскарження рішень медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов’язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб.Суд захищає лише порушені, невизнані або оспорювані права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин. Таким чином,

встановлення діагнозу, оцінка діагнозу позивача на предмет того, чи підпадає він під дію статей розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби до повноважень суду не належить.

2. Лише факт подання позову чи судового розгляду не зупиняє дії постанов та не звільняє особу від обов’язків за наслідками винесених постанов.

Законодавство передбачає можливість подання заяви про забезпечення позову при зверненні до суду.

ОДНАК,

пункт 5 частини 3 статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що не допускається забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення суб’єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов’язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.

Таким чином, рішення ВЛК (у формі постанови) є чинним та підлягає виконанню, поки рішенням суду не буде визнано його незаконність.

Варто пам’ятати про те, що кожна ситуація є унікальною, тому аби отримати дійсно кваліфіковану юридичну допомогу краще звертатися до фахівців, які проаналізують всі обставини конкретної справи, наявні у вас документи, а також допоможуть з підготовкою необхідних документів.

КУДИ СКАРЖИТИСЯ В РАЗІ ПОРУШЕННЯ ВАШИХ ПРАВ:

http://vyhovna-robota.blogspot.com/p/blog-page_24.html

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram