По цих статтях вказаних у висновку я мав би бути обмежено придатним у військовий час ,але чомусь комісія вирішила по іншому .Підкажіть чи потрібно подавати на оскарження ?
Вітаю!
СТУПІНЬ ПОРУШЕННЯ ФУНКЦІЙ ВАШОГО ОРГАНІЗМУ ТА ПРИДАТНІСТЬ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ ВИЗНАЧАЄ ТІЛЬКИ ВІЙСЬКОВО - ЛІКАРСЬКА КОМІСІЯ.
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2008 № 402
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08
Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України
Додаток 1
до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України
Стаття 23.
Включено: хвороби периферичної нервової системи G50 - G75 (ураження черепних нервів, нервових корінців та сплетінь, полі-, мононейропатії, усі форми міастеній, міопатії, хвороби нервово-м'язового з'єднання та м'язів), M45 (дорсалгія, радикулопатія, цервікалгія, ішіас, люмбаго та інші)
г) за наявності об'єктивних даних без порушень функцій : Придатні.
Стаття 62.
Включено: набуті деформації та дефекти пальців кисті та стопи S60 - 69, S90 - 99, набуті деформації кінцівок T11, T13, T92, T93, набута плоскостопість M20 - M21; фібробластичні порушення M72
в) з незначними порушеннями функцій : Придатність до військової служби або обмежена придатність визначається індивідуально
Стаття 64.
Включено: хвороби хребта (дорсопатії) та їх наслідки M40 - M54 (кіфоз і лордоз, сколіоз, остеохондроз хребта, спондилоліз, спондилолістез, ураження міжхребцевих дисків, інші дорсопатії).
Виключено: анкілозуючий спондилоартрит M45 (включено до статті 60)
в) з незначними порушеннями функцій : Придатність до військової служби або обмежена придатність визначається індивідуально
ЯК БАЧИМО, ЩО ПО:
СТ.23 - ПРИДАТНИЙ;
ПО СТ.СТ. 62 ТА 64 - ОБМЕЖЕНА ПРИДАТНІСТЬ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ ІНДИВІДУАЛЬНО.
ЯКЩО ВИ РАХУЄТЕ, ЩО ВЛК НЕ ОБ'ЄКТИВНО ПІДІЙШЛА ДО ВИЗНАЧЕННЯ СТУПЕНЮ ВАШОЇ ПРИДАТНОСТІ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ, ТО ВАМ НЕОБХІДНО ЦЕ ОСКАРЖУВАТИ.
ЮРИСТИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ОЦІНЮВАТИ СТУПІНЬ ВАШОЇ ПРИДАТНОСТІ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ.
хххххххх
Коли особа вже має постанову (свідоцтво про хворобу, протокол засідання, довідку) військово-лікарської комісії за результатами проведеного медичного огляду, з яким вона з певних причин не погоджується, необхідно визначитися із процедурою можливого оскарження.
Процедура оскарження може бути досудовою та судовою.
Досудова процедура оскарження
Досудова процедура оскарження полягає у зверненні особи із заявою до військово-лікарської комісії (ВЛК) вищого рівня.
Тому перше, що необхідно зробити — звернути увагу на те, якою саме ВЛК було прийнято постанову, яку особа має намір оскаржити.
Далі, глава 2 Положення допоможе зрозуміти, де в системі військово-лікарських комісій знаходиться комісія, яка видала постанову, що буде оскаржуватися, яка комісія є вищою над нею в цій ієрархії та які варіанти оскарження передбачено самим Положенням.
Так, наприклад, пункт 2.4.10. Положення передбачає, що постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.
Тобто в цьому випадку є вибір, куди можна звернутися для оскарження.
А от постанови Центральної військово-лікарської комісії (ЦВЛК) можуть бути оскаржені лише в судовому порядку (пункт 2.3.5. Положення).
У заяві до ВЛК вищого рівня або ЦВЛК необхідно описати ситуацію, що склалася, вказати, з чим саме ви не погоджуєтесь та якими документами це підтверджується (у випадку їх наявності). Відповідно до такої заяви необхідно буде долучити постанову, що оскаржується та за можливості інші медичні документи.
Обираючи відразу судову процедуру важливо пам’ятати, що суди звертають увагу на те, чи застосовувалася позивачем досудова процедура оскарження.
У своїх рішеннях вони часто наголошують на тому, що у разі наявності сумніву щодо правильності висновку ВЛК про придатність до військової служби, у позивача є право звернутись до ЦВЛК для перегляду відповідного висновку.
Тому варто все ж таки використовувати способи досудового врегулювання спору, якщо вони передбачені.
Судова процедура оскарження
Судова процедура оскарження полягає у зверненні особою із позовом до адміністративного суду.
Який суд обрати
Позов може бути поданий до суду за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) особи-позивача або до суду за місцеперебуванням відповідача.
Строки для звернення до суду
Позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб’єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб’єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Таким чином, необхідно звертати увагу на вказані вище строки при зверненні до суду, з урахуванням того, чи використовувалася досудова процедура врегулювання спору.
Варто звернути увагу, що:
Лише факт подання позову чи судового розгляду не зупиняє дії постанов та не звільняє особу від обов’язків за наслідками винесених постанов.
Законодавство передбачає можливість подання заяви про забезпечення позову при зверненні до суду.
ОДНАК,
пункт 5 частини 3 статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що не допускається забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення суб’єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов’язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.
Таким чином, рішення ВЛК (у формі постанови) є чинним та підлягає виконанню, поки рішенням суду не буде визнано його незаконність.
Варто пам’ятати про те, що кожна ситуація є унікальною, тому аби отримати дійсно кваліфіковану юридичну допомогу краще звертатися до фахівців, які проаналізують всі обставини конкретної справи, наявні у вас документи, а також допоможуть з підготовкою необхідних документів.