хххххххх
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про прикордонний контроль
Стаття 3. Правовi засади здiйснення прикордонного контролю
1. Пiд час прикордонного контролю посадовi та службовi особи Державної прикордонної служби України здiйснюють свої повноваження в межах, передбачених Конституцiєю України, цим Законом, Законом України "Про Державну прикордонну службу України", iншими актами законодавства України, а також мiжнародними договорами України.
Якщо мiжнародним договором, згоду на обов'язковiсть якого надано Верховною Радою України, встановлено iншi правила, нiж тi, що встановленi цим Законом, то застосовуються правила мiжнародного договору.
Стаття 14. Порядок вiдмови у перетинаннi державного кордону iноземцям, особам без громадянства та громадянам України
1. Iноземцю або особi без громадянства, якi не вiдповiдають однiй чи кiльком умовам перетинання державного кордону на в'їзд в Україну або на виїзд з України, зазначеним у частинах першiй, третiй статтi 8 цього Закону, а також громадянину України, якому вiдмовлено у пропуску через державний кордон при виїздi з України у зв'язку з вiдсутнiстю документiв, необхiдних для в'їзду до держави прямування, транзиту, в передбачених законодавством випадках або у зв'язку з наявнiстю однiєї з пiдстав для тимчасового обмеження його у правi виїзду за кордон, визначених статтею 6 Закону України "Про порядок виїзду з України i в'їзду в Україну громадян України", вiдмовляється у перетинаннi державного кордону лише за обґрунтованим рiшенням уповноваженої службової особи пiдроздiлу охорони державного кордону iз зазначенням причин вiдмови. Уповноважена службова особа пiдроздiлу охорони державного кордону про прийняте рiшення доповiдає начальнику органу охорони державного кордону. Таке рiшення набирає чинностi невiдкладно. Рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону оформляється у двох примiрниках. Один примiрник рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону видається особi, яка пiдтверджує своїм пiдписом на кожному примiрнику факт отримання такого рiшення. У разi вiдмови особи пiдписати рiшення про це складається акт.
2. Форма рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону встановлюється спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону.
3. Особа, якiй вiдмовлено у перетинаннi державного кордону, має право оскаржити вiдповiдне рiшення згiдно iз Законом України "Про звернення громадян" або до суду. Оскарження зазначеного рiшення не зупиняє його дiї. Оскаржене рiшення може бути скасовано чи змiнено начальником органу охорони державного кордону або скасовано та визнано нечинним судом.
ПЕРВОНАЧАЛЬНО (ПОСЛЕ ОТКАЗА) ОБРАЩАЙТЕСЬ К НАЧАЛЬНИКУ ПОГРАНОТРЯДА, А ПОСЛЕ ЕГО ОТКАЗА ИДИТЕ В СУД.
Вимоги до звернень:
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про звернення громадян
від 2 жовтня 1996 року
(Витяг)
Стаття 5. Вимоги до звернення
Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).
Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.
Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.
ЗРАЗОК ОСКАРЖЕННЯ
НАЧАЛЬНИКУ __ ПРИКОРДОННОГО ЗАГОНУ
Державної прикордонної служби України
від___
(П.І.Б., громадянство, дата народження,
реквізити паспортного документу)
___
___
___
___
(адреса проживання)
Заява
Прошу Вас скасувати рішення від __.__.2023 року про відмову мені в перетині державного кордону.
Прошу Вас надати інформацію про можливе існування відносно мене тимчасового обмеження на право виїзду за межі України.
Додаток на ___ аркушах.
1. ___
(ксерокопія документа, який посвідчує особу)
2.
___ ___
(дата) (підпис)
Хххх
Статьей 55 Конституции Украины каждому предоставляется право на обжалование решений, действий либо бездеятельности органов государственной власти. Рассмотрение дел об обжаловании незаконных решений осуществляется по правилам, установленным Кодексом административного судопроизводства Украины (КАСУ).
При зверненні до адміністративного суду краще скористатися послугами адвоката на місці.
Відмова в перетині кордону територіально підсудна суду, який знаходиться там, де пункт пропуску.
ВИСНОВКИ:
1. ВИ МАЄТЕ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ТА НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ.
2. В ВАШОМУ ВИПАДКУ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬКОМАТ) ЙТИ НЕ ПОТРІБНО.
3. В РАЗІ ВІДМОВИ В ПЕРЕТИНІ КОРДОНУ - ОСКАРЖУЙТЕ ЦЕ РІШЕННЯ.
2.
ЯКЩО ВИ ОФІЦІЙНО ПЕРЕТНУЛИ КОРДОН, ЯК СУПРОВОДЖУЮЧА ОСОБА, А ПОТІМ НЕ ПОВЕРНУЛИСЯ РАЗОМ З ІНВАЛІДОМ, ТО ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ ЗА ЦЕ АДМІНІСТРАТИВНОЇ АБО КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
НА КОРДОНІ НІЯКИХ ЗАХОДІВ ДО ВАС ПРИЙНЯТО НЕ БУДЕ - НЕМАЄ ЗА ЩО.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ:
Стаття 33.
Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну.
ххх
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12
Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну
Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.
ххх
ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
від 27.01.1995 року # 57
Правила перетинання державного кордону України громадянами України
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#t...
7. Громадяни в'їздять в Україну без будь-яких обмежень.
ВИСНОВКИ:
1. ЦЕ ВСЕ ЩО Є В ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ ПО ПИТАННЮ В'ЇЗДУ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ В УКРАЇНУ.
ЦЕ АБСОЛЮТНЕ ПРАВО, ПЕРЕДБАЧЕНЕ КОНСТИТУЦІЄЮ УКРАЇНИ.
2. ВИ МАЄТЕ ПРАВО БЕЗПЕРЕШКОДНО ПОВЕРНУТИСЬ В УКРАЇНУ.
3. ЯКЩО ВИ ЗАКОННО ПЕРЕТНУЛИ КОРДОН, ЯК СУПРОВОДЖУЮЧА ОСОБА ІНВАЛІДА , А ПІСЛЯ ОКРЕМО ВІД НЬОГО ПОВЕРНУЛИСЯ В УКРАЇНУ, ТО НІЯКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЦЕ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.