Я купив навушники AirPods Max в магазині ТехноЇжак у серпні 2022 з гарантією в один рік. Рік вони не прожили і у квітні 2023 я звернувся в магазин. Їх сервіс сказав, що це заводський брак і обміняв їх на нові навушники.
Ці нові навушники зараз також зламалися, але магазин каже, що вони вже не підлягають гарантії, тому що гарантія рахується з дати першої покупки (серпень 2022), а не з дати заміни (квітень 2023).
Якщо чесно, це якийсь сюр. Я купив навушники за багато грошей, вони зламалися через півроку, мені їх замінили на НОВІ навушники, які також зламалися через півроку. Тобто жодні навушники не прожили рік, і тепер це не гарантійний випадок. На них навіть гарантія Apple досі дійсна до лютого 2024.
Підкажіть, що мені далі з цим робити? Чи дійсно гарантія не оновлюється, коли мені видають новий товар на заміну бракованому?
Добрий день.
Зазначені вами правовідносини врегульовані Законом України "Про захист прав споживачів".
У відповідності до частини 25-1 статті 1 Закону, технічно складні побутові товари - непродовольчі товари широкого вжитку які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк. Тобто навушники - це технічно складний побутовий товар.
У відповідності до частини 5 статті 1 Закону, гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.
У відповідності до частини 6 статті 5 Закону, перелік груп технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно Постанови КМУ № 231 від 16.03.2017 року, в переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, є навушники. Посилання на постанову: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/231-2017-п#Text
У відповідності до частини 6 статті 5 Закону, Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
Згідно Постанови КМУ № 506 від 11.04.2002 року, У разі виявлення недоліків чи фальсифікації товару
протягом гарантійного терміну споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
а) безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою;
б) заміни на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості;
в) заміни на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни;
г) розірвання договору купівлі-продажу та відшкодування заподіяних збитків.
Посилання на постанову: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/506-2002-п#Text
Приблизно такі ж самі права покупця (споживача) зазначені і в Законі України "Про захист прав споживачів".
У відповідності до частини 6 статті 7 Закону, при виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування продукції в ремонті.
У відповідності до частини 7 статті 7 Закону, при обміні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.
Таким чином, гарантія на ваші навушники починається з квітня 2023 року, тобто з дати заміни. Представник магазину або не ознайомився з положеннями Закону, або навмисно намагається ввести вас в оману.
При цьому якщо навушники зламалися, тобто їх неможливо використовувати, то це вважається істотним недоліком товару.
У відповідності до частини 1 статті 8 Закону, У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
а) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
б) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Алгоритм подальших дій:
1. Написати письмову претензію, і або направити Укрпоштою цінним листом з описом вкладення, або вручити в магазині уповноваженій особі (в такому разі підготуйте 2 екземпляри претензії -одно віддасте, на другому вам поставлять відмітку про отримання). В текст претензії можна скопіювати частину цієї консультації - там де посилання на відповідні норми законодавства. В кінці зазначити, що саме Ви бажаєте отримати: або це знову заміна, або повернення коштів.
2. Магазин має 30 днів на відповідь. В разі ігнорування, або в разі письмової відмови в задоволенні ваших вимог - скарга в Держпродспоживслужбу та/або позовна заява до суду. В суді окрім повернення коштів також можна вимагати з магазину неустойку в розмірі 1% вартості товару за кожен день затримки повернення грошей, аюо за кожен день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) - в залежності від того, який варіант (заміна чи повернення коштів) оберете
.
Якщо залишились питання, або щось незрозуміло - пишіть мені на мою пошту [email protected]
З повагою, Дмитро Дончак.