Займаюсь дропшипінгом спортивного взуття за такою схемою: клієнт робить замовлення, надсилає свої дані, я даю дані клієнта постачальнику, постачальник відправляє кросівки накладеним платежем, клієнт сплачує замовлення на пошті, постачальник отримує повну сумму і переводить мені мою націнку. Спитав у постачальника, чи роблять вони виплати на рахунки ФОП, мені відповіли, що роблять, але без будь яких договорів, просто переводять кошти на рахунок, можуть в коментарі вказати наприклад "за рекламні послуги". Питання таке, яку групу ФОП та який квед потрібно обрати для такого виду діяльності?
Вітаю!
По класиці, для дропшипінгу потрібно мати КВЕДи 46.19 "Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту" (повний опис тут: https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/46/KVED10_46_19.html), 47.91 "Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет" (https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/47/KVED10_47_91.html) та 47.99 "Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами" (https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/47/KVED10_47_99.html). Не лякайтесь, будь ласка, кількості КВЕДів, від цього не залежить ані розмір податків, ані складність реєстрації, але натомість податкова не матиме претензій до Вас щодо здійснення діяльності, не зазначеної в реєстрі. Ба більше, зважаючи на те, що наразі Ваш постачальник (який де-факто є комітентом за договором комісії на продаж) поки що не має бажання до повного документального оформлення взаємовідносин, як вони є, а має бажання сплачувати "за рекламні послуги", то зареєструйте собі ще й КВЕД 73.11 "Рекламні агентства" (https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/73/KVED10_73_11.html), усього чотири КВЕДи.
Що стосується групи єдиного податку, то, оскільки Ви отримуватимете винагороду саме за послуги, то при виборі групи це й буде ключовим. Продавати товари що 2 група, що 3 група мають право будь-кому, а ось послуги 2 група має право надавати лише платникам єдиного податку та населенню, а 3 група має право надавати послуги будь-кому, тобто, для того, щоб не мати несподіванок із статусом Вашого "комітента", я рекомендую Вам обрати групу 3. На відміну від 2 групи, яка має річну звітність, 3 група подає звітність кожен квартал, але, з іншого боку, на 2 групі потрібно щомісячно до 20 числа сплачувати авансом єдиний податок, а 3 група сплачує податок поквартально за даними вже поданої декларації.
Також прошу Вас звернути увагу на бажаність наявності якщо не договору та щомісячних актів, то хоч актів приймання-передачі виконаних Вами послуг, підписаних Вашим контрагентом, або, у крайньому випадку - рахунків-фактур виставлених Вами, із зазначенням наданих послуг та за який період сплачується винагорода і щоб при оплаті постачальник посилався саме на відповідний акт (номер та дата). Це бажано як для того, щоб довести податковій, що Ви отримували винагороду саме за зазначеним у реєстрі видом діяльності, так і на випадок можливих розбіжностей у взаєморозрахунках із постачальником.
Якщо Вам потрібні додаткові уточнення, будь ласка, звертайтесь до мене у Вайбер/Телеграм +380674804561, із радістю відповім.
З повагою, Ігор Бутник.