Встановлення магістрального фільтру в загальному шкафу водороздачі на поверсі багатоквартирного будинку.

Після встановлення сантехніки та завершенні ремонту в квартирі виявилося що вода, що постачається, є дуже низької якості. Так як ремонт був закінчений, та я, як власник, не був попереджений про погану якість води, я не запланував місце для фільтра очистки води в середині квартири. Єдиною можливістю для мене було розміщення магістрального фільтру в загальному щитку водорозведення, відразу після лічильника. Щиток водорозведення знаходиться на поверсі багатоквартирного житлового будинку. Компанія що обслуговує будинок просить демонтувати фільтр або погрожує його демонтувати самостійно, або через суд. Вода дуже поганої якості, тому демонтаж фільтру призведе до пошкодження побутових приладів( пралка, бойлер). Питання: чи правомірне прохання про демонтаж від управляючої компанії або які є в мене ще варіанти з тим фільтром. Дякую
23.11.2023 17:31 244

Консультация исполнителя

Дмитро Дончак
Юрист
На портале: 4 года
734 отзывы (733 +) (1 -)
Консультации: 1859
Топ 3 специализации:
  • Діяльність фізичної особи підприємця
  • Військове право
  • Кредити банків

Добрий вечір.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку регулюються Законом України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку". При цьому не обов'язково щоб було створено ОСББ - достатньо такої форми управління будинком, як управління управителем (незалежна обслуговуюча компанія). Тому відповідаю на підставі норм цього закону. Отже:

1. Щодо правомірності ваших дій по встановленню фільтра:

У відповідності до п.2 ч.1 ст.1 Закону, допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення);

У відповідності до п.6 ч.1 ст.1 Закону спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення.

У відповідності до ч.2 ст.4 Закону Власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку.

Спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників.

Спільне майно багатоквартирного будинку не може бути поділено між співвласниками, і такі співвласники не мають права на виділення в натурі частки із спільного майна багатоквартирного будинку.

Реалізація співвласником своїх прав не може порушувати права інших співвласників.

Таким чином, з формальної точки зору, Ви одноособово користуєтесь спільним майном, встановивши там свій власний фільтр, тобто порушуєте вимоги, встановлені Законом. 

Але так як фільтр - це ваше особисте майно, то обслуговуюча компанія не може самостійно демонтувати його. Це можна зробити тільки через суд.

В свою чергу, в суді обслуговуюча компанія повинна вказати - яке її право порушено вашими діями щодо встановлення фільтру. Якщо фільтр не впливає на роботу інших систем, не призводить до погіршення тиску води в інших квартирах, не заважає проводити ремонтні роботи та обслуговування встановленого обладнання чи внутрішньобудинкових систем, не заважає знімати показники лічильників, та якщо при встановленні фільтру Ви не пошкодили спільне майно будинку, то навряд чи суд задовольнить позовні вимоги управляючої компанії.

Окрім цього, з тексту питання незрозуміло - Ви встановили фільтр після загального лічильника, чи після власного лічильника, який вимірює споживання води тільки в вашій квартирі? Якщо це ваш лічильник, то відповідно і труби після лічильника - також ваша власність, Ви можете встановлювати там фільтр за умови що не порушуєте вимог, зазначених в попередньому абзаці. 

2. Що можна зробити:

Звісно, можна нічого не робити, і чекати - чи подасть обслуговуюча компанія до суду, а потім у відзиві наводити свої аргументи, і "відбиватися" від позовних вимог. Але це пасивна позиція. Вам слід переходити до активних дій. 

Постачання води, непридатної для пиття, та навіть більше, непридатної для використання в побутових приладах (бойлер, пральна машина) - це порушення ваших прав як споживача води.

У відповідності до Закону України "Про питну воду та питне водопостачання", питне водопостачання - діяльність, пов'язана з виробництвом, транспортуванням та постачанням питної води споживачам питної води. пункт відповідності якості питної води - місце відбору проб води, в якому встановлюється відповідність якості води гігієнічним вимогам до питної води, а саме: з кранів систем питного водопостачання - для водопровідної питної води.

Держава гарантує захист прав споживачів у сфері питної води, питного водопостачання шляхом забезпечення кожної людини питною водою нормативної якості в межах науково обгрунтованих нормативів питного водопостачання.

У відповідності до статті 13 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання", до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання належить здійснення контролю за якістю питної води, використанням та охороною джерел і систем питного водопостачання, та обмеження, тимчасова заборона діяльності підприємств у разі порушення ними вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання в межах своїх повноважень.

У відповідності до статті 22 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання", споживачі питної води, послуг з питного водопостачання мають право на:
- забезпечення питною водою, якість якої відповідає державним санітарним нормам і правилам,
- одержання в установленому порядку повної, достовірної, своєчасної інформації про якість питної води,
- пред'явлення позовів до суду про відшкодування збитків, завданих внаслідок постачання неякісної питної води, що не відповідає державним санітарним нормам і правилам, інших порушень законодавства у сфері питної води, питного водопостачання.

Також, у відповідності до Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", діє громадський контроль за якістю води.

Громадський контроль здійснюється шляхом:
- отримання в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування повної, достовірної, своєчасної інформації про якість води в джерелах питного водопостачання, якість питної води;
- участі представників громадськості у перевірках, які проводяться органами виконавчої влади, з дотриманням встановленого режиму перебування на території об'єктів питного водопостачання;
- подання до суду позовів про відшкодування збитків, завданих внаслідок порушення законодавства у сфері питної води та питного водопостачання.

Таким чином, Ви можете замовити перевірку якості питної води, і в разі віхилення від норм, написати скаргу до органу місцевого самоврядування. Бажано щоб така скарга була підписана не тільки вами, а й іншими власниками квартир у вашому будинку. Чим більше підписів - тим швидше розглянуть вашу скаргу та приймуть міри щодо спонукання постачальника підвищити якість води до нормативного рівня

.

Якщо щось незрозуміло - пишіть мені на мою пошту ddmitr@ukr.net

З повагою, Дмитро Дончак.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram