адміністративно-господарський штраф

Доброго здоров`я! Я ФОП, маю транспортний засіб повною масою 12т, використовую в основному для власних потреб, хоча маю відкритий КВЕД49.41 (вантажний автомобільний транспорт). На днях відправив машину в рейс по свій товар, але так як я прихворів, то попросив поїхати свого працівника, який в мене не оформлений водієм, а займає іншу посаду, але має плсвідчення водія відповідної категорії для управління ТЗ. В дорозі його зупинили трансінспекція і склали акт про відсутніст протоколів простою і так як в нього були тільки два виїзди, то написали про відсутність тахокарт. На момент зупинки у водія була тахокарта і всі необхідні документи, а також за попередню поїздку в нього була тахокарта, інші тахокарти (попередні 28 шт) були офомлені на мене. Всі попередні тахокарти по пробігу збігаються, але розкидані в часі, так як я не завжди маю роботу і відповідно є кілька виїздів у місяць. Протоколів простою ТЗ не було, що і стало основною причиною для Акту. Постанови ще не отримав, але знаю, що зараз всім ліплять по 17000, тому прошу підказати як мені діяти в цій ситуації.
12.12.2023 15:05 261

Консультация исполнителя

Галина Токмач
Юрист Мирноград
На портале: 4 года
133 отзывы (133 +) (0 -)
Консультации: 459
Топ 3 специализации:
  • Трудове право
  • Військове право
  • Цивільне право

Вітаю!

На жаль, у Вас відсутній акт перевірки. При цьому, у надісланому Вами листі не вказано, які саме вимоги законодавства про автомобільний транспорт було порушено. 

У даному випадку Ви можете взяти участь у розгляді справи або не робити цього. Якщо буде винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу, то Ви маєте право її оскаржити, в тому числі в судовому порядку (наприкла, позитивна судова практика - 1-а інстанція https://reyestr.court.gov.ua/Review/106286369, апеляційна інстанція https://reyestr.court.gov.ua/Review/107624604).

Незважаючи на наявність зареєстрованого КВЕД 49.41, Ви можете наголошувати на тому, що не надавали комерційні послуги, а вантаж перевозився для власних потреб. 

Закон України "Про автомобільний транспорт" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2344-14/conv#n...):

Стаття 60. Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт

За порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за:

перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

ПОРЯДОК проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1567-2006-%D0%...):

15. Під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) перевіряється виключно:

наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом;

додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону;

додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода);

відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам;

оснащення таксі справним таксометром;

відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу;

додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху;

наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення;

додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів;

виконання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства про автомобільний транспорт, винесених за результатами розгляду справ про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, які можливо перевірити під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі);

виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

20. Виявлені під час рейдової перевірки (перевірки на дорозі) порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

21. У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

25. Справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

27. У разі неявки уповноваженої особи автомобільного перевізника справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

28. Адміністративно-господарський штраф повинен бути перерахований автомобільним перевізником на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п’ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів, про що повідомляється територіальний орган Укртрансбезпеки, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.

29. Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі автомобільного перевізника під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.

У разі оскарження постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання повідомлення про залишення скарги без задоволення.

32. Скарга на постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів може бути подана до Укртрансбезпеки.

Скарга на постанову подається протягом 10 днів після її отримання відповідно до пункту 29 цього Порядку. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин за заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника, щодо якого винесена постанова, строк може бути поновлений керівником Укртрансбезпеки за умови надання заявником документів, що підтверджують наявність поважних причин несвоєчасного подання скарги в установлений строк (тимчасова непрацездатність, засвідчена в установленому порядку, або перебування у відрядженні).

33. Подання в установлений строк скарги зупиняє виконання постанови до розгляду скарги по суті.

34. Під час розгляду скарги на постанову перевіряється законність і обґрунтованість її винесення та у десятиденний строк після надходження скарги приймається одне з таких рішень:

постанова залишається без зміни, а скарга без задоволення;

постанова скасовується і матеріали подаються на повторний розгляд;

змінюється розмір стягнення в межах, передбачених Законом, проте не в бік збільшення.

35. Копія рішення по скарзі на постанову видається у строк до трьох днів під розписку уповноваженій особі автомобільного перевізника чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням або на офіційну електронну адресу (за наявності).

Успіхів!

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram