Шановний Андрій, замовляв у Вас дві консультації. В одній Ви написали що якщо виключений з військового обліку і перетинає кордон, дані можуть бути звірені з реєстром оберіг і якщо в реєстрі оберіг даних не буде то прикордонники можуть не пропустити, також Ви порекомендували звернутися до ТЦК з запитом про наявність даних в оберізі. В іншій консультації Ви написали що якщо виключений з військового обліку то не маю бути в оберізі. Зараз хочу зрозуміти для себе, чи звертатися до ТЦК щодо моїх данних в оберізі чи не треба якщо я там не маю бути.
Вітаю!
ПРОТИРІЧЧЯ НЕМАЄ.
ДІЙСНО ПРИКОРДОННИКИ ПЕРЕВІРЯЮТЬ ЧОЛОВІКІВ ЧЕРЕЗ "ОБЕРІГ".
ВИКЛЮЧЕНІ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ НЕ ПОВИННІ БУТИ В ЦЬОМУ РЕЄСТРІ.
Є ДВА ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРИ ПЕРЕТИНІ КОРДОНУ:
1. ОТРИМАТИ ВІД ТЦКСП ДОВІДКУ, ЩО ВИ ВИКЛЮЧЕНІ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТА НЕ ПОВИННІ ЗНАХОДИТИСЯ В РЕЄСТРІ.
2. ОСКАРЖУВАТИ ВІДМОВУ В ПЕРЕТИНІ КОРДОНУ.
На даний час маємо в законодавстві перелік осіб, яким дозволено перетинати державний кордон, проте не маємо чіткого переліку, кому заборонено це робити.
Ви можете на кордоні отримати відмову в перетині кордону, а потім його оскаржити.
Це право у Вас є згідно Закону України "Про Державну прикордонну службу України".
Стаття 14. Порядок вiдмови у перетинаннi державного кордону iноземцям, особам без громадянства та громадянам України
1. Iноземцю або особi без громадянства, якi не вiдповiдають однiй чи кiльком умовам перетинання державного кордону на в'їзд в Україну або на виїзд з України, зазначеним у частинах першiй, третiй статтi 8 цього Закону, а також громадянину України, якому вiдмовлено у пропуску через державний кордон при виїздi з України у зв'язку з вiдсутнiстю документiв, необхiдних для в'їзду до держави прямування, транзиту, в передбачених законодавством випадках або у зв'язку з наявнiстю однiєї з пiдстав для тимчасового обмеження його у правi виїзду за кордон, визначених статтею 6 Закону України "Про порядок виїзду з України i в'їзду в Україну громадян України", вiдмовляється у перетинаннi державного кордону лише за обґрунтованим рiшенням уповноваженої службової особи пiдроздiлу охорони державного кордону iз зазначенням причин вiдмови. Уповноважена службова особа пiдроздiлу охорони державного кордону про прийняте рiшення доповiдає начальнику органу охорони державного кордону. Таке рiшення набирає чинностi невiдкладно. Рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону оформляється у двох примiрниках. Один примiрник рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону видається особi, яка пiдтверджує своїм пiдписом на кожному примiрнику факт отримання такого рiшення. У разi вiдмови особи пiдписати рiшення про це складається акт.
2. Форма рiшення про вiдмову у перетинаннi державного кордону встановлюється спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону.
3. Особа, якiй вiдмовлено у перетинаннi державного кордону, має право оскаржити вiдповiдне рiшення згiдно iз Законом України "Про звернення громадян" або до суду. Оскарження зазначеного рiшення не зупиняє його дiї. Оскаржене рiшення може бути скасовано чи змiнено начальником органу охорони державного кордону або скасовано та визнано нечинним судом.
хххххххххх
ЗВЕРНІТЬСЯ ДО НАЧАЛЬНИКУ ПРИКОРДОННОГО ЗАГОНУ.
Вимоги до звернень:
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про звернення громадян
від 2 жовтня 1996 року
(Витяг)
Стаття 5. Вимоги до звернення
Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).
Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.
Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.
Звернення про надання безоплатної правової допомоги розглядаються в порядку, встановленому законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги.
ххххххххххх
ЗРАЗОК ОСКАРЖЕННЯ
НАЧАЛЬНИКУ __ ПРИКОРДОННОГО ЗАГОНУ
Державної прикордонної служби України
від___
(П.І.Б., громадянство, дата народження,
реквізити паспортного документу)
___
___
___
___
___
(адреса проживання)
Заява
Прошу Вас скасувати рішення від _________ року про відмову мені в перетині державного кордону.
Прошу Вас надати інформацію про можливе існування відносно мене тимчасового обмеження на право виїзду за межі України.
Додаток на ___ аркушах.
1. ___
(ксерокопія документа, який посвідчує особу)
2.
___ ___
(дата) (підпис)