ВОД, перевірка, адміністративне затримання

Добрий день, 30+ років. Знятий (не виключений) з військового обліку та маю лише приписне. Оновлення даних було 10 років тому.
Я так розумію, що в Оберіг автоматично додається статус "в розшуку" в таких ситуаціях і при першій ж перевірці документів це привід для адмін затримання поліцією і доставки в ТЦК (далі ВЛК, полігон)?
Чи можна зменшити ризик адмін затримання ? наприклад брати з собою це приписне , як наявність ВОД, чи це все одно тут буде порушення (не своєчасна постановка на облік) і адмін штраф + адмін затримання поліцією , а якщо не брати цей документ , то це підпадає під відсутність ВОД? тобто по факту немає різниці

29.05.2024 22:27 406

Консультация исполнителя

Андрій Межирицький
Адвокат
На портале: 2 года
116 отзывов (116 +) (0 -)
Консультации: 292
Топ 3 специализации:
  • Податкове право
  • Діяльність фізичної особи підприємця
  • Військове право

Доброго дня. Дякую за вибір.

Вимога мати при собі та пред'являти уповноваженим працівникам ТЦКтаСП військово-обліковий документ міститься в новій редакції частини 6 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» яка має наступний зміст:

У період проведення мобілізації (крім цільової) громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ та пред’являти його за вимогою уповноваженого представника територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейського, а також представника Державної прикордонної служби України у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.

Тут перш за все треба мати на увазі, що відповідно до пункту 12 частини 2 Прикінцевих положень Закону № 3633 військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.

Отже, наявність у особи будь-якого документа виданого будь-коли органом військового управління, навіть з іншою назвою ніж передбачені нині діючим Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, навіть з терміном дії який вичерпано, не можна буде трактувати як порушення, а отже й не буде підстав для притягнення до відповідальності, якою також є штраф та можливість доставлення до ТЦКтаСП.

Тож мати при собі військово-обліковий документ, в якому зазначно "знятий з військового обліку", потрібно. Таким чином Ви виконуєте вимоги Закону та уникаєте накладення штрафу.

Але майте, на увазі, що зустріч з уповноваженними особами ТЦКтаСП в Вашій ситуації повинна закінчитись врученням повістки для уточнення персональних данних.

Чому, пишу "повинна", тому що разом із Законом № 3633 набрала чинності Постанова КМУ № 560 від 16.05.2024р. Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період. І в цій постанові є дуже суперечливі та, на мій погляд, незаконні норми.

Так, абзацем 3 пункту 54 цього Порядку передбачено, що:

У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України
“Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

З цим абзацем як би все зрозуміло, його зміст повіністю відповідає змісту Закону та описаної вище ситуації.

Але далі йде абзац 7 дуже протиречивого змісту:

У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Цей абзац суперечить щонайменше вимогами статей 259, 260 Кодексу України про адміністративні правопорушення, адже адміністративне затримання та доставлення може відбуватись лише до осіб, що вчинили адміністративне правопорушення для складання адміністративного протоколу. А в даному випадку порушення ще немає, оскільки особа тільки отримала повістку про необхідінсть явки до ТЦК і порушення виникне лише після спливу строку для явки, який визначений у повістці.

Дуже сподіваюсь, що правоохоронні органи не будуть зловживати цим пунктом, а уряд якнайшивдше внесе зміни до Постанови № 560, яка містить й інші суперечливі норми.

Підсумовуючи, у Вашому випадку носіння з собою ВОД (пириписне із відміткою "знятий з обліку") є обов'язковим. Оскільки, скоріш за все, дані про Вас відсутні в Єдиному державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (перевірити це можна церез застосунок Резерв+ або в ЦНАПі, бо є випадки, коли відносно осіб знятих з обліку і які наразі підлягають постановці на облік були сфомовані електронні справи і інформація про них наявна в Реєстрі), Ви можете отримати повістку про необхідність явки до ТЦКтаСП для постановки на облік та, відповідно проходження ВЛК, якщо не маєте підстав для відстрочки. Щодо силового доставлення до ТЦК, то Вам слід запастись знанням змісту статей 259, 260 Кодексу України про адміністративні правопорушення та пробувати оримати правову допомогу під час таких подій.

Якщо залишились питання, звертайтесь за телефоном 050-301-67-55 (будь-який месенджер)

Сподіваюсь інформація буде Вам корисною. Буду дуже вдячний за відгук.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram