Від початку створення в будинку ОСББ попереднім головою правління були укладені договори з мешканцями та власниками нежитлових приміщень в яких в додатку прописаний перелік послуг які надає об"єднання,їхня вартість,та періодичність їх надання.З цієї вартості складається сума внеску на управління будинком та утримання прибудинкової території.На скільки мені відомо,ОСББ стоворюється як об"єднання яке самообслуговується за рахунок внесків розмір яких встановлюється загальними зборами,у своїй діяльності керується статутом та законом про ОСББ і ніяких додаткових договорі з співвласниками як житлових,так і не житлових приміщень укладпти непотрібно.В мене є такі питання,чи можливо і в який спосіб якщо це можливо анулювати договори укладені з мешканцями? Як працювати з власниками нежитлових приміщень,які звикли працювати на договірній основі? Дякую.
Для анулювання договорів з ОСББ Ви можете ініціювати або проведення загальних зборів з винесенням цього питання на порядок денний або запропонувати голові ОСББ включити це питання на порядок денний під час наступних загальних зборів.
Для ініціювання розгляду цього питання на наступних загальних зборах зверніться до голови правління ОСББ з листом, в якому опишіть ваше бажання анулювати договори з власниками житлових приміщень та зберіть підписи співвласників. Якщо голова відмовиться, тоді інціюйте загальні збори самостійно.
На загальних зборах поставте питання « Скасування використання договорів між співвласниками житлових приміщень та ОСББ з «дата»» При цьому або у цьому же питанні припишіть, що договори між співвласниками нежитлових приміщень та ОСББ продовжують діяти або взагалі не акцентуйте увагу на нежитлові приміщення.
Таким чином, загальні збори самостійно вирішать, що договори між ОСББ та власниками житлових приміщень анульовані, а між ОСББ та власниками нежитлових приміщень продовжують діяти.
Для ініціації загальних зборів необхідне або рішення правлінням ОСББ або рішення ініціативної групи з не менш як трьох співвласників. Рішення про скликання загальних зборів необхідно оформити протоколом засідання правління або ініціативної групи. У цьому протоколі фіксуються визначені дата й час проведення загальних зборів, проект порядку денного та розподіл обов’язків щодо скликання й проведення зборів між членами правління / ініціативної групи.
Питання порядку денного, наведені в повідомленні, яке ви надаєте співвласникам, не можуть бути змінені під час зборів.
Повідомлення співвласників. Усі співвласники обов’язково мають бути повідомлені не менше ніж за 14 календарних днів до дати проведення загальних зборів про дату, місце, час їх проведення та проект порядку денного, ініціаторів скликання (правління або ініціативна група) письмово під розписку або шляхом надіслання рекомендованого листа про вручення.
У разі, якщо на загальних зборах не присутні більшість співвласників, що найчастіше буває, необхідно провести письмове опитування протягом 15 календарних днів здати проведення загальних зборів.
З повагою,
Адвокат Музика А.І.