Коли мені варто "бити" чеки, якщо в мене інтернет магазин

Добрий день!

Я маю інтернт магазин на платформах Розетка та Епіцентр також я продаю через власний сайт та інстаграм сторінку. Відправляю замовлення новою поштою, укрпоштою та міст-поштою. В мене зареєстровані Вчасно.каса та термінал (мобільний додаток на телефоні). З усіма в мене підписані офіційні договори як з ФОП. Платежі я приймаю як одразу на розрахунковий рахунок так і наложеним платижем (наприклад, клієнт на платформі Розетка замовив товар наложеним платижем і обрав спосіб доставки укрпошта. Наложений платіж клієнт оплатив укрпошті, а укрпошта потім на наступний день надсилає суму наложеного платежу на розрахунковий рахунок). Питання заключається в тому при яких умовах мені варто "бити" чек?

P.S. Чому в мене виникло це питання? Бо коли нова пошта переводила нас всіх ФОПів на бізнес договори, то обіцяла, що на наложений платіж можна не "бити" чек, бо їхні новопоштовські чеки будуть виступати як мої фіскальні чеки і вони несуть таку ж юридичну силу (наче так). Схоже обіцяла і Розетка, що якщо оплата замовлення була одразу (онлайн), то "бити" чек не є обов`язковим
15.01.2025 13:40 99

Консультация исполнителя

Олексій Тимошенко
Адвокат
На портале: 4 года
14 отзывов (14 +) (0 -)
Консультации: 56

У описаній ситуації операції, проведені між вами як ФОП та надавачем платіжних послуг (оператор доставки - Укрпошта, Нова Пошта), хоч і містять ознаки розрахункових операцій, водночас є різновидом банківських операцій, а тому їх вчинення не вимагає обов’язкового застосування РРО/ПРРО.

У разі доставки поштою або кур’єрською службою товару, придбаного на умовах передоплати із застосуванням платіжних сервісів, ФОП повинен вкласти у поштове відправлення раніше роздрукований з використанням РРО розрахунковий документ установленої законодавством форми і змісту на повну суму проведеної операції, що підтверджує факт купівлі-продажу товарів. У передбачених законодавством випадках, продавець зобов’язаний вкласти у поштове відправлення гарантійний талон, технічний паспорт або інший документ, що його замінює, який має містити обов’язкові реквізити.

Відповідно до загальнодоступної інформації, розміщеної на вебсайтах надавачів платіжних послуг, а також в їх договорах-приєднання прямо вказано, що такі надавачі платіжних послуг надають своїм клієнтам послуги з еквайрингу.

Приймання ФОПом оплати за товари із використанням еквайрингу потребує обов’язкового застосування РРО/ПРРО та видачу або надсилання розрахункового документу встановленої форми та змісту на загальних підставах.

Отже, у описаних обставинах застосування РРО/ПРРО та видача або надсилання розрахункового документу встановленої форми та змісту є обов’язковим щодо усіх договорів купівлі-продажу, укладених з покупцями.

Інтернет-магазин не зобов’язаний використовувати РРО, коли грошові операції проводяться лише у безготівковій формі:

  • Товар оплачується переводом з розрахункового рахунку покупця на розрахунковий рахунок Інтернет-магазину. Наприклад, оплата через номер IBAN.
  • Товар оплачується через касу банку, переводом на розрахунковий рахунок магазину. Незважаючи на використання готівки, така операція вважається безготівковою.
  • Товар оплачується через банківський термінал самообслуговування. Такі термінали можна часто зустріти у відділеннях банку та за їх межами. Не варто плутати з POS-терміналами, які обслуговуються касирами.
  • Якщо товар передає кур’єр поштової служби й сам приймає оплату, фіскальний чек видає він.
  • Відсутнє місце здійснення розрахунку. Якщо Інтернет-магазин займається продажем товарів або послуг, які передаються покупцю через Інтернет, РРО/ПРРО не застосовується. Це можуть бути послуги зі створення дизайну, продаж програм або додатків тощо.

Щодо передумов проведення розрахункової операції доцільно керуватись роз'ясненням, наданим Державною податковою службою України:

Чи зобов’язаний суб’єкт господарювання при реалізації товару через інтернет-магазин надавати покупцю розрахунковий документ (чек з РРО), якщо доставку цього товару здійснено поштою або сторонньою кур’єрською службою, яка отримує готівку та передає її продавцю у безготівковій формі?

Доставка товарів, придбаних при продажу товарів за допомогою мережі Інтернет, у разі проведення розрахунків платіжними картками може здійснюватися, зокрема, поштою та як власною кур’єрською службою, так і сторонньою кур’єрською організацією за договором із продавцем.

У разі доставки товару поштою за умови передоплати із застосуванням платіжних карт суб’єкт господарювання має покласти в поштове відправлення розрахунковий документ установленої законодавством форми і змісту на повну суму проведеної операції, що підтверджує факт купівлі-продажу товарів, із зазначенням у касовому чеку «передоплата товарів» або у разі проведення розрахунків за відстроченим платежем — проводяться через РРО з використанням режиму попереднього програмування «погашення кредиту». При цьому роздрукування розрахункового документа на РРО здійснюється на підставі виписки з фінансової установи.

У випадку продажу товарів, на які встановлено гарантійні терміни, — також технічний паспорт чи інший документ, що його замінює, в якому обов’язково робиться відмітка про дату продажу та найменування суб’єкта господарювання, яка завіряється штампом (печаткою) і підписом суб’єкта господарювання.

Якщо доставка товару здійснюється поштою за умови післяплати, то в момент отримання товару у поштовому відділенні покупець вносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця. Відповідний документ, що підтверджує факт оплати товару, в цьому випадку зобов’язане видавати поштове відділення. Документом, що свідчить про отримання того або іншого товару, буде видаткова накладна продавця, вкладена суб’єктом господарювання (продавцем) у посилку.

У разі доставки товару за допомогою кур’єрської служби за умови передоплати із застосуванням вищезазначених платіжних карт аналогічно, як у випадку доставки товару поштою: продавець при продажу товарів має забезпечити доставку покупцю раніше роздрукованого розрахункового документа (чека) разом із придбаним товаром і відповідним чином оформленим гарантійним талоном.

Якщо доставка товару здійснюється кур’єрською службою за умови післяплати, то кур’єр видає розрахунковий документ (чек) покупцю в момент оплати коштів за придбаний товар. При цьому розрахунковий документ (чек) повинен бути роздрукований з використанням РРО, зареєстрованого на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.

При придбанні товарів через інтернет-магазин і здійсненні розрахунку за них із застосуванням платіжних карт за умови доставки таких товарів поштою або кур’єрською службою суб’єкт господарювання зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО) та відповідним чином оформлений гарантійний талон.

При використанні сторонньої кур’єрської служби, що доставляє товари, необхідно передати їй право власності на цей товар. Представник такої служби має видати розрахунковий документ споживачеві на повну суму придбання, враховуючи вартість доставки.

Якщо товари відправляються покупцям службою доставки - розрахунковий документ видає оператор служби доставки, а не продавець. Рекомендую перевірити умови договорів, укладених з службами доставки, на предмет того, на кого покладено зобов'язання видавати покупцям розрахункові документи - продавця чи службу доставки.

За потреби проведення такої перевірки напишіть мені на електронну пошту: advokataitimoshenko@gmail.com. Зверніть увагу: перевірка договорів оплачується окремо.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram