Отказ командира на раппорт

Здравствуйте! Мой отчим сейчас служит на горячих позициях, его беспокоит здоровье, он подходил к командиру около двух месяцев назад, он ему сказал «руки ноги есть, значит здоров», не захотел принимать рапорт на обследование/лечение, мы обратились к адвокату, адвокат подал заявление в министерство, ждали больше месяца ответ, из министерства позвонили командиру, тот сказал «та он здоров, все с ним хорошо», министерство нам сказали «ваш вопрос решен», подскажите, пожалуйста, что нам делать в данной ситуации? Неужели ничего нельзя сделать?

16.02.2025 15:20 113

Консультация исполнителя

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
На портале: 4 года
172 отзывы (171 +) (1 -)
Консультации: 940

Вітаю!

1.

Існують випадки, коли звільнення військовослужбовця можливе за станом здоров’я:

  • на підставі висновку (постанови) ВЛК про непридатність до військової служби;
  • на підставі висновку (постанови) ВЛК про тимчасову непридатність до військової служби з переглядом через 6-12 місяців;
  • за наявності інвалідності.

Всі три підстави не звільняють автоматично. Військовослужбовець продовжує нести службу, а про бажання звільнитися необхідно повідомити – подати рапорт та документи, які підтверджують підстави звільнення.

Паперовий рапорт про звільнення має містити:

  • найменування посади командира (начальника), якому адресується, заголовок "Рапорт";
  • суть порушеного питання (підстави звільнення з військової служби; думка військовослужбовця щодо його бажання проходити службу у військовому резерві Збройних Сил України за відповідною військово-обліковою спеціальністю; районний (міський) ТЦК та СП, до якого повинна бути надіслана особова справа військовослужбовця).
  • перелік доданих до рапорту документів або їх копій (за потреби);
  • дату, найменування займаної посади, військове звання, власне ім’я та прізвище, особистий підпис.

Варто пам’ятати, що Наказом МОУ №531 забороняється:

  • Встановлювати будь-які інші вимоги щодо форми та змісту паперового рапорту, які не передбачені Наказом №531, у тому числі стосовно:

подання рапортів виключно написаними власноручабо друкованим способом;

недотримання вимог щодо розміру полів, відступів, шрифтів,кольору чорнила чи друку, розміру та якості паперу тощо;

наявності граматичних, синтаксичних чи інших помилок, які не впливають на сутьрапорту.

  • Відмовляти у розгляді рапорту у разі відсутності доданих документів або інформації, які є або повинні бути в наявності у розпорядженні командира (начальника), створюються/формуються/видаються самим підрозділом та/або можуть бути витребувані підрозділом в іншого підрозділу та/або відповідного закладу охорони здоров’я тощо.
  • Вимагати попереднього усного погодження рапорту із безпосереднім або прямим командиром (начальником) перед його фактичним поданням.
  • Відмовляти у прийнятті (реєстрації) власноруч написаних рапортів військовослужбовців.

Непогодження рапорту безпосереднім та/або прямими командирами (начальниками) не перешкоджає подальшому руху рапорту для його розгляду командиром (начальником) або іншою посадовою особою, яка уповноважена приймати рішення стосовно порушеного в рапорті питання, та прийняття рішення по суті. Рапорт, підписаний за допомогою накладання електронно-цифрового підпису, можна подати на електронну пошту військової частини.

Крім того, варто подати усну скаргу на гарячу лінію МОУ (за телефоном 1512) чи письмову скаргу на електронну пошту МОУ (admou@post.mil.gov.ua).

Під час проходження рапорту по команді, до подачі його командиру, який приймає рішення про звільнення, службами військової частини ще додатково додається:

  • копія аркуша бесіди з військовослужбовцем (складається командуванням військової частини);
  • копія розрахунку вислуги років військової служби (особливо актуально при набутті права на пенсійне забезпечення). Інформація про розраховану вислугу років військової служби доводиться військовослужбовцю під підпис перед оформленням документів для його звільнення та може бути їм оскаржена.

Військовослужбовці (за бажанням та за наявності таких підстав) підлягають звільненню з військової служби не пізніше трьох місяців з дня написання рапортів.

Звільнення військовослужбовців, які виконують завдання в інтересах оборони України, здійснюється після завершення виконання таких завдань та не пізніше трьох місяців з дня подання рапорту на звільнення з військової служби.

У разі, якщо військовослужбовець подав рапорт на звільнення, маючи на це підстави, однак опинився в умовах, які унеможливлюють звільнення (захоплений в полон, зник безвісти чи потравив на стаціонарне лікування), здійснюється не пізніше трьох місяців з дати завершення дії таких умовабо набрання чинності відповідними судовими рішеннями.

2.

ВАШОМУ БАТЬКОВІ  ПОТРІБНО НАПИСАТИ РАПОРТ ПРО НАПРАВЛЕННЯ ЙОГО НА ВЛК.

Проходження медичного огляду військовослужбовців регулюється Наказом МО від 14.08.2008 року №402.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08#Text

СТУПІНЬ ПОРУШЕННЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ ТА ПРИДАТНІСТЬ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ ВИЗНАЧАЄ ТІЛЬКИ ВІЙСЬКОВО - ЛІКАРСЬКА КОМІСІЯ.

Постанови ВЛК приймаються на підставі (Наказ МОУ 402) Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (далі - Розклад хвороб) (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров'я (далі - ТДВ) (додаток 3).

3.

Відмова в направленні особи на медичний огляд для отримання висновку про непридатність до служби неправомірна.

Усна скарга на гарячі лінії Міністерства оборони України за цими номерами: 0-800-500-442, 0-800-500-410, 044-454-44-99.

Звернення на електронну пошту Міністерства оборони України: zvernmou@post.mil.gov.ua, vzg@mil.gov.ua. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання військовослужбовця, викладено суть скарги. На письмовому зверненні має бути підпис заявника та дата. Строк розгляду – один місяць. Контролювати процес можна за номером (044) 253-11-56.

Звернення до регіональних приймалень Міноборони України.

Звернення до Командування медичних сил ЗС України, яке об'єднує під своїм управлінням усі військові шпиталі, санаторії, медичні служби військових частин тощо: +38 (044) 230-73-64, kms_zsu@post.mil.gov.ua.

У тексті звернення потрібно зазначити, що скарга подається на підставі п. 110 Дисциплінарного статуту ЗСУ на неправомірні дії / бездіяльність стосовно військовослужбовця з боку командирів або інших військовослужбовців. Це важливо зазначити, оскільки ст. 1 Закону "Про звернення громадян" забороняє звертатися військовослужбовцям щодо питань службової діяльності.

За Дисциплінарним статутом ЗСУ звернутись особисто або подати скаргу можна також до:

– посадових осіб, органів військового управління, органів управління Служби правопорядку та інших державних органів;

– з інших питань службової діяльності, крім зазначених, до безпосереднього командира (начальника), дії якого оскаржуються;

– якщо особа, яка порушує права, невідома, то скарга подається в порядку підпорядкованості.

ЗАКОН УКРАЇНИ

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/551-14#Text

РОЗДІЛ V.

110. Усі військовослужбовці мають право надсилати заяви чи скарги або особисто звертатися до посадових осіб, органів військового управління, органів управління Служби правопорядку, органів, які проводять досудове слідство, та інших державних органів у разі:

прийняття незаконних рішень, дій (бездіяльності) стосовно них командирами (начальниками) або іншими військовослужбовцями, порушення їх прав, законних інтересів та свобод;

незаконного покладення на них обов’язків або незаконного притягнення до відповідальності.

111. Заява чи скарга з інших питань службової діяльності подається безпосередньому командирові (начальникові) тієї особи, дії якої він оскаржує, а в разі, якщо особи, які подають скаргу, не знають, з чиєї вини порушені їх права, заява чи скарга подається в порядку підпорядкованості. У такому самому порядку подаються пропозиції.

--------

Зокрема, командири військових частин, начальники органів військового управління зобов’язані проводити особисте приймання військовослужбовців, членів їхніх сімей з питань, що стосуються діяльності військової частини.

Варто проконтролювати внесення скарги до Журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг, а також мати в себе підписану копію скарги, якщо подання здійснюється в письмовому вигляді.

Військовослужбовець має право на отримання письмової відповіді на скаргу. Подання скарги не звільняє від виконання службових обов’язків і наказів командирів (начальників). Таку скаргу можна спробувати подати до Військової служби правопорядку в ЗСУ (och_vsp@mil.gov.ua, (044) 454-73-08, (044) 454-73-03) з проханням видати подання відповідним державним органам чи посадовим особам щодо усунення порушень закону, причин і умов, що їм сприяють.

---

ДОРОГОВКАЗ МО УКРАЇНИ ДЛЯ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ, ЯК ПРОЙТИ ВЛК:

https://turbota.mil.gov.ua/vijskovo-likarska-komis...

https://turbota.mil.gov.ua/dovidnyk-poranenogo

-----------

  • В Україні почала роботу гаряча лінія для військових — так зване «вікно довіри».Через цей сервіс військовослужбовці зможуть повідомляти про можливі порушення, неправомірні дії або інші проблеми, які можуть негативно впливати на боєздатність окремих підрозділів.Військові можуть надсилати текстові або голосові повідомлення через месенджер WhatsApp за номером +38 066 355 67 30.
  • Контакти для звернень до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:• за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;• на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;• за номерами телефонів: 0 800 501 720; 044 299 74 08.
  • В Міноборони функціонує “гаряча лінія” – 1512.
Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram