Податковий аудит для ФОП 2 групи.

Під час аудиту виникло два спірних питання.
У одному приміщенні (офіс-магазин) працює два ФОП (я та дружина). Перевіряють саме ФОП дружини.
По-перше: є один працевлаштований менеджер, який за необхідністю займає одне чи інше робоче місце. Чи потрібно, щоб менеджер був працевлаштований обома ФОП чи достатньо лише одним?
По-друге: в 1С один склад та дві організації. Увесь товар приходить на мій ФОП. При продажі вибираємо лише від якої організації (ФОП) продавати. Аудитор вимагає підтверджуючі документи на товар та залишки товару. Звичайно на дружину ніяких ТТН чи накладних не має.
Наскільки я знаю, ФОП 2 групи на єдиному, не мають доводити звідки товар та вести облік товару.
Чи можемо ми відмовити аудитору в наданні інформації про товар та залишки? Аудитор спирається на те, що ми маємо довести, що товар не є «контрабандним». Чи діє у цьому випадку презумпція невинуватості? Тобто чи аудитор має доводити, що товар контрабандний, чи ми зворотнє?
15.05.2025 17:17 38

Консультация исполнителя

Ігор Бутник (ПП АФ "НІКО")
Аудитор
На портале: 6 лет
66 отзывов (66 +) (0 -)
Консультации: 232
Топ 3 специализации:
  • Бухгалтерський облік
  • Податкове право
  • Корпоративне право

    Вітаю!

    По першому питанню. Якщо цей менеджер працює на обох ФОПів, то він повинен бути й працевлаштованим в обох. Повну зайнятість прицьому в обох ФОПів йому забезпечувати не обов'язково.

   По другому питанню. Офіційна точка зору податкової про те, що Ви не зобов'язані вести облік товарних запасів та підтверджувати походження товарів первинними документами, якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість (а також не провадите діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) знаходиться на офіційному ресурсі податкової за адресою: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=37895

ПитанняЧи зобов’язані ФОП – платники ЄП другої – четвертої груп вести облік товарних запасів та підтверджувати їх походження первинними документами?
ВідповідьКоротка:
     Фізичні особи – підприємці, що використовують спрощену систему оподаткування, не є при цьому платниками податку на додану вартість та не здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння не зобов’язані вести облік товарних запасів та підтверджувати їх походження первинними документами для цілей контролю за дотриманням законодавства у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Повна:
     Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку. Порядок та форма обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, встановлюється центральним органом виконавчої влади, та забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб’єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів, які на момент перевірки знаходяться у місті продажу (господарському об’єкті).
     Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
    З повагою, Ігор Бутник
Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram