Я военнослужащий ЗСУ на контракте (уже 1,4 мес), за мной сохранено робочее место и средний заработок с предыдущего места работы. Я взял он лайн 2 кредита (Кредит-каса 10 тис. и Global credit 6 тыс.), при оформлении я указал предыдущее место роботы по скольку я там числюсь. Из-за некоторых причин я не смог заплатить и мне начали начисление процентов по просрочке, через время я заплатил 10 тыс в Кредит каса( тело кредита), но они продолжают вымогать чтобы я заплатил проценты за просрочку и продолжают их начислять, проценты они отказались пересчитывать. Global credit тоже не хочет пересчитывать проценты, хоть я обоим учреждениям предоставлял все документы (форма5, убд, наказ В/ч). Имеют ли они право вымогать деньги от моих родственников, угрожать, взыскать имущество? Что мне делать и куда я могу обратиться чтобы закончить ето, и вообще как быть?
Стосовно вашого питання можемо повыдомити наступне.
Положеннями п. 15 ст. 14 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» із внесеними змінами від 20.05.2014 року закріплено, що військовослужбовцям з початку і до закінчення особливого періоду, а резервістам та військовозобов’язаним - з моменту призову під час мобілізації і до закінчення особливого періоду штрафні санкції, пеня за невиконання зобов’язань перед підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, у тому числі банками, та фізичними особами, а також проценти за користування кредитом не нараховуються.
Якщо Ви звертались до установи із заявою та додавали необхідні документи, а установи не реагують, то можна написати скаргу на їхні дії.
Звернутися можливо до наступних установ:
- до Національної комісії з державного регулювання у сфері ринків фінансових послуг. Тут ви можете одержати інформацію про чинне законодавство або подати електронну заявку. На сайті ви також знайдете докладну інформацію про складання скарги. Сайт за посиланням www.nfp.gov.ua.
- Гаряча лінія Кабміну. Подати скаргу можна як в паперовому вигляді, так і в електронному, або зателефонувати- 1545. На сайт організації можна потрапити за посиланням ukc.gov.ua.
- до поліції у разі отримання погроз в вашу адресу або родичів.
- до Національного Банку України. Організація має в своєму розпорядженні гарячу лінію 0 800 505 240 і власний інтернет-ресурс. Детальніше про можливості електронного оформлення скарги можна дізнатися на bank.gov.ua.
Стостовно вимагання, погроз - це незаконно. Право не мають. Стягнути майно теж не мають право, лише за рішенням суду, але до цього не дійде, не хвилюйтесь.
Скарга складається з наступного:
- найменування інстанції та дані особи, на ім`я якої подається скарга;
- ваші персональні дані та контактна інформація;
- реквізити й найменування МФО із зазначенням відповідальної особи.
Основна частина викладається у вільній формі. У документі обов`язково мають бути вказані такі відомості:
- дата й місце оформлення позики;
- номер договору;
- суть проблеми;
- законодавче обґрунтування претензії (посилання на юридичні норми, на підставі яких ви вважаєте дії МФО неправомірними);
- вимоги;
- список документів (для вагомості скарги на дії МФО необхідно підкріпити офіційними документами, в числі яких можуть бути копія договору, звернення в МФО, факти, які доводять неправомірні дії організації).
Якщо є додаткові питання залишайте їх в коментарях до консультації. Успіхів Вам!