Доброго дня!
Стосовно вашого питання можемо повідомити наступне
Угода купівлі-продажу нерухомого майна (квартири) укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. Тобто, договір купівлі- продажу квартири посвідчується нотаріусом, а завершальним процесом є внесення до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно даних про нового власника об’єкту нерухомості.
Для того, щоб на території України продати та переоформити квартиру без присутності власника квартири, який перебуває за кордоном, власнику необхідно скласти за кордоном довіреність на людину, яка від його імені в Україне проведе угоду з продажу квартири.
Існує два варіанти написання довіреності за кордоном:
- в Консульстві.
- в іноземного нотаріуса.
Довіреність, видана в українському консульстві за кордоном, має термін 2 місяці.
Якщо довіреність оформлена іноземним нотаріусом, потрібні переклад та апостиль , і термін її дії становить 1 місяць.
Щоб збільшити строк дії довіреності на розпорядження майном, потрібно подати заяву нотаріусу від довірителя про підтвердження дії довіреності. Справжність підпису має засвідчити нотаріус, консульство або дипломатичне представництво України.
Справжність підпису на такій заяві український нотаріус має засвідчити не раніше, ніж за 7 календарних днів до укладення угоди. Якщо йдеться про консульство або дипломатичне представництво, справжність підпису засвідчується не раніше, ніж за 1 місяць до підписання договору.
Отже, для оформлення договору купівлі-продажу квартири угода повинна відбуватися у нотаріуса. Власник квартири, після складання довіренності, передає її та документи на квартиру уповноваженій людині, яка буде присутня замість нього на укладнанні правочину в Україні. Нотаріус перевіряє наявність всіх обов'язкових документів та завіряє їх, чим затверджує законність угоди. Також нотаріус готує договір купівлі-продажу, надає його для ознайомлення продавцю (довіреній особі) та покупцю (Вам).
В договорі містяться всі дані, які стосуються нерухомості, включаючи адресу, технічні особливості та ціну. Крім того, обов'язковим атрибутом будь-якого договору має бути точна дата укладення.
Якщо якась із сторін перебуває у шлюбі, в процесі підписання договору повинні бути присутні інший із подружжя - чоловік/дружина. Вони повинні дати свою письмову згоду на здійснення угоди.
У разі узгодження всіх умов договору та перевірки правильності даних обома сторонами та сплати всіх податків, продавець та покупець підписують його. В свою чергу, нотаріус повинен посвідчити договір, після чого угода може вважатися здійсненою.
Останнім етапом є внесення даних про нового власника до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, оскільки право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Тобто Ваше право власності на квартиру повинне бути зареєстровано.
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Тобто, після внесення даних про Вас, як про нового власника квартири, до державного реєстру, Ви є новим власником і на цьому угода купівлі-продажу нерухомого майна може вважатися успішно завершеною.
Документами, які будуть підтверджувати ваше право власності після купівлі квартири будуть - договір купівлі-продажу та Витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно, які видає нотаріус.
Якщо Ви маєте додаткові або уточнюючі питання в рамках даної консультації, можете написати на електронну пошту [email protected]
Успіхів вам!