Потрібна консультація з приводу оформлення сімейного клуба. Маю свою власну територію клуба.працюємо з виховательками зі своїми дітьми ( 4 мами). Дітей 25 від 2 до 6 років.

Працюю довгий час без реєстрації бізнесу. Бізнес маленькій приватний садочок. На тому тижні сталася неприємна ситуація.
Діти з вихователями відправилися на прогулянку в яблуневий садок, який знаходиться біля садочку. Під час прогулянки, одна дитинка випала з поля зору. Перехожа Пані, побачила дитину, яка сиділа під деревом, та викликала поліцію. Під час її розмови по телефону, вихователь вже знайшла дитину. На виклик приїхала поліція та склала акт з вихователькою.
В другій половині дня, інша група поліції приїхала в садок перевіряти документи, яких немає.
Мені потрібно зареєструвати сімейний клуб. Я б хотіла оформити як ГО. Чи доцільно, чи можно це робити в цей стан?
Можливо потрібна інша форма реєстрації.
07.05.2025 14:16 40

Консультация исполнителя

Олексій Тимошенко
Адвокат
На портале: 4 года
15 отзывов (15 +) (0 -)
Консультации: 67

Зазвичай громадська організація створюється фізичними особами (людьми) або юридичними особами (приватними компаніями) з метою здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Утворення громадського об'єднання здійснюється на установчих зборах його засновників та оформлюється протоколом.

Протокол установчих зборів громадського об'єднання має містити відомості про:

  1. дату та місце проведення установчих зборів;
  2. осіб, які брали участь в установчих зборах (відповідно до частини одинадцятої цієї статті);
  3. рішення про утворення громадського об'єднання із зазначенням мети (цілей) його діяльності;
  4. рішення про визначення найменування та за наявності - скороченого найменування громадського об'єднання;
  5. рішення про затвердження статуту громадського об'єднання;
  6. рішення про утворення (обрання) керівника, органів управління громадського об'єднання відповідно до затвердженого статуту;
  7. рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання у правовідносинах з державою та іншими особами і вчиняти дії від імені громадського об'єднання без додаткового уповноваження (далі - особа, уповноважена представляти громадське об'єднання), - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність без статусу юридичної особи, якщо утворення (обрання) органів управління не передбачено рішенням про утворення такого об'єднання;
  8. рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи.

Протокол установчих зборів підписується головуючим та секретарем зборів.

Громадське об’єднання, яке має намір здійснювати діяльність із статусом юридичної особи або без такого статусу, підлягає державній реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", протягом 60 днів з дня проведення установчих зборів.

Для реєстрації громадського об'єднання з статусом юридчної особи подаються такі документи:

  1. заява про державну реєстрацію створення юридичної особи;
  2. примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення засновників про створення ГО;
  3. відомості про керівні органи громадського формування (ім’я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім’я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку);
  4. установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа (статут);
  5. реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчих зборах ГО;
  6. структура власності ГО за типовим зразком, розробленим та затвердженим Міністерством юстиції.

Державна реєстрація громадського об’єднання, що не має статусу юридичної особи, здійснюється шляхом повідомлення про утворення такого громадського об’єднання.

Для повідомлення про утворення громадського об’єднання, що не має статусу юридичної особи, подаються такі документи:

  1. заява про державну реєстрацію громадського об’єднання, що не має статусу юридичної особи;
  2. примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення про утворення громадського об’єднання;
  3. відомості про засновників громадського об’єднання (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, адреса місця проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) - для фізичної особи; її найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код - для юридичної особи);
  4. відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об’єднання (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), контактний номер телефону та інші засоби зв’язку).

Громадське об'єднання краще підходить для організацій, які планують займатись захистом певних прав, реалізацією соціальних, суспільно значущих проектів. Для ведення бізнесу - приватного дитсадка - доцільніше обрати іншу форму діяльності. Наприклад, ФОП.

Для державної реєстрації фізичної особи підприємцем подаються такі документи:

  • заява про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, в якій може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або обрання спрощеної системи оподаткування або інформація про набуття особою статусу електронного резидента (е-резидента).

Перевага ФОП в тому, що його простіше зареєструвати, ніж ГО: ФОПу не потрібен статут, рішення про створення, структура власності, та інші супутні документи. Державна реєстрація ФОП здійснюється шляхом заповнення та подання заяви про реєстрацію. Подати заяву можна або в ЦНАП, або дистанційно, через Портал "ДІЯ".

Перш ніж реєструвати ФОП, потрібно визначитись з КВЕД (видами діяльності, якими займатиметься підприємець). Для діяльності приватного дитсадку підійдуть наступні КВЕД:

  1. 85.10. Дошкільна освіта. Цей клас включає дошкільну освіту (освіту, яка передує школі першого ступеня). Дошкільна освіта визначається як початкова стадія організації навчання, створена переважно для знайомства наймолодших дітей зі шкільним середовищем;
  2. 88.91. Денний догляд за дітьми Цей клас також включає: діяльність із денного догляду за дітьми, у т.ч. денний догляд за дітьми-інвалідами;

  3. 85.59. Інші види освіти, н.в.і.у. Цей клас включає:

  • освіту, не обумовлену будь-якими рівнями;
  • академічне навчання;
  • діяльність навчальних центрів, які пропонують курси з корекції (додаткової підготовки з певної дисципліни);
  • діяльність курсів з підвищення професійної кваліфікації;
  • навчання мовам і навичкам спілкування;
  • навчання комп'ютерній грамоті;
  • релігійне навчання

Цей клас також включає:

  • навчання рятувальників на воді;
  • діяльність шкіл виживання;
  • навчання ораторському мистецтву;
  • навчання швидкісному читанню.

ФОП може зареєструвати необмежену кількість КВЕД, і не зобов'язаний займатись всіма зареєстрованими видами діяльності. Однак для роботи дитсадка вистачить наведених КВЕД.

В майбутньому, за потреби, ФОП може зареєструвати додаткові КВЕД.

Діяльність ФОП - це підприємництво. Якщо дитсадок є прибутковим, то оформлення ФОП - ідеальний варіант. Однак якщо дитсадок не приносить прибутку, краще обрати форму ГО, щоб не платити податки.

Також потрібно врахувати, що ГО не є класичним роботодавцем в розумінні закону і не може наймати на роботу працівників і оформлювати з ними трудові відносини. Члени ГО виконують свою роботу на громадських засадах і не отримують за це грошової винагороди. Тож, якщо вихователям, що працюють з дітьми, не планується виплачувати заробітну плату або наймати додаткових вихователів в майбутньому, то можна реєструвати ГО.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram