Предприятие своим работникам производит выплату так называемой 13-й зарплаты. Сумма выплаты в бюджете предприятия планируется зараннее. База для расчета формируется за отчетный год - это фонд оплаты труда каждого работника за год. Выплата производится в 1кв. года, следующего за отчетным. При переходе на МСФО необходимо ли создавать резерв для 13-й зарплаты? Подходит ли этот вид выплаты под краткосрочные вознаграждения работникам? Какие методики расчета можете предложить для создания резерва?
П(С)БО 26 та МСБО 19 "Виплати працівникам" у даному випадку демонструють нам однаковий підхід до таких виплат: вони визнаються короткостроковими виплатами працівникам, що означає не звільнення від створення резерву (нарахування зобов'язань), а лише звільнення від дисконтування.
Оскільки такі виплати визнаються як зобов'язання, то потрібно іх нараховувати щомісячно в розмірі 1/12 від очікуваної річної суми, включаючи єдиний соціальний внесок. Якщо умовами виплати передбачено, що таку виплату отримують лише працівники, які пропрацювали повний календарний рік та не звільнились, або інші умови, які впливають на суму зобов'язання, то потрібно очікувану річну суму розраховувати із врахуванням цих обставин.