При расчете отпускных мы используем Порядок
№ 100 ( Об утверждении порядка исчисления средней з/пл.) Согласно п.10
Порядка № 100 в случае повышения тарифных ставок и должностных окладов в
соответствии актами законодательства, а также по решениям,
предусмотренным в кол. договорах, зар.плата , вкл-я премии и другие
выплаты для исчисления средней,корректируются на коэффициент их
повышения.
Наше предприятие начисляло работникам отпускные не учитывая коэффициента
повышения з.платы. Еще ни одна проверка (ни налоговая, ни по труду)не
проверяла у нас расчет отпускных. Кто нас может проверить. Чем это
чревато для нашего предприятия в будущем. Какой выход из этой ситуации.
Есть комментарии, что на хозрасчетных предприятиях и других организациях
зар.плату корректируют с учетом их фин.возможностей. То есть в случае
отсутствия фин.возможностей такие предприятия вправе уменьшить коэф-т
кор-ки, издав приказ( распоряжение)
Добрий день!
Міністерством соціальної політики України від 17.05.2018 № 838/0/101-18 було дано роз'яснення, що коригування середньої заробітної плати передбачено для того, щоб працівники у випадку підвищення окладів (тарифних ставок) при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її розрахунку відповідно до норм Порядку не втрачали у заробітку. При цьому госпрозрахункові підприємства, організації та фізичні особи - підприємці коригування заробітної плати проводять з урахуванням їх фінансових можливостей. Якщо госпрозрахункові підприємства чи фізична особа - підприємець не мають можливості провести коригування середньої заробітної плати на коефіцієнт підвищення посадових окладів (тарифних ставок), то приймається рішення про зменшення коефіцієнта коригування, виходячи з фінансової спроможності підприємства (мається на увазі зменшення коефіцієнта коригування, а не непроведення такого коригування взагалі). Рішення про зменшення коефіцієнта коригування в зв'язку з фінансовими можливостями оформлюється наказом, який обов'язково повинен бути погоджений з профспілковим комітетом або іншим уповноваженим представляти інтереси працівників органом. При цьому в наказі обумовлюються причини, які не дозволяють провести коригування в повному обсязі (зокрема, зниження рентабельності, обсягів виробництва; недостатність обігових коштів тощо). Коефіцієнт, на який необхідно провести коригування виплат, обчислюється шляхом ділення окладу (тарифної ставки), встановленої після підвищення, на оклад (тарифну ставку), який працівник мав до підвищення.
Будь ласка зверніть увагу, що відповідно до Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (Порядок № 295) передбачено, що інспекційні відвідування проводяться, зокрема, за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю, ДФС, Держстату, Пенсійного Фонду України, за інформацією профспілкових органів.
За результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складається акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення. На підставі пунктів 19-24 Порядку № 295, за результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення. Акт складається в останній день інспекційного відвідування або невиїзного інспектування у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, що його проводив, та керівником об'єкта відвідування або його уповноваженим представником. Припис є обов'язковою для виконання у визначені строки письмовою вимогою інспектора праці про усунення об'єктом відвідування порушень законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування або невиїзного інспектування. Припис вноситься об'єкту відвідування не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після підписання акта (відмови від підписання), а в разі наявності зауважень - наступного дня після їх розгляду. У приписі зазначається строк для усунення виявлених порушень. Припис складається у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, який проводив інспекційне відвідування або невиїзне інспектування, та керівником об'єкта відвідування або його уповноваженим представником. Пунктом 27 Порядку №295 визначено, що у разі наявності порушень вимог законодавства про працю, зафіксованих актом інспекційного відвідування або актом невиїзного інспектування, після розгляду зауважень об'єкта відвідування (у разі їх надходження) інспектор праці проводить аналіз матеріалів інспекційного відвідування або невиїзного інспектування, за результатами якого вносить припис та/або вживає заходів до притягнення винної у допущенні порушень посадової особи до встановленої законом відповідальності.
Механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачений частиною 2 статті 265 КЗпП України, частинами 2-7 статті 53 Закону України "Про зайнятість населення" та Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженим постановою КМ України від 17.07.2013 року № 509, при цьому сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю.
Законом України «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України» передбачено, що юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.
Бажаю успіхів!
1. Нужно ли корректировать отпускные на коэффицент? 2. Если да то какая ответственность если этого не сделали? 3. Если не сделали варианты уклонения от ответственности.? А вы пишете про заработную плату, причем тут заработная плата, если я вам описал, что заработная плата корректировалась на сумму коэффицента. Вы описываете процедуру инспекционного посещения, этот вопрос не ставился.