Стосовно бронювання (відстрочки), ВНЗ

Добрий день! Я є викладачем національного університету (без наукової ступені) 2024 - 2025 навчального року. Для бронювання заклад подає відповідні документи, зокрема паперовий ВОД (форма №3) та еВОД (файл з Резерв+).
У моєму паперовому ВОД вказано ВОС №837037А Водій автомобілів, у еВОД - №790037 Перевезення автомобільним транспортом, Водій.
Чи це може бути підставою для відмови в отриманні бронювання? Все інше в порядку. Обліковець не хоче через це подавати на повторне бронювання, хоча у вересні все пройшло добре і я був заброньований. Зараз відправляє мене самостійно оформити відстрочку, проте без наукової ступені скоріше за все відмовлять.
Потрібна допомога розібратися, як бути в такій ситуації?
11.02.2025 11:05 155

Консультація виконавця

Дмитро Дончак
Адвокат Київ
У сервісі: 5 років
827 відгуків (826 +) (1 -)
Консультацій: 2141
Топ 3 спеціалізації:
  • Діяльність фізичної особи підприємця
  • Військове право
  • Кредити банків

Добрий день.

Підстави для отримання відстрочки шукаємо в Законі України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Згідно пункту 2 частини 3 статті 23 згаданого Закону, не підлягають мобілізації наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь. Ви працюєте викладачем в університеті, тобто в закладі вищої освіти, і у вас немає наукового ступеня - отже відстрочку вам не нададуть. В даному випадку взагалі немає різниці - чи Ви самі будете подавати документи в ТЦК, чи за вас це зробить роботодавець. Тому очевидно, що єдиний варіант - отримати не відстрочку, а бронювання (якщо це взагалі можливо в вашому університеті). Списки заброньованих осіб подає роботодавець. 

Щодо розбіжностей в ВОС:

Раніше у вас був ВОС, записаний тільки в паперовому військово-обліковому документі. Це ВОС 837 "водій автомобілів". Якщо оглянути Наказ МОУ № 317 від 07.09.2020 року "Про затвердження переліків військово-облікових спеціальностей і штатних посад рядового, сержантського і старшинського складу і тарифних переліків посад вищезазначених військовослужбовців", який знаходиться за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0927-20#Text то бачимо, що ваш попередній ВОС 837 зараз знаходиться в розділі 9.3. "Спеціальності з ремонту і зберігання бронетанкової, інженерної, інженерно-аеродромної, повітряно-десантної техніки та озброєння радіаційного, хімічного, біологічного захисту", пустий, без визначення. Натомість є ВОС 790 "Перевезення автомобільним транспортом", що знаходиться в розділі 8.12., "Спеціальності з експлуатації автомобільної техніки". Тому у вас немає жодного недоліку в тому, що в паперовому та електронному ВОДі записані різні ВОСи: розбіжності дійсно є, але вони не критичні, формално ваш ВОС залишився за своєю суттю таким же самим як і був раніше.

В той же час, згідно пункту 4 постанови КМУ №559 "Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів", у разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку.

Тобто якщо обліковець на роботі буде й надалі відмовляти у прийнятті документів із-за таких розбіжностей, то щоб синхронізувати ваш паперовий ВОД з електронним, необхідно звернутися до свого ТЦК з заявою про внесення змін. Заяву спочатку відправляєте Укрпоштою, до заяви - копії паперового та електронного військово-облікових документів. Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви. ТЦК або внесуть зміни, або нададуть відповідь що у внесенні змін немає необхідності. Після цього у вашого обліковця точно не залишиться підстав для відмови у прийнятті документів.

Якщо щось незрозуміло - пишіть на пошту ddmitr@ukr.net

З повагою, Дмитро Дончак.

Якщо подобається, тисни кнопку