Банк не закриває рахунок


Виникла заборгованість перед банком за рахунок зняття з дебітної картки максимальної суми кредитного ліміту в 20тис, яка не була погашена в належні сроки, врезультаті чого були нараховані проценти і пеня, які були повністю погашені, але за той час картка вже стала недійсною. Договори ніякі не збереглись. Так само як і нема всіх чеків. Банк підтвердив, що заборгованості нема, але онлайн-банкінг заблокований, в самому банку кажуть, вся інформація закрита, нема доступу, довідку про погашення не дають, рахунок не закривають. На звернення в центральний офіс прийшла така відповідь: 


"Фахівці АТ КБ “ПРИВАТБАНК” (далі — Банк) розглянули Ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо що банк припинив обслуговування Вашої платіжної картки.Правовою підставою для припинення обслуговування є п. 2.1.4.51.2 Умов і правил надання банківських послуг.Відповідно до статті 55 Закону України “Про банки і банківську діяльність” відносини банку з клієнтом регулюються законодавством України, нормативно-правовими актами Національного банку України та угодами (договорами) між клієнтом та банком. Відповідно до чинного законодавства України Банк здійснює надання банківських послуг необмеженому колу осіб на підставі їх заяви про приєднання до Умов і правил надання банківських послуг (далі — Умови), які розміщуються на офіційному сайті https://privatbank.ua/terms/ у мережі Інтернет і є невід`ємною частиною договору банківського обслуговування.Відповідно до п. 2.1.4.51.2 умов у разі порушення власником або довіреною особою вимог чинного законодавства України та/або умов Договору та/або у разі виникнення овердрафта Банк має право призупинити розрахунки за карткою (заблокувати картку) та/або визнати картку недійсною до моменту усунення зазначених порушень та/або відмовити від встановлення (підтримання) ділових відносин (у тому числі шляхом розірвання ділових відносин), а також вимагати дострокового виконання боргових зобов`язань у цілому або у визначеній Банком частці у разі невиконання власником та/або довіреною особою власника своїх боргових зобов`язань та інших зобов`язань за Договором.Банк завжди готовий до співпраці на основі відповідності взаємних дій законодавству України."


Написали ще один лист з вимогою закрити рахунок, вказали всі дані, якщо є заборгованість, готові виплатити, але назвіть точну суму, але по телефону вони сказали, що нема заборгованості, на папері ж прийшла знов ідентична відповідь:


"Фахівці АТ КБ “ПРИВАТБАНК” (далі — Банк) розглянули Ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо що банк припинив обслуговування Вашої платіжної картки.Правовою підставою для припинення обслуговування є п. 2.1.4.51.2 Умов і правил надання банківських послуг.Відповідно до статті 55 Закону України “Про банки і банківську діяльність” відносини банку з клієнтом регулюються законодавством України, нормативно-правовими актами Національного банку України та угодами (договорами) між клієнтом та банком. Відповідно до чинного законодавства України Банк здійснює надання банківських послуг необмеженому колу осіб на підставі їх заяви про приєднання до Умов і правил надання банківських послуг (далі — Умови), які розміщуються на офіційному сайті https://privatbank.ua/terms/ у мережі Інтернет і є невід`ємною частиною договору банківського обслуговування.Відповідно до п. 2.1.4.51.2 умов у разі порушення власником або довіреною особою вимог чинного законодавства України та/або умов Договору та/або у разі виникнення овердрафта Банк має право призупинити розрахунки за карткою (заблокувати картку) та/або визнати картку недійсною до моменту усунення зазначених порушень та/або відмовити від встановлення (підтримання) ділових відносин (у тому числі шляхом розірвання ділових відносин), а також вимагати дострокового виконання боргових зобов`язань у цілому або у визначеній Банком частці у разі невиконання власником та/або довіреною особою власника своїх боргових зобов`язань та інших зобов`язань за Договором.Банк завжди готовий до співпраці на основі відповідності взаємних дій законодавству України."


Де поміняли тільки дати і номери вхідних. І то, просили відповісти поштою з печатками, приходить відповідь тільки на мейл. Чи вже час звертатись до Нацбанку? Як закрити цей рахунок? Заре знов написали їм листа, щоб роз`яснили, що конкретно треба зробити, щоб припинити наші фінансові відносини, але, боюся, відповідь буде така сама.


Дякую!

16.12.2019 09:41 2337

Консультація виконавця

Марина Жуковська
Юрист
У сервісі: 5 років
3 відгука (3 +) (0 -)
Консультацій: 11

Згідно ст. 1075 Цивільного кодексу України договір банківського рахунка розривається за заявою клієнта у будь-який час.


Згідно п. 142 Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків - резидентів і нерезидентів банк закриває поточні рахунки клієнтів:


1) на підставі заяви клієнта.


Згідно п.148. Поточний рахунок клієнта закривається на підставі його заяви про закриття поточного рахунку, складеної в довільній формі із зазначенням таких обов'язкових реквізитів:


1) найменування банку;


2) найменування клієнта [прізвища, імені, по батькові (за наявності)], коду за ЄДРПОУ [реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті / запис в електронному безконтактному носії або в паспорті проставлено слово "відмова")] власника рахунку;


3) номера рахунку, який закривається;


4) реквізитів рахунку, на який перераховується залишок коштів на поточному рахунку клієнта, або вимоги фізичної особи про видачу залишку коштів готівкою;


5) дати складання заяви.


Заява про закриття поточного рахунку фізичної особи, фізичної особи - підприємця та фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, підписується власником рахунку або уповноваженою ним особою.


Заява про закриття поточного рахунку може подаватися до банку в електронній формі засобами інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем, якщо це передбачено договором банківського рахунку.


149. Банк за наявності коштів на поточному рахунку, який закривається на підставі заяви клієнта, здійснює завершальні операції за рахунком [з виконання платіжних вимог на примусове списання (стягнення) коштів, виплати коштів готівкою, перерахування залишку коштів згідно із заявою клієнта].


Датою закриття поточного рахунку вважається наступний після проведення останньої операції за цим рахунком робочий день. Датою закриття поточного рахунку є день отримання банком заяви від клієнта, якщо на поточному рахунку власника немає залишку коштів, а заява подана в операційний час банку.


У заяві про закриття поточного рахунку (паперовій копії заяви в електронній формі) головний бухгалтер банку або інша уповноважена особа банку зазначає дату та час отримання заяви, дату закриття рахунку та засвідчує це своїм підписом. Заява про закриття поточного рахунку зберігається в справі з юридичного оформлення рахунку.


Банк закриває рахунок клієнта та видає клієнту довідку про закриття рахунку безкоштовно.


Тобто після подання належно оформленої заяви банк має видати довідку про закриття рахунку. У разі відмови у наданні довідки дії банку є протиправними та можуть бути оскаржені у суді.Також можете звернутись зі скаргою до НБУ.


Додатково зазначаю, що пункт 2.1.2.7.2 Умов і правил надання банківських послуг, якими керується Приватбанк, встановлює, що КЛІЄНТ має право:
Ініціювати закриття поточного рахунку за бажанням клієнта на підставі його заяви про закриття
поточного рахунку, яка подається банку в електронній формі засобами інформаційних, телекомунікаційних,
інформаційно-телекомунікаційних систем, і підтверджується електронним підписом, через ОТР-пароль з
фінансового номеру телефону клієнта


Для більш детальної консультації необхідно мати більше інформації про ситуацію.

Якщо подобається, тисни кнопку