Близько місяця тому було виявлено що з моєї кредитної карти було списано кошти у ромірі 20000 грн.
Після виявлення цього факту я звернувся на гарячу лінію банку, повідомивши про цю ситуацію та вимогу заблокувати карту.
Далі була подана заява в поліцію, та звернення в банк з заявою про відшкодування безпідставно списаних коштів банком, до якої додав витяг з реєстру досудових розслідувань. Наразі ані відповіді від банку ані коштів мені не повернуто.
Питання 1.
Які мої подальші дії, та чи треба очікувати відповіді від банку аби звернутися до суду?
Питання 2.
Який максимальний термін розгляду моєї заяви банком?
Питання 3.
Наразі по кредитній карті борг та нараховуються відсотки за користування кредитом, чи варто мені зараз погасити заборгованість, якщо в подальшому (у разі відмови банку) я планую вимагати відшкодування коштів банком у судовому порядку?
Добрий день.
1. Сумніваюся, що банк добровільно віддасть кошти. Тому ваші дії зараз - це підготовка до майбутньої судової справи. Для цього в першу чергу необхідно "прив’язати" ваш паспорт громадянина України до телефонного номера, який є фінансовим номером в цьому банку. Це необхідно в подальшому для суду, як доказ що цей номер телефону дійсно належить вам. Також Ви повинні були написати заяву в банк про відновлення залишку коштів на рахунку. Подати або особисто в відділенні банку, під підпис уповноваженої особи, або направити Укрпоштою цінним листом. Копію заяви надіслати в НБУ для відома.
2. У відповідності до Закону України "Про звернення громадян", банк повинен не пізніше як за 30 календарних днів з дня отримання заяви надати вам письмову відповідь. До цих 30-ти днів слід додати ще декілька днів на пересилку листа поштою. Ігнорування вашої заяви, або письмова відмова банку повертати кошти є підставою для подання позовної заяви до суду про повернення безпідставно списаних грошових коштів з банківського рахунку.
3. На жаль, це звична практика для переважної більшості банків. Але якщо Ви одразу після списання коштів звернулися в поліцію, вашу заяву внесли до ЄРДР, банківську картку Ви не втрачали, іншим особам не передавали, ПІН-коду нікому не повідомлявли - то у Вас є всі шанси виграти суд та отримати рішення, яке б зобов'язувало банк повернути кошти на рахунок. Тому наразі я не вважаю за доцільне витрачати власні кошти і погашати неіснуючу заборгованість. Тим більше що потім, при розгляді в суді банк буде апелювати, що Ви добровільно погасили заборгованість, а отже визнали вимоги банку.
Згідно з правовими висновками, зробленими КГС ВС в постановах № 910/1531/18 від 06.03.2019 року та № 910/16664/18 від 28.01.2020 року, Збагачення є безпідставним, і якщо потерпілий сам надав його для мети, що не була досягнена, або з очікуванням, яке не справдилося. Таким чином, добровільне погашення боргу може зіграти проти вас, і ускладнити процес повернення коштів.
Отже, на данний момент все що потрібно зробити - прив'язати паспорт до телефону і чекати поки не спливе 30-ти денний термін з моменту отримання банокм заяви на повернення коштів. І надіслати лист в НБУ (якщо Ви його ще не надсилали).
.
Якщо залишились питання, або щось незрозуміло - пишіть мені на мою пошту ddmitr@ukr.net
Також в подальшому можу допомогти в складанні позовної заяви.
З повагою, Дмитро Дончак.