Я замовила шкіряну пару взуття в інтернет магазині, мені прийшла замшева пара, мені прислали її без попередження і без обговорення зі мною. Я повідомила що замшева пара мені не підходить, у відповідь я не получила нічого. Я відправила пару назад і попросила прислати шкіряну пару, але мені прислали знову замшеву пару і знову без попередження. Я відмовилась від посилки на пошті. Зараз прошу повернути кошти якщо вони не можуть прислати мені те що я замовляла. Мені сказали що мої босоніжки лежать і чекають мене, ті від яких я відмовилась. Я повідомила знову що замшеві босоніжки мене не влаштовують і попросила аргументувати чому я маю погодитись на замшеву пару, у відповідь не получаю нічого. Мої повідомлення ігноруються і кошти мені не повернули. Як бути в цій сетуації?
Добрий день.
Згідно ч.1 ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Згідно з п.8 ст. 1 закону України «Про захист прав споживачів», договір, укладений на відстані, - договір, укладений продавцем (виконавцем) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв'язку, отже купівля-продаж товарів через інтернет відноситься до договорів, укладених на відстані. Договір вважається укладеним з моменту отримання товару на пошті.
Відповідно до п.4 ст.13 Закону України «Про захист прав споживачів», Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.
Отже, перш за все вам необхідно написати претензію та направити її на юридичну адресу продавця. Адресу шукайте на інтернет-сайті продавця. Якщо там немає адреси, то там буде хоча б назва продавця - і тоді адресу можна дізнатися на сайті мінюсту за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search Якщо продавець ФОП, то в полі для пошуку вводите: або його ід.код або його ПІБ; якщо продавець юридична особа: або назву юридичної особи, або її ЄДРПОУ.
В претензії вказуєте свій рахунок для переказу коштів.
Направляти Укрпоштою цінним листом з описом вкладення. Бажано ще й з кур'єрською доставкою. Опис цінного листа та квитанцію Укрпошти зберігаєте.
Згідно ч.5 ст.13 Закону України «Про захист прав споживачів», встановлено вичерпний перелік підстав, коли споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані:
1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв'язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, визначеного у частині четвертій цієї статті, про що споживачеві було повідомлено у підтвердженні інформації;
2) ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;
3) договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця (виконавця);
4) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп'ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;
5) договір стосується доставки періодичних видань;
6) договір стосується лотерей чи інших азартних ігор.
Дані взаємовідносини не підпадають під жоден з перелічених пунктів, отримані вами речі не являються виготовленими на замовлення, отже у продавця немає і не було жодних правових підстав відмовляти вам у поверненні коштів.
Згідно ч 4. ст.12 Закону України «Про захист прав споживачів», У разі реалізації продукції поза торговельними або офісними приміщеннями продавець (виконавець) повинен повернути сплачені гроші без затримки не пізніше тридцяти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. Споживач має право не повертати продукцію або результати роботи чи послуги до моменту повернення йому сплаченої ним суми грошей.
Отже, якщо посилка до сих пір на новій пошті - можете її забрати, адже продавець не збирається забирати взуття. А якщо продавець розгляне вашу претензію і вирішить повернути кошти - то вже тоді й обговорите з ним порядок передачі взуття.
Ігнорування вашої претензії розцінюється як відмова повертати кошти, отже маєте право подати позовну заяву до суду. А паралельно з цим - подати скаргу в Держпродспоживслужбу.
Якщо щось незрозуміло - пишіть мені на мою пошту ddmitr@ukr.net
З повагою, Дмитро Дончак.