Діяльність ОСББ

Добрий день
1. Чи може бути декілька тарифів для оплати в ОСББ, якщо в нас поквартирно є лічильники на все. Єдине що є загальне - це використання води, електрики.
На даний момент в нас є комерційний тариф, для церкви, для фітнес залу і житловий.
Житловий найбільший. Чи це все в рамках закону?
2. Як має виглядати фінансовий звіт? Чи є норми?
3. Чи має ОСББ вести технічну документацію, журнал ремонтних робіт, журнал ремонту насосної? Чи має бути експертна оцінка стану даху, ліфту і тд? Чи оцінювати стан може будь-яка особа?
07.01.2024 17:58 432

Консультація виконавця

Ірина і Владислав Леонови
Адвокат
У сервісі: 5 років
250 відгуків (249 +) (1 -)
Консультацій: 807
Топ 3 спеціалізації:
  • Сімейне право
  • Військове право
  • Цивільне право

Добрий день!

Надаємо відповіді на ваші питання:

1. Чи може бути декілька тарифів для оплати в ОСББ, якщо в нас поквартирно є лічильники на все. Єдине що є загальне - це використання води, електрики.
На даний момент в нас є комерційний тариф, для церкви, для фітнес залу і житловий.
Житловий найбільший. Чи це все в рамках закону? - Регулювання відносин щодо управління багатоквартирним будинком здійснюється двома законами: Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку». У ст. 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" чітко зазначено, що вищим органом управління ОСББ є загальні збори учасників. Що вони збираються не рідше 1 разу на рік. І є виключний перелік питань, які можуть вирішувати тільки загальні збори. Серед цього переліку є питання  щодо визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників. Це означає, що розмір тарифів та інших платежів з обслуговування будинку визначає не управитель ОСББ, а всі члени багатоквартирного будинку на загальних зборах більшістю голосів. Тому якщо у Вас є питання щодо завищених тарифів, то Ви маєте право звернутися з письмовим запитом до правління ОСББ з проханням надати копії протоколів загальних зборів про затвердження розмірів тарифів. Також можете витребувати копії  договорів, укладених з комунальними організаціями. 

Що стосується прямого вашого питання, то в ОСББ може бути декілька різних тарифи на утримання спільного майна співвласників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку. Але, з цього приводу існує судова практика (окрема думка суддів Велика Палата Верховного Суду), відповідно до якої встановлення ОСББ різних тарифів для власників різних типів приміщень порушує не тільки українське законодавство, а й статтю 14 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Тобто, само по собі існування різних тарифів в рамках закону та допустимо, але задля уникнення конфліктів, судових спорів закон дозволяє встановлювати однакові тарифи для власників всіх типів приміщень. 

2. Як має виглядати фінансовий звіт? Чи є норми? - звітність передбачена ст.14 ЗУ «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» та ст.11 ЗУ "Про бухгалтерський звіт та фінансову звітність".               Вона включає в себе:

- звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (Наказ Міністерства фінансів від 17.06.2016 № 553 "Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації";

- фінансову звітність малого підприємства (форма № 1-м) або мікропідприємства як баланс (форма №1-мс) (Наказ Міністерства фінансів від 25.02.2000 № 39 "Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність");

- звіт про фінансові результати ( мале підприємство форма №2-м), (мікропідприємство форма №2-мс) (Наказ Міністерства фінансів від 25.02.2000 № 39 "Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність").

3. Чи має ОСББ вести технічну документацію, журнал ремонтних робіт, журнал ремонту насосної? Чи має бути експертна оцінка стану даху, ліфту і тд? Чи оцінювати стан може будь-яка особа? - так, ОСББ має мати та вести технічну та проектну документацію на будинок, а також заповнювати відповідні журнали планового та позапланового огляду та проведених робіт. Щодо оцінки стану - якщо об’єкт обслуговується ОСББ, то огляд та оцінку може проводити ОСББ у процесі поточного огляду. Якщо стан об’єктів має пошкодження та потребує ремонту, то потрібен профільний аналіз, тому ОСББ необхідно провести експертну оцінку та отримати звіт експертів.

Експертна оцінка визначає стан будівлі або споруди, інженерних мереж, оточуючих об’єктів територій, обсяг необхідних ремонтних робіт та їх вартість. Стан може оцінити особа, яка має відповідні повноваження, -  експертна організація чи експерт, що має відповідний сертифікат.

Ці питання регулюються закнодавством про ОСББ, Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17 травня 2005 р. «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій», Правил визначення фізичного зносу житлових будинків "Про затвердження СОУ ЖКГ 75.11-35077234.НННН:2009", Постановою КМУ  від 12 квітня 2017 р. № 257 "Про затвердження Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва".

Якщо у Вас є уточнюючі питання, можете написати на електронну пошту pravoizachita@gmail.com

Всього найкращого!

 

Якщо подобається, тисни кнопку
  • Марія Ворман
    1 рік
    Консультацiя № 52282
    Діяльність ОСББ

    Дякую дуже за допомогу. Кожна консультація дуже інформативна.