Специфіка роботи з еквайрингом для онлайн послуг, податкова звітність

Доброго дня,
Підкажіть будь ласка, як юридично правильно вести мою проф. онлайн діяльність через еквайринг.

Зараз маю Фоп на 3й групі, відкрила фоп рахунки у монобанку. Відкрила еквайринг у монобанку (онлайн посилання) для продажу онлайн послуг (онлайн уроків, участь у розмовних онлайн клубах - тобто це все про онлайн відео дзвінки). Фізичного або інтернет магазинів немає.
Планую отримувати платежі від клієнтів з Європи, Америки. Відправляти їм посилання на онлайн оплату через еквайринг, платежі конвертуються у гривні.

Чи потрібен РРО для таких операцій? Якщо ні, чи достатньо буде створення інвойсів для таких платежів для податкової звітності? Яку інфо треба вказувати в таких інвойсах?

Якщо є якісь додаткові поради для моєї ситуації, буду вдячна за інформацію.
З повагою, Марія
31.10.2024 13:24 71

Консультація виконавця

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
У сервісі: 3 роки
166 відгуків (165 +) (1 -)
Консультацій: 903

Вітаю!

Еквайринг – це процес обробки безготівкових платежів, здійснюваних за допомогою банківських карток. Він включає в себе всі етапи обробки платежу, від моменту ініціювання транзакції клієнтом до зарахування коштів на рахунок продавця. Основними учасниками процесу еквайрингу є:

  • Торговець (бізнес): Приймає платежі від клієнтів за товари або послуги.
  • Еквайр (банк-еквайр): Банк або фінансова установа, яка обслуговує торговця і забезпечує обробку транзакцій.
  • Клієнт: Покупець, який здійснює оплату за товари або послуги.
  • Банк-емітент: Банк, який видав картку клієнту.

Процес еквайрингу складається з кількох основних етапів:

  1. Ініціювання платежу: Клієнт обирає товар або послугу і пред'являє свою картку для оплати. Це може бути як фізична картка, так і цифрова картка у мобільному гаманці.

  2. Авторизація: Торговець передає інформацію про платіж через POS-термінал (якщо покупка здійснюється офлайн) або через платіжний шлюз (якщо покупка здійснюється онлайн) до банку-еквайра. Банк-еквайр передає цей запит до платіжної системи (Visa, Mastercard тощо).

  3. Перевірка та підтвердження: Платіжна система передає запит до банку-емітента, який перевіряє наявність достатньої кількості коштів на рахунку клієнта і підтверджує або відхиляє транзакцію. Якщо кошти є і транзакція підтверджена, банк-емітент надсилає відповідь до платіжної системи.

  4. Обробка транзакції: Платіжна система передає підтвердження банку-еквайру, який інформує торговця про успішне здійснення операції. Гроші зараховуються на рахунок торговця, зазвичай, за кілька днів.

  5. Завершення транзакції: Клієнт отримує підтвердження оплати, а торговець – інформацію про зарахування коштів на свій рахунок.

Інтернет еквайринг — це вид оплати, який найчастіше використовують в онлайн-торгівлі. Покупець оплачує товар на сайті через веб-інтерфейс, вказавши реквізити картки. 

Згідно зі ст. 3 Закону №265 суб’єкт господарювання, який здійснює розрахунки, в тому числі і у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг), зобов’язаний:

  • проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

  • видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

При цьому розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) – оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Своєю чергою, місце проведення розрахунків – це місце, де здійснюються розрахунки з покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Відповідно до вищезазначеного податківці зазначають, що при оплаті покупцем замовлених на сайті підприємства послуг платіжною картою Visa, MasterCard та ін. (підприємство користується інтернет-еквайрингом, оплата здійснюється через сайт підприємства) – застосування РРО є обов’язковим.

Отже, РРО або ПРРО потрібно при наявності розрахункових операцій, тобто операцій за готівку або за допомогою картки.

хххххх

Якщо ви приймаєте оплату на рахунок IBAN (UA і 27 цифр) тоді РРО або ПРРО не потрібно.

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/265/95-%D0%B2%D1%80#n119

Стаття 9. Реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, та розрахункові книжки не застосовуються:

14) при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Статтю 9 доповнено пунктом 14 згідно із Законом № 1017-IX від 01.12.2020

хххххххх

З ПРИВОДУ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ОФОРМЛЕННЯ НАДАНИХ ПОСЛУГ -

РОЗРОБІТЬ ОФЕРТУ ТА РОЗМІСТИТЬ ЇЇ НА СВОЄМУ САЙТІ  (ЦЬОГО ДОСТАТНЬО).

Якщо подобається, тисни кнопку