Стаття висвітлює варіанти реєстрації права власності, що таке "старий" та "новий" реєстри прав власності на нерухоме майно, які записи про державну реєстрацію нерухомості є чинними, чи потрібно вчиняти якісь дії з перереєстрації старих записів в реестрах.
Із запровадженням Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з 01.01.2013 року), часто виникає питання, чи є чинними документи та їх реєстрація, що виникли до цього моменту.
Особливо дивує позиція деяких спеціалістів (часто такими є комунальні служби), які відправляють своїх клієнтів/користувачів реєструвати право власності в новому реєстрі, обгрунтовуючи свою вимогу тим, що нібито їх документи є “не актуальними” на сьогоднішній день.
Давайте спробуємо розібратись, чи є ця позиція обґрунтованою з правової точки зору.
Так, серед різноманітних документів на нерухомість наразі зустрічаються такі варіанти реєстрації права власності:
Так, на практиці, якщо Ваше право власності було зареєстровано БТІ вже в електронному Реєстрі, ніяких проблем взагалі не виникає. На даний момент цей Реєстр є архівною складовою нового Державного реєстру прав. Будь-хто може з легкістю перевірити факт такої реєстрації, отримавши інформацію з нового реєстру.
Проблеми найчастіше виникають з більш старими, так би мовити, документами, за якими реєстрації права власності здійснювалась БТІ лише в своїх книгах (тільки на паперових носіях). Факт реєстрації права власності в даному випадку підтверджується штампом БТІ на документах, найчастіше зі зворотного боку.
Якщо хтось впізнав в останньому описі свої документи на нерухомість, не панікуйте. Ваші правовстановлюючі документи є дійсними, актуальними та законними. Держава визнає таку реєстрацію, і жоден нотаріус не відмовить Вам у здійснені нотаріальних дій. Єдиним нюансом є необхідність отримання підтвердження цієї реєстрації у Бюро технічної інвентаризації (що є звичайною практикою).
Ви звичайно можете за власним бажанням перереєструвати їх у новому реєстрі. Однак пам`ятайте, що це Ваше законне право, а не обов`язок, який Вам нав`язують.