Наша бухгалтер получила инвалидность 3й группы с ремаркой от МСЕК о противопоказании нервово-психологичне-навантаження

У этой сотрудницы один участок работы: создавать счета и расходные и следить за себестоимостью товара. Ни работодатель ни сотрудница не считают, что в ежеденвной работе присутствуют элементы нервно-психологической нагрузки. Тем не менее, хотелось бы знать, нужно ли составить должностную инструкцию конкретно под эту сотрудницу с учетом ее инвалидности и рекомендацией МСЕК, или как обезопасить себя от потенциального нарушения в трудоустройестве инвалида, в том случае, если кто-то посчитает, что бухгалтерскя профессия несет в себе нервно-психологические нагрузки. 

20.11.2020 17:57 38

Консультація виконавця

Ірина і Владислав Леонови
Адвокат Дніпро
У сервісі: 1 рік
48 відгуків (47 +) (1 -)
Рейтинг: 55498
Консультацій: 173

Доброго дня!

Стосовно вашого питання повідомляємо наступне

Якщо працівнику установили інвалідність, то роботодавець повинен досконало проаналізувати рекомендації МСЕК з наведеними висновками про умови і характер праці у довідці до акту огляду МСЕК (форма №157-1/о) або у повідомленні установи про результати огляду МСЕК (форма №162/о).

Крім цих висновків, слід брати до уваги також індивідуальні програми реабілітації, оскільки ч.1 ст.17 Закону №875 гарантує інвалідам право працювати саме з урахуванням індивідуальних програм реабілітації. Оскільки програма реабілітації є обов'язковою до виконання державними органами, підприємствами, установами, організаціями, перевага надається висновкам, зазначеним у ній. Після ретельного вивчення й аналізу висновків і рекомендацій МСЕК про умови і характер праці працівника, якому встановлено інвалідність, роботодавець повинен визначити можливість створення для нього належних умов праці. Якщо існує можливість створення умов праці, рекомендованих МСЕК, роботодавець повинен їх забезпечити.

Якщо роботодавцю з акта огляду МСЕК та індивідуальної програми реабілітації щось незрозуміло, за роз’ясненнями слід звертатися до МСЕК. На жаль, практика свідчить, що при заповненні документів лікарі не завжди вживають ті формулювання й вказівки, що фігурують в нормативних актах з питань медогляду.

Що стосується нервово-психологичного навантаження.

Постанова Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. N 1290 містить додаток № 2 "СПИСОК ВИРОБНИЦТВ, РОБІТ, ПРОФЕСІЙ І ПОСАД ПРАЦІВНИКІВ, РОБОТА ЯКИХ ПОВ'ЯЗАНА З ПІДВИЩЕНИМ НЕРВОВО-ЕМОЦІЙНИМ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМ НАВАНТАЖЕННЯМ...", який не відносить посаду бухгалтера до праці, яка пов’язана з нервово-психологичними навантаженнями. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1290-97-%D0%BF#Text

Оскільки працівниця вже працює, то по-новому переоформлювати з нею трудові відносини чи складати нову посадову інструкцію не потрібно. Але варто витребувати у працівниці письмову заяву чи службову записку, на приклад - «повідомляю, що мені з (дата) встановлено  групу інвалідності. Підтвердні документи: копію посвідчення, довідку МСЕК і індивідуальну програму реабілітації додаю». Таке повідомлення бажано, аби не було суперечок з працівником щодо умов праці, а також для початку застосування нової ставки ЄСВ.

Отже, правовідносини з працівником, якому встановлена інвалідність, зазначені у відповіді. Работодавець на працевлаштовує інваліда у вашому випадку, а продовжує з нею трудові відносини. Якщо хтось "посчитает, что бухгалтерскя профессия несет в себе нервно-психологические нагрузки", то на Ваш захист та для правових аргументів слід застосовувати Постанову КМУ  N 1290.

Успіхів Вам!

Якщо подобається, тисни кнопку