ООО на едином налоге оказывает физическим лицам услугу доступа к веб-сайту (доске объявлений, аналогу olx).
Составить акт оказанных услуг и добиться его подписи в этом случае невозможно, а личность платильщика неизвестна (средства зачисляются через интернет-эквайринг на рассчетный счет).
Какие первичные документы необходимы?
Какие могут потребовать сотрудники ГФС для подтверждения источника дохода в случае налоговой проверки?
Ваша діяльність - надання послуг фізичним особам через інтернет. Але так як немає особистого контакту між виконавцем та замовником, то відповідно, неможливо підписати Акт виконаних робіт.
Згідно вимог Податкового кодексу (п. 44.1 ПКУ) формувати показники податкової звітності на підставі даних, не підтверджених, зокрема, первинними документами, заборонено.
Наявність первинних документів та їх вигляд регламентуються Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положенням № 88 про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку.
і Закон, і Положення вказують, що особистий підпис або інші дані, що дають можливість ідентифікувати особу, є обов’язковими реквізитами, що перетворюють акт на первинний бухгалтерський документ. Окрім цього, первинний документ має бути підписаний особисто.
Документи, створені в електронній формі, використовують у бухобліку тільки за умови, що вони відповідають вимогам законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Тобто електронний документ має бути підписаний електронним цифровим підписом і скріплений електронною печаткою.
Таким чином, акт наданих послуг без підпису однієї зі сторін (замовника) не можна вважати первинним документом.
Що Вам потрібно робити, аби не було проблем з податковою:
Відкриваємо Положення № 88, п.2.6: складаємо бухгалтерську довідку, яка міститиме усю інформацію про господарську операцію.
Відкриваємо лист Мінфіну від 05.08.2014 р. № 31-11410-08/23-2303/2333, і читаємо в ньому, що бухгалтерська довідка - це повноцінний первинний документ.
Яка форма бухгалтерської довідки: або користуємося документом під назвою "Методичні рекомендаціяї по застосуванню регістрів бухобліку" (наказ Мінфіну від 29.12.2000 р. № 356) і знаходимо там форму, або користуємося вищезгаданим Положенням № 88, п.2.7, який каже нам, що дозволяється складання первинних документів не лише на бланках типових і спеціалізованих форм, тобто довідку можна скласти у довільній формі, головне — вона повинна містити усі передбачені для первинного документа обов’язкові реквізити.
Реквізити вказані в п.2.4 Положення № 88 та в ст.9 ЗУ Про бухгалтерський облік:
— назва документа (бухгалтерська довідка, акт);
— дата його складання;
— назва підприємства, від імені якого складено документ;
— зміст та обсяг господарської операції;
— одиницю виміру господарської операції;
— посади та прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення;
— особистий підпис або інші дані, що дозволяють ідентифікувати особу, яка склала і підписала бухгалтерську довідку.
Також до бухгалтерської довідки можна включити додаткові реквізити (п. 2.4 Положення № 88): ідентифікаційний код підприємства, номер довідки, підставу для її складання.
Також можна затвердити відображення доходів від надання інтернет-послуг на підставі бухгалтерської довідки в правилах документообігу (наприклад, у наказі про організацію бухгалтерського обліку на підприємстві).
З повагою, Дмитро Дончак.