Відсутні документи но будинок 2017 р - як підписати договір між ОСББ і Управителем?

Співвласники приймають рішення про створення ОСББ або підписання договору з управителем через загальні збори (ЖК Софія Київська, один з будинків).

Чи може бути підписаний такий договір, якщо нинішній управитель (ЖЕО Софія Київська) повідомляє про відсутність документів на даний будинок, введений в експлуатацію в 2017 р.?

Але вимагається у "ТИПОВОМУ ДОГОВОРІ про надання послуги з управління багатоквартирним будинком між управителем та співвласниками багатоквартирного будинку" такі документи:

  1. Технічна документація на будинок передається управителю згідно з актом приймання-передачі технічної документації відповідно до додатка 3 до цього договору ____________________________________________________ (інформація про особу (попередній управитель будинку чи особа, уповноважена співвласниками або об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку), що передає технічну документацію) не пізніше, ніж протягом _____ днів з дня, наступного за днем набрання чинності цим договором.

Як діяти? Які дії правомірні?

Чи потрібно перш відновити документи на дім, а потім створювати ОСББ/договір з Управителем через Заг. збори?

Скільки часу може зайняти відновлення документів на дім?

ЖЕО інформує про припинення через 2 міс. постачання комун. послуг у звязку з відсутністю рішення співвласників та договору з ЖЕО на співпрацю.

У такому випадку буде призначений управитель через тендер в сільській раді.

19.02.2021 11:24 1605

Консультація виконавця

Марина Бекало
Адвокат Одеса
У сервісі: 5 років
820 відгуків (819 +) (1 -)
Консультацій: 2109
Топ 3 спеціалізації:
  • Податкове право
  • Зовніншньоекономічна діяльність
  • Військове право

Вам необхідно спочатку  зареєструвати ОСББ. Вже після реєстрації ЖЕО має передати технічну документацию протягом 3-х місяців.

Згідно до ч. 18 та 19  ст. 6  Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об’єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об’єднання відновлює її за власний рахунок.

 Тому, створюйте ОСББ, потім письмово звертаетесь до ЖЕО  з вимогою передати технічну документацію. Які в свою чергу, мають передати ОСББ протягом 3 місяців. 

Якщо ЖЕО не передає, Ви можете або вимагати відновити документацію за рахунок ЖЕО, або відновити  власними силами та за свій рахунок, зберегти розрахункові документи, а потім в судовому порядку стягнути з ЖЕО ці кошти.

Що стосується договору, то з обслуговуючею компанією можна домовитися про строки передачі технічної документації (наприклад, встановивши строк-6 місяців). У будь-якому випадку, ОСББ має право на самозабезпечення, тобто здійснювати утримання будинку власними силами. 

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", ОСББ створюється в тому числі для забезпечення "належного утримання та використання спільного майна".

 Відповідно до ч. 1 ст. 22 того ж Закону, "Для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об’єднання за рішенням загальних зборів має право:

- задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення;

-виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

Самостійне забезпечення об’єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у багатоквартирному будинку може здійснюватися безпосередньо співвласниками, а також шляхом залучення об’єднанням фізичних та юридичних осіб на підставі укладених договорів.

Стосовно постачання послуг (газо, електропостачання0- , водопостачання квартир) та нежитлових приміщень здійснюється на підставі договорів між їх власниками і постачальними організаціями відповідно до вимог законодавства та/або ОСББ може самостійно укласти договори з видповидними компаніями.

Отже, ОСББ має повне право здійснювати утримання багатоквартирного будинку самостійно – шляхом самозабезпечення. Для цього необхідно лише прийняти відповідне рішення загальних зборів ОСББ. У випадку прийняття рішення про самозабезпечення,  призначити (нав`язати)  управителя без згоди ОСББ сільрада не зможе.

Якщо у Вас виникли додаткові запитання, звертайтеся [email protected]

З повагою,

Адвокат Бекало Марина 

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram