Погодження документів з охорони праці

Доброго дня!


на підприємстві розробляються інструкції з охорони праці згідно
Положення про розробку інструкцій з охорони праці (ДНАОП 0.00-4.15-98).
Відповідно до Додатку 3, Положення,  погоджують інструкції:

Керівник (спеціаліст) служби
охорони праці підприємства
та Керівник (фахівець)
з правових питань.

Потрібно роз`яснення чи означає це, що таку інструкцію може погоджувати або керівник служби охорони праці, або просто спеціаліст? 

Чи все ж таки якщо на підприємстві не створена служба охорони праці (підприємтсва з чисельністю осіб менше 50) то погоджує спеціаліст, в інших випадках - керівник? 

З повагою, Наталія.

13.06.2021 21:50 1871

Консультація виконавця

Марина Бекало
Адвокат Одеса
У сервісі: 5 років
717 відгуків (716 +) (1 -)
Консультацій: 1888
Топ 3 спеціалізації:
  • Податкове право
  • Зовніншньоекономічна діяльність
  • Військове право

Доброго вечора.

Згідно до Розділу І  Загальних положень Положення про розробку інструкцій з охорони праці затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики 29.01.1998  № 9,  див за посиланням (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0226-98#top ) Інструкція є актом з охорони праці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності та видів їх діяльності (далі - підприємство), що містить обов’язкові для дотримання працівниками вимоги з охорони праці при виконанні ними робіт певного виду або за певною професією на всіх робочих місцях, у виробничих приміщеннях, на території підприємства, будівельних майданчиках або в інших місцях, де за дорученням роботодавця чи уповноваженого ним органу (далі - роботодавець) виконуються ці роботи, трудові чи службові обов’язки.

Інструкції розробляються на основі нормативно-правових актів з охорони праці, технологічної документації підприємства з урахуванням конкретних умов виробництва та вимог безпеки, викладених в експлуатаційній та ремонтній документації підприємств - виготовлювачів устаткування, що використовується на цьому підприємстві.

Інструкції затверджуються роботодавцем і є обов’язковими для дотримання працівниками відповідних професій або виконавцями відповідних робіт на цьому підприємстві.

Отже, законодаство не зобов'язує мати на підприємстві службу з охорони праці, головна умова-забезпечення саме роботодавцем затвердження такої інструкції та додержання підприємством законодаства з охорони праці. 

Якщо в структурі підприємтсва немає служби з охорони праці , то затверджувати та погожувати Інструкцію з охорони праці буде  работодавець в особі керівника (директора) підприємства та з  представниками трудового колективу (працівниками). Якщо на підприємстві створена служба охорони праці, та призначений керівник такої служби та згідно до його посадової інструкції (яку затверджує керівник підприємства) він має повноваження погоджувати та затверджувати інструкцію-то він має її підписувати. На підприємстві також може бути створена служба з охорони праці, але  керівник цієї служби може не мати таких повноважень (згідно з локальними актами підприємства) , тоді навіть при наявності створеної служби, підписує інструкції з охорони праці керівник підприємства.

Стосовно зразка Додатка № 3 Інструкції, то він має рекомендаційний, але не обов'язковий характер, це лише примірник (шапка) як примірно  має виглядати остання сторінка Інструкції.

Якщо у Вас виникли додаткові запитання, звертайтеся marina.bekalo@gmail.com

З повагою,

Адвокат Бекало Марина

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram