які є варіанти переїхати (жити та працювати на постійній основі) в Німеччину

Підкажіть будь ласка які є варіанти переїхати жити та працювати на постійній основі в Німеччину (сімейна пара без дітей). В інтернеті багато чого написано і починаєш плутатися. Ми в минулому році працювали як студенти три місяці. Але не знаємо як туди приїхати жити та працювати на постійній основі. Освіта тільки українська. Але бажаємо там закінчити курси щоб отримати кращу роботу.
Допоможіть будь ласка розібратися, які варіанти у нас є для переїзду.

31.10.2021 01:04 1251

Консультація виконавця

За результатами розгляду та опрацювання поставлених Вами питань повідомляю наступне.

Відповідно до чинного законодавства Німеччини передбачено декілька підстав, за якими іноземець може переїхати в Німеччину, отримати тимчасовий, а потім і постійний ВНП - умови для їх отримання однакові. Для громадян України найпоширенішими підставами являються:

- зайнятість (§§ 18-21 AufenthG). Наявність постійної роботи, висока кваліфікація і "дефіцитна" спеціальність дозволять отримати тимчасовий ВНП, без проблем продовжити його і вже через 5 років отримати постійний ВНП. Для висококваліфікованих фахівців з Blue Card EU термін скорочується до 33 місяців, а при наявності високого рівня мовних знань - до 21 місяці;

- отримання освіти (§§ 16-17b AufenthG). На період навчання в коледжі або вузі іноземець отримує ВНП з можливістю його продовження. Після успішного завершення навчання він може оформити ВНП для пошуку роботи (§18b AufenthG) на термін до 18 місяців. ПМП видається на загальних підставах після 5 років проживання;

- ведення підприємницької діяльності (§21 AufenthG). Бізнес - найпопулярніша підстава для заможних українців, охочих перебратися до Німеччини. Як правило, вони отримують ВНП для самостійної зайнятості, термін дії якої 3 роки. За його закінчення, якщо бажаний бізнес побудований і приносить достатній дохід для утримання сім`ї, іноземець має право запросити постійний ВНП (тобто після 3 років проживання);

- реєстрація шлюбу з громадянином Німеччини (§28 AufenthG). Подружжя громадян Німеччини отримують ВНП в загальному порядку, він може бути продовжений на строк, поки подружжя проживають разом. Якщо сімейні відносини зберігаються і іноземець демонструє достатні знання німецької мови, вже через 3 роки після отримання тимчасового можна запитувати постійний ВНП або навіть громадянство.

Крім того, для громадян України передбачено ще дві спеціальні програми:

- по-перше, можна поїхати в Німеччину на ПМП, якщо є німецьке коріння, за програмою репатріації. Особи, визнані німцями за походженням, отримують статус пізнього переселенця, на підставі чого і відповідно до Закону «Про справи переміщених осіб і біженців» (Bundesvertriebenengesetz) автоматично отримують громадянство відразу після переїзду. Тому отримувати ПМП немає необхідності;

- по-друге, правом перебратися до Німеччини і відразу отримати ПМП мають також особи єврейської національності, які є громадянами колишніх країн СРСР. Через 6 років після отримання постійного виду на проживання вони мають право запитувати німецьке громадянство.

Процедура оформлення Niederlassungserlaubnis відбувається на території Німеччини. Питаннями оформлення дозволу на поселення займається Федеральне відомство з міграції та біженців (Bundesamtes für Migration und Flüchtlinge, BAMF). Звертатися необхідно до територіальної офіс організації (Ausländerbehörde), розташованої за місцем проживання іноземця.

Для загальних категорій заявників (робітників, студентів та інших) будуть потрібні такі документи на оформлення на ПМП до Німеччини:

  • заяву встановленої форми;
  • закордонний паспорт, картка аufenthaltstitel та додатки до неї;
  • фото 3,5 х 4,5 см;
  • довідка про розмір доходів за останні 3 роки з помісячною розбивкою;
  • довідка про працевлаштування або оригінал трудового договору з роботодавцем;
  • квитанція про оплату збору в розмірі 135 євро;
  • на вимогу - довідка з пенсійного фонду Rentenversicherungsverlauf з відміткою про відрахування і їх термін і розмір;
  • документи, що підтверджують знання німецької мови на рівні не нижче В1 (сертифікат про проходження іспиту, довідка про навчання в мовній школі або інші підтвердження);
  • документи, що підтверджують наявність житла (договір купівлі-продажу, оренди);
  • поліс медичного страхування.

 

Щодо отримання громадянства Німеччини. Щоб отримати німецьке громадянство кандидат зобов’язаний легально прожити на території Німеччини більше восьми років. В певних випадках зазначений строк може бути знижений до семи або шести років, якщо претендент покаже особливі успіхи в освоєнні інтеграційного курсу. Прибувши до Німеччини з метою тривалого проживання і отримання громадянства, але слабо володіючи німецькою мовою, необхідно відвідувати інтеграційні курси. Відомство у справах іноземців надає відповідну довідку для участі в курсах і список мовних шкіл. Після закінчення курсів і успішної здачі підсумкового іспиту видається Сертифікат.

Для успішного отримання громадянства необхідно мати право на безстрокове проживання в країні – вид на проживання в Німеччині або дозвіл на постійне проживання. Успішно пройдений тест на громадянство визначає, наскільки добре майбутній громадянин Німеччини знає культуру, політику, основи суспільного права і конституцію країни. Проходження тесту зазвичай дається легко. Складається іспит з 33 питань (тест пройдено, якщо правильно виконати 17 завдань). Здати іспит можна в спеціальних школах які знаходяться в будь-якому великому німецькому місті. Для успішного отримання громадянства також необхідно мати роботу в Німеччині або відкрити власний німецький бізнес.

Крім зазначеного вище, кандидат зобов’язаний також добре володіти німецькою мовою. Для підтвердження можна надати сертифікат інтеграційного курсу або диплом про закінчення університету Німеччини. Важливо також знати, що громадянство Німеччини не може отримати людина, яка має штрафи або судимість. Навіть порушення правил дорожнього руху може відсунути отримання документа на невизначений термін. Крім заяви про отримання громадянства, здобувачем підписується документ про знанні конституції і підтримки демократичного ладу Німеччини, а також про відсутність зв’язку з терористичними організаціями. Також вкрай важливим моментом є те, що у Німеччині складно мати два паспорти (громадянства).

Щодо перевірки відповідності дипломів України на території Німеччини. На спеціальному інтернет-порталі «анабіне» можна перевірити, чи є Ваші з чоловіком дипломи дійсними на території Німеччини. На цьому сайті зазначено всі освітні установи світу, а також вказується відповідність їх дипломів німецьким. На сайті Anerkennungs in Deutschland Ви можете отримати відомості про те, що саме потрібно зробити і куди звертатися. Вам можуть порекомендувати звернутися за визнанням диплома і підтвердженням кваліфікації в одну з уповноважених організацій. Так, по-перше, в Німеччині існують профспілкові об’єднання – палати (нім. – Kammer), які допомагають в питаннях професійних компетенцій (освіта, ліцензування і т.д.) і, звичайно, захищають права своїх членів. Палати діють зазвичай в кожній з німецьких земель і регулюють конкретні професії: адвокати, вчителі, лікарі і т.д.

По-друге, еквівалентність іноземних дипломів німецьким перевіряє IHK-FOSA – центральне бюро з перевірки і визнання на території ФРН іноземних документів про освіту. Детальну інформацію про подачу заяви та процедуру визнання можна отримати, написавши в IHK FOSA по електронній пошті або зателефонувавши на гарячу лінію. Якщо до підтвердження Ваших дипломів немає особливих вимог, Вам порекомендують звернутися до центрального бюро визнання іноземної освіти ZAB. Для офіційного визнання дипломів необхідно мати наступний пакет документів:

– Документи про освіту та отриману і професійну діяльність в формі таблиці німецькою мовою.

– Документи про освіту: диплом, свідоцтва, сертифікати.

– Підтвердження досвіду роботи: трудова книжка, рекомендації.

– Заява про намір знайти роботу в Німеччині.

– Закордонний паспорт або посвідчення особи.

– Заява про те, що ви не подавали клопотання для підтвердження вашої кваліфікації у минулому.

Документи слід надавати в перекладі на німецьку мову нотаріально завіреними копіями. Також варто буде уточнити, чи потрібен для їх підтвердження сертифікований перекладач.

 

В разі виникнення у Вас додаткових питань, звертайтесь на ел. адресу: naseko529@gmail.com. Додаткова консультація надається БЕЗКОШТОВНО.

Будьте здорові!

Хай щастить!

З повагою, Олена.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram