Документообіг ФОП 2 група

Наскільки важливо притримуватись правильної нумерації в номерах документів ( рахунок-фактура, видаткова накладна, квитанція) ФОПу 2 групи ? На даний момент вся нумерація документів йде без послідовності. При перевірці налоговиків цей факт може бути використаний як признак недостовірності обліку доходів? І взагалі чим це грозить? Якщо можливі наслідки як виправити дану ситуацію.

02.10.2019 11:31 3716

Консультація виконавця

Марина Бекало
Адвокат Одеса
У сервісі: 5 років
725 відгуків (724 +) (1 -)
Консультацій: 1901
Топ 3 спеціалізації:
  • Податкове право
  • Зовніншньоекономічна діяльність
  • Військове право

Добрий день.


Згідно до п.44.1 ст. 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.


Статею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначені вимоги щодо складання первинних документів, які також має дотримуватися ФОП (як платник податків та суб'єкт господарювання), для відображення господарських операцій.


До обов'язкових  реквізитів первинного документу належать:


-назву документа (форми);


дату складання;


назву підприємства, від імені якого складено документ (у Вашому випадку дані про фізичну особу-підприємця);


зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;


посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;


особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.


Звертаю увагу на те, що законодаством не встановлено обов'язку або особливих вимог щодо дотримання послідовності, певної нумерації при складанні первинних документів для ФОП. Якщо ФОП при складанні первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку дотримувався вимог ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", та його первинні документи у повній мірі відображають зміст та обсяг господарської операції, дані про сторони, які приймали участь у здійсненні господарської операції та інш., то податкова служба не має права не визнавати такий документ та господарську операцію, яку цей документ відображає. 


Крім того, звертаю увагу на те, що абз.3 п.2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено про те, що  неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.


З повагою,


Адвокат Бекало М.І,


Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram